Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A.A. Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje Péczely György A.A. Stádium Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A.A. Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje Péczely György A.A. Stádium Kft."— Előadás másolata:

1 A.A. Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje Péczely György A.A. Stádium Kft.

2 2/21 Tartalom Előzmények Felmérés A workshop maga „Bemelegítés” A munka Zárás A feladatok nyomonkövetése Tanulságok

3 3/21 Előzmények „Garázsvállalkozásból” 500 fős cég Francia anyavállalat egy éve vette át a vezetést Fejetlenség… Találkozó az európai vezetővel: konkrét igények

4 4/21 Felmérés 140 elemű lista alapján (kicsit későn) Feladatok, felelősökkel, hogy a kezdés rendben legyen A terület megismerése A termék megismerése A fő célok Munkaerő megtakarítás Belsőrész gyártás beintegrálása a sorba A dolgozók mondták…

5 5/21 A workshop maga - bemelegítés A megjelentek (meg nem jelentek) – beosztások Bemutatkozás Kaizen szemlélet

6 6/21 1.Felejtsd el az előítéleteket, dogmákat! Ne abból indulj ki, hogy a dolgok jelenleg hogyan működnek! 2.Ahelyett, hogy azon gondolkozol, hogy valamit miért "nem lehet megcsinálni", inkább találd ki, hogy hogyan lehetne megvalósítani! 3.A jó fejlesztési ötleteket azonnal valósítsd meg. 4.Keresd a tökéletességet, de ne várakozz emiatt, valósítsd meg a 60 %-ot. 5.Azonnal orvosold a problémákat a keletkezésük helyén. Alapelvek

7 7/21 6.A nehézségekből nyerj új ötleteket. 7.Keresd a kiváltó/gyökér okot, használj elemzési technikákat, és találd meg a megoldást. 8.Inkább használd fel 10 ember ötleteit, minthogy egytől várd a zseniális megoldást. 9.Próbáld ki a megoldásokat, majd ellenőrizd az eredményeidet. 10.A fejlődés sohasem ér véget. Alapelvek

8 8/21 Bemelegítés – 5S Hogy jön az 5S a Hoshinhoz? Piros címkék – 80 feladat Szemlélet = nem jó úgy, ahogy van!

9 9/21 Workshop – a munka Jelen állapot feltérképezése Termékek (referenciák) – mennyiségek Vevői igény, Ütemidő Szükséges alapanyagok Ciklusidő mérések (átállások)

10 10/21 Workshop – a munka A jövő állapot megtervezése A munkák újraelosztása Lean veszteségek kiküszöbölése céljából Új Layout

11 11/21 Workshop – a munka A belső rész gyártás áthelyezése Megoldható, bebizonyítottuk

12 12/21 Workshop - zárás Feladatok összeírása Hosszabb távú feladatok A workshopon megkezdett munkák befejezése 74 feladat

13 13/21 Workshop - eredmények Megtakarítások: 1. Termékcsalád: 4 helyett 3 dolgozó 25 % 2. Termékcsalád: 5 helyett 4 dolgozó 20 % Sikeres?

14 14/21 A feladatok nyomonkövetése A következő munkanapon a workshop kulcsfigurája távozik a vállalattól Legtöbb tapasztalat Sok felvállalt feladat A gyártósor a régi létszámmal indul el Az új projektvezető lelkes, DE Nem haladnak a feladatok

15 15/21 Workshop feladatkövető megbeszélés Megbeszélést szerveztünk a workshop résztvevőivel 1 fő jelenik meg Fogalma sincs a feladatairól ???? Hiányzik a vállalati kultúra?

16 16/21 Következő lépések Az európai vezető elgondolkodik… Talán nem Hoshinnal kellett volna kezdeni (az eltávolított kollégák véleménye) Döntés: 5S VSM workshop (hogy átlássák a teljes folyamatot)

17 17/21 Tanulságok A vállalati kultúra fontossága (szalmakunyhóra bramack cserép tetőt?) Cameron-Quinn

18 18/21 Hangsúly a munka során előkészítés első lépések bevezetés Klán Adhokrácia Piac Hierarchia BizalomCsapatszellemKülsőségek RugalmasságRendszerépítésWorkshopok EredményekBeszámolókGördülékenység Pontos tervTervnek megfelelésFokozatosság

19 19/21 Tanulság – a projektek három dimenziója

20 20/21 Tanulságok Ne egy kalapáccsal akarjunk minden szöget… Higgyünk a beosztottainknak, kérjük ki a frontvonalon levők véleményét (fejlesszük ki ezt a képességet) (Kérjük ki a tanácsadó véleményét, bízzunk a tapasztalatában)

21 A.A. Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. Köszönöm a megtisztelő figyelmet


Letölteni ppt "A.A. Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje Péczely György A.A. Stádium Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések