Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty."— Előadás másolata:

1 A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty of Economics and Business Administration, University of Szeged, HUNGARY

2 Bevezetés Statisztikai jártasság  Fontosabb adatok ismerete,  alapvető információk kutatási módszerekről  Alapvető információk a vizualizációról  Adatforrások ismerete, adatok értékelése  Mi az elvárt szint?  Ez csak a társadalom problémája?  Mit tehet a felsőoktatás?

3 Aktualitás  ISLP Munkacsoportok

4 Aktualitás  Google  Hongkong  ICOTS

5 Statisztikai jártasság (1)  Gal (2002): A statisztikai információk és üzenetek értelmezésének, kritikus értékelésének és közlésének képessége.

6 Statisztikai jártasság (2)  Garfield and Ben-Zvi (2007): a statisztikai eszköztár és nyelvezet alapszintű használata

7 Statisztikai jártasság (3)  Watson and Callingham (2003) : 1.Idioszinkratikus 2.Informális 3.Inkonzisztens 4.Konzisztens nem kritikus 5.kritikus 6.Kritikus matematikai

8 Statisztikai jártasság (4) Megközelítésem: Statisztikusok szintje Alkalmazók szintje Általános statisztikai jártasság szintje

9 Hongkongi tapasztalatok (1)  Kulturális különbségek  Oktatás szerepe (általános iskola-) Játszva tanulás  Kinek a feladata a statisztikai jártasság fejlesztése? Összefogás szükséges

10 A felsőoktatás szerepe  3 célcsoport diákok Oktatók, kutatók Külső szereplők

11 Hallgatók (1)  Elvárt kimeneti követelmények? Szakmai elemek Általános elemek

12 Hallgatók (2a)  Ismerjük azokat, akiket tanítunk? X-Y-Z generáció?  Gould (2010): a statisztikai adatok mást jelentenek a mai fiataloknak, mint 5-10 éve

13 Hallgatók (2b)  Vizualizáció szerepe Infograf Művészet: -butts -butts

14 Hallgatók (3)  Tananyag, segédanyagok Kell-e papíralapú jegyzet? IT eszközök, szolgáltatások fontossága Nem platformot, hanem statisztikai gondolkodásmódot akarunk tanítani

15 Hallgatók (4)  Fontos a pozitív attitűd, hozzáállás fejlesztése a diákokban  Fontos az oktatók hozzáállásának, motivációjának, oktatásmódszertanának fejlesztése Egy angol kiválasztási rendszer IASE célok

16 Oktatók-kutatók  Min múlik a módszertan választás?  Fontos a módszertani repertoár bővítése  Kulcsadatok hangsúlyozása

17 Külső szereplők  Kommunikációs szakadék  Kutatási eredmények disszeminációja  Felismerik-e a statisztikai problémákat?  IT eszközökben rejlő lehetőségek

18 ISLP  Történet: 1994 World Numeracy Program AC (ISI) IASE védőszárnyai alá tartozik  Felépítés  Eszközök

19 ISLP Poster competition

20 Aktivitásunk  Kutatók éjszakája  Pénzügyi kultúra  Szakmai napok, táborok  Média

21 Egyéb eszközök

22 Más szervezetek a statisztikai jártasságért  KSH  MST  MTA STAB

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty."

Hasonló előadás


Google Hirdetések