Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EKOP-1.A.1-08/B-2009-0006 A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EKOP-1.A.1-08/B-2009-0006 A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése."— Előadás másolata:

1 EKOP-1.A.1-08/B-2009-0006 A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése

2 2 Az EKOP projekt A projekt előkészítése még 2009-ben kezdődött –Az EKOP-ra vonatkozó támogatási szerződés 2009.11.20-lett megkötve –Az első közbeszerzési kiírás vissza lett vonva, az ismételt kiírás 2010 szeptemberében történt meg –A Vállalkozóval 2011.01.06-án kötöttünk szerződést. A projekt támogatási záródátuma 2011.11.30. –Hivatalosan eddigre kellett elkészülnie a fejlesztésnek –Ekkorra kellett kész lennie az összes ún. horizontális vállalásnak –Ez után lehet benyújtani az utófinanszírozás igénybe vételéhez a záró kifizetési kérelmet –Fel kell készülni a felettes hatóság helyszíni ellenőrzésére

3 3 Az EKOP projektben el nem végzett feladatok 2011.11.30-a csak a támogatási időszak lezárulta –Az alkalmazási rendszer bevezetési időszaka a támogatási időszak lezárultával kezdődik –Ekkor indul a fejlesztő Vállalkozó (Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Kft.) részéről is a kiemelt jótállási időszak –A kiemelt jótállási időszakban az egyik alapfeladat az eddigi KSHXML-es kérdőívek átdolgozása –A kérdőívekkel együtt az adatok is átkerülnek (migrálódnak) az új rendszerbe –Az adatok átvitele után fogja a Hivatal publikálni az új rendszert, akkortól lesz az adatszolgáltatók részéről használható.

4 4 A fejlesztés során megvalósított főbb célkitűzések A meglévő KSHXML rendszer korszerűsítése, fejlesztése –Adatszolgáltatói program megújítása (korszerű vékonykliens) –Adatgyűjtői alkalmazás megújítása (TIR vékonykliens) –Grafikusan működő kérdőív szerkesztő –Ügyfélkapcsolati program (CRM) alapjainak megteremtése Funkciók integrálása –A Feladatlistával integrált Határidőnapló –Kérdőív exportálásának lehetősége –Kérdőív importálás lehetősége Adatgyűjtés kiterjesztésének elősegítése –Szebb külső, könnyebb kezelhetőség, több funkció –Intrastat és Szolgkülker alkalmazások egykapus elérése –Ügyfélkapun keresztüli bejelentkezés lehetősége

5 5 – az új alkalmazás Az alkalmazás valójában egy rendszer, mivel több, egymással összefüggésben álló és egymásra épülő alkalmazásból áll: Kérdőív-szerkesztő: eddiginél nagyobb és komplexebb kérdőívek kezelését is lehetővé teszi, TIR – „termelésirányítási alrendszer” szerver és kliens oldali alkalmazás: monitoring funkció felelősségi rendet támogató funkciókkal kiegészített monitorozó rendszer, Adatszolgáltatói kliens alkalmazás: megújult formavilág, több új funkció, felhasználóbarát felület ASP szerver és kliens : több új funkció, az adatszolgáltatói programok kiszolgálása Kérdőív-kitöltő: jobb adatminőség, több funkció, kevesebb korlát, CRM: helpdesk támogató modul.

6 6 Az új alkalmazás A programok közül az adatszolgáltatókat és az adatgyűjtőket érintő részei ún. vékonykliens technológiával készültek, vagyis -Nem kell őket telepíteni -Csak egy internetes böngésző program szükséges a futtatásukhoz. De: -A böngészőben telepítve kell hogy legyen egy ún. Adobe Flash Player segédprogram (10.6-os verzió) -Legalább Internet Explorer 6-os kell -A PC-ben legalább 1 gigabájt RAM-nak kell lennie

7 7 Az új alkalmazás architektúrája Az ELEKTRA rendszer egy sor egyéb informatikai rendszerhez kapcsolódik: Regisztráció Vékony kliens Vastag kliens * Honnan-hova olvas KSH statisztikusok

8 8 Adatszolgáltatói kliens Korszerű design Felhasználóbarát és ergonomikus felület Gyors működés, rövid válaszidők Naptár, határidőnapló Extrém méretű kérdőívek gyors kezelése Ügyfélkapus bejelentkezés lehetősége Van kérdőív kiexportálási lehetőség Van kérdőív beimportálási lehetőség Adatgyűjtésenként szabályozható fájlcsatolási lehetőség

9 9 Adatgyűjtői vékonykliens Nem kell telepíteni Sok kényelmi funkció Korszerű design, felhasználóbarát és ergonomikus felület Gyors működés, rövid válaszidők Riportok HelpDesk funkciók –Adatszolgáltatók problémáinak nyilvántartása, kezelése –Bejelentések visszakereshetősége Regisztráció –Automatikus online és egyedi regisztrációk kezelése Új akciók, toborzások technikai előkészítése, végrehajtása Belső CRM rendszer

10 10 Adatgyűjtések dokumentumai az Informatikai DOKTÁR-ban

11 11 A kérdőív képe a Kérdőív szerkesztőben

12 12 Kézi megszemélyesítés a TIR kliensben

13 13 A megszemélyesítés dokumentálása

14 14 A kiküldött kérdőív az adatszolgáltatói kliensben

15 15 A megnyitott kérdőív

16 16 A kérdőív kitöltés során lefutó ellenőrzés

17 17 Exportálási lehetőségek

18 18 Az elkészült Excel fájl

19 19 A beírt adatok beimportálhatók

20 20 Az elkészült kérdőív beküldése

21 21 A beérkezett kérdőív a TIR kliensben

22 Tekintsük meg a fejlesztéseket! TIR kliens Adatszolgáltatói kliens

23 23 Az új rendszer bevezetésének menete A rendszer bevezetése több lépésben zajlik majd: 1.Január végén a KSH honlapján keresztül lehetséges lesz egy regisztráció nélküli kérdőív kitöltése. Ezzel kapcsolatban is várjuk majd vissza az adatszolgáltatói véleményeket. 2.A jövő év II. negyedévében elérhető lesz az adatszolgáltatói kliens program teszt felhasználókkal és teszt kérdőívekkel. Itt is a véleményekre lennénk kíváncsiak és egyben felkészítjük adatszolgáltatóinkat a változásra. 3.Az új rendszerre való teljes átállást a jövő év harmadik negyedévére tervezzük.

24 Köszönjük a figyelmet ! Viszontlátásra!


Letölteni ppt "EKOP-1.A.1-08/B-2009-0006 A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések