Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

II. Országos AFIOE konferencia 2009. 01. 12. Az élő hírlevél: meghatározó felnőttképzési témák összegzése dr. Zsuffa Ákos, felnőttképzési szakértő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "II. Országos AFIOE konferencia 2009. 01. 12. Az élő hírlevél: meghatározó felnőttképzési témák összegzése dr. Zsuffa Ákos, felnőttképzési szakértő."— Előadás másolata:

1 II. Országos AFIOE konferencia Az élő hírlevél: meghatározó felnőttképzési témák összegzése dr. Zsuffa Ákos, felnőttképzési szakértő

2 A „nem-élő” AFIOE hírlevél I. Rovatok: ÚMFT rovat: aktualitások a magyarországi pályázati rendszerről EU pályázatok rovat Legújabb kiírásokról, melyek főként az oktatás területét érintik Jogszabályok rovat Felnőttképzési tevékenységgel kapcsolatos jogszabályi változásokról

3 A „nem-élő” AFIOE hírlevél II. Rendezvények rovat Iránytű rovat Módszertani fejlesztések az oktatásban Mozaik rovat Kulturális programokról, eseményekről lehet tájékozódni

4 Mit tesznek a vezetők és a HR-esek recesszióban? A Válságkezelési Kutatás eredményei

5 A DGS GLOBAL RESEARCH tevékenysége: országos kutatások (Országos HR Benchmark Felmérés, Topdilemmák Exkluzív Kutatás, Magyarországi Coaching Kutatás, Képzési Benchmark Felmérés) konferenciák szervezése (I. Országos HR Benchmark Konferencia, Tehetségmenedzsment Konferencia 2008, Magyarországi Coaching Konferencia) szervezetfejlesztési és HR tanácsadás vállalati benchmark felmérések képzések HR Webináriumok

6 A kutatások azt mutatják, hogy a munkáltatók jelentős része nem készült fel a recesszió leküzdésére. A vezetők és a HR szakemberek többségének nincs tapasztalata a válságkezelés terén, nem rendelkeznek a megoldásra, a kilábalásra vonatkozó stratégiával. Ennek következményeként tömegesen számíthatunk a munkaerőpiacon a kényszerű leépítések – mint az egyetlen ismert és alkalmazott válságkezelési eszköz – következtében megugró munkanélküliségre. Ennek kezelése súlyos összegeket emészt fel.

7 A 2008 novemberi DGS GLOBAL RESEARCH – BKF 2 napos minikutatás eredménye 180 szervezet válaszai alapján

8 A DGS GLOBAL RESEARCH Válságkezelési Kutatásának eredménye 349 szervezet adatai alapján 70%-uk érzi a megrendelések visszaesését is.

9 A két kutatás közötti rövid időkülönbség ellenére jelentősen nőtt az igény az állami segítségre, „mentőövre”.

10 A résztvevők egyötöde elbocsátott már, de a munkaerőhöz kapcsolódó költségek visszafogásának igénye tavalyhoz képest növekszik.

11 KÉPZÉSI BENCHMARK FELMÉRÉS Mi a sikerkritérium?Arány növekszik a munkavállalói lojalitás52,17% csökken a fluktuáció31,88% Miért képeztetnek a munkáltatók?

12 Részvételi arányok a felnőttképzésben (2003)

13 Nyelvi kompetenciák

14 Digitális írástudás

15 A 349 szervezet 30%-a további leépítéseket tervez. Az általuk foglalkoztatottak teljes munkaidős létszám több százezres nagyságrendű.

16 A kitöltők 8% az éves bérköltség 10%-ánál többet költ oktatásra 58%-nál dönthet a HR a szakképzési hozzájárulás felhasználásáról, de ebből csak 64%-nál használják belső képzésre A HR-esek számára a legnagyobb probléma a motiválás (58%) Országos HR Benchmark Felmérés A kutatásban résztvevők 22%-ánál használja csak fel a HR az innovációs hozzájárulást saját eszközrendszere és módszerei fejlesztésére

17 KÉPZÉSI BENCHMARK FELMÉRÉS

18 ipodon-tananyagok-a-neten.html

19 CORSO A tudás új színtere (fejlesztés alatt)

20 A rendszer célja Egy olyan oktatásszervezést támogató program létrehozása, mely képes: –A képzések naprakész nyilvántartására –Ehhez szükséges adatok nyilvántartására –Dokumentumok előállítására (felnőttképzési szerződés, jelenléti ív stb.) –E-learning alapú oktatás támogatására –Résztvevői felületre egy interaktív kommunikáció működését elősegítve –Oktató felületre a hatékony lebonyolítás érdekében

21 a fejlesztő referenciái ETR/Coospace Felsőoktatási rendszer, mely eddig már 17 felsőoktatási rendszerbe bizonyított: –Általános Vállalkozási Főiskola –Budapesti Gazdasági Főiskola (KVIFK) –Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola –Eötvös Loránd Tudományegyetem –Gábor Dénes Főiskola –Heller Farkas Főiskola –Kaposvári Egyetem –Kecskeméti Főiskola –Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem –Modern Üzleti Tudományok Főiskolája –Moholy-Nagy Művészeti Egyetem –Pécsi Tudományegyetem –Szegedi Hittudományi Főiskola –Szegedi Tudományegyetem –Tomori Pál Főiskola –Wesley János Lelkészképző Fősikola –Zsigmond Király Főiskola

22 A program

23

24 Képzésszervezés a Corsoban Képzés minta Modul minta Képzések Modulok Órarend Oktatók Résztvevők Termek

25 Főbb funkciók I. Naprakész nyilvántartás (jogszabályi kötelezettség is!) –Képzéstípusok/modultípusok –Futó képzések –Telephelyek, termek, felszereltség –Oktatók –Résztvevők (akár csoportok létrehozása, pl. céges ügyfelek esetén) Személyes adatok Számlázási adatok Eredmények Elvégzett képzések nyilvántartása Saját felület további képzésekre való jelentkezéshez –Órarend Online Résztvevői jelentkezés lehetősége Képzések és a hozzá tartozó modulok nyilvántartása

26 Nyomtatványok készítése → KLASSZIKUS OKTATÁSSZERVEZÉS MEGSZŰNÉSE Dokumentumok nyomtatása egy kattintásra pl.: Felnőttképzési szerződés Tanúsítvány vizsgajegyzőkönyv, Jelentkezési lap Jelenléti ív Stb. Adatszolgáltatáshoz (pl. OSAP) szükséges kimutatások készítése Egyéb kimutatások készítése Főbb funkciók II.

27 Háttértámogatás - Coospace Résztvevők/Oktatók felülete, mely képes: Jelenlét vezetésére Online funkciókra pl. –Vizsgáztatás –Házi feladatok leadása/értékelése –Elégedettségmérés Online kommunikációra –Tutorálás –Fórum (mind a Résztvevők és Oktatók részére)

28 A rendszer nyújtotta előnyök Egységes adatbázis Online Résztvevői és Oktatói felületek Ellenőrizhetőség Átláthatóság Gyorsaság Kevesebb papír alapú dokumentáció Résztvevők számára könnyebb/gyorsabb kommunikáció Interaktivitás Kevesebb adminisztáció → költséghatékonyság

29


Letölteni ppt "II. Országos AFIOE konferencia 2009. 01. 12. Az élő hírlevél: meghatározó felnőttképzési témák összegzése dr. Zsuffa Ákos, felnőttképzési szakértő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések