Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly."— Előadás másolata:

1 A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly 48-54.) Bertalan Zsolt igazgató

2 A KÉPZÉSI IGÉNYEK MEGJELENÉSE ÉS HATÁSA AZ ISKOLÁRA ÚJ ÉS ÖSSZETETT TECHNOLÓGIÁK, MODERNIZÁCIÓ; TUDATOS HUMÁNERŐFORRÁS FEJLESZTÉS… …ÉS ENNEK ÁRNYOLDALA: BETANÍTÁSI SZINTEK; DIVATSZAKMÁK ÉS KIHALÓ SZAKMÁK PROBLÉMÁJA; CSÖKKENŐ GYEREKLÉTSZÁM A TÁRSADALMI ÉS EGYÉNI IGÉNYEK ELLENTÉTE! SZAKMABŐVÍTÉS: TÖBB LÁBON ÁLLÓ ISKOLA NYITÁS EURÓPA FELÉ: LEONARDO ÉS EUROPASS MINŐSÉGFEJLESZTÉS: ISO, TQM, Comenius NYELVI ÉS INFORMÁCIÓS TECHNOLÓGIAI KÉPZÉS

3 A „BOLOGNAI” FOLYAMAT HATÁSA AZ ISKOLÁKRA Felsőoktatás Alapképzés Mesterképzés Ph.D Munkaerőpiac FSZ képzés Felnőtt képzés Szakiskolák és képző kp.-k Gimnáziumok Általános iskolák Szakközépiskolák

4 MEGVÁLTOZOTT SZEREPVÁLLALÁS - TISZK Felsőoktatás Alapképzés Mesterképzés Ph.D Munkaerőpiac FSZ képzés Gimnáziumok Általános iskolák Integráció és képzőközpont Technikus képzés Szakiskolai képzés Felnőtt képzés Alapozás

5 ELŐZMÉNYEK ÉS MEGVALÓSÍTÁS ÁLLAMI ÉS FŐVÁROSI SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁK: 2005 – 2007. SZAKKÉPZÉS RACIONALIZÁLÁSA, ÚJ OKJ, ISKOLÁK ÖSSZEVONÁSA FŐVÁROSI MODELL, 2007. TISZK ISKOLÁK RENDSZERE 2008.

6 A PETRIK TISZK MŰKÖDÉSI TERÜLETE, PARTNEREI

7

8 A SZAKKÉPZÉS BEISKOLÁZÁSI ADATAI

9

10

11 AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK FELADATAI SZERVEZÉSI FELADATOK, PÁLYÁZATI CÉLOK MENEDZSMENT FEJLESZTÉS ÉS VIR LÉTREHOZÁS HUMÁNERŐFORRÁS FEJLESZTÉS (tanár továbbképzés, tananyag készítés, kipróbálás) HÁTRÁNYOS HELYZETŰEK SPECIÁLIS PROGRAMJA KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁS, KARRIERÉPÍTÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ, MODULÁRIS KÉPZÉS SZAKMAI TÖBB LÁBON ÁLLÁS, SZÉLES KÍNÁLAT ISKOLARENDSZERŰ ÉS TANFOLYAMI PROGRAMOK SZAKKÉPZÉSI TECHNOLÓGIA KONCENTRÁLÁSA ÉS FEJLESZTÉSE IGAZODÁS A TANTERVI KÖVETELMÉNYEKHEZ CSÚCSTECHNOLÓGIA (meddig „csúcs”?)

12 UMFT PÁLYÁZATOK (1.) TÁMOP 2.2.3. PÁLYÁZAT HUMÁNERŐFORRÁS-FEJLESZTÉS, PEDAGÓGUSOK TOVÁBBKÉPZÉSE (193 fő) HELYI TANTERV ÉS TANANYAG FEJLESZTÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MÓDSZERTANI GYAKORLATOK – kb. 6000 TANÍTÁSI ÓRA PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS HÁTRÁNYOS HELYZETŰEK SPECIÁLIS PROGRAMJA ELNYERT PÁLYÁZATI ÖSSZEG: 218.996.240.- FORINT

13 A TISZK MENEDZSMENT FELADATA A BEISKOLÁZÁSBAN PROBLÉMA ELEMZÉS

14 A TARTALOMFEJLESZTÉS ÚJ MÓDSZEREI

15 A TISZK MENEDZSMENT FELADATA A MEGTARTÁS ÉS KIBOCSÁTÁS TERÉN

16 KORSZERŰ KÉPZÉSI FELTÉTELEK KÉPZETT HUMÁNERŐFORRÁS, TANÁROK ELŐADÓK, TANTERMEK; JÓL FELSZERELT MŰHELYEK, LABORATÓRIUMOK KORSZERŰ MŰSZEREK, ESZKÖZÖK; INFORMATIKAI HÁTTÉR, INTERNET-INTRANET HÁLÓZAT; KÖNYVTÁR, VIDEÓ- ÉS MULTIMÉDIA LEHETŐSÉG; TANÁRI ÉS TANULÓI INNOVÁCIÓS KÉSZSÉG!

17 INNOVÁCIÓS LEHETŐSÉGEK, FORRÁSOK SZAKKÉPZÉSI ALAP PÁLYÁZAT ÉS VÁLLALATI TÁMOGATÁS; HAZAI ÉS UNIÓS PÁLYÁZATOK (TÁMOP, KMOP, stb.; SZAKMAI VERSENYEK, TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRÖK ÉS INNOVÁCIÓS PÁLYÁZATOK  NEMZETKÖZI CSEREKAPCSOLATOK ;  GYAKORLATOK ITTHON;  KÜLFÖLDI SZAKMAI GYAKORLATOK, EUROPASS

18 MUNKAERŐ-PIACI KAPCSOLATOK u SZAKMAI EGYÜTTMŰKÖDÉS, KÖZÖSEN KIDOLGOZOTT KÉPZÉSI PROGRAMOK; u MŰSZAKI FEJLESZTÉS ÉS SZAKKÉPZÉSI ALAP TÁMOGATÁS ÚJ SZABÁLYOKKAL; u VÁLLALATI EGYÜTTMŰKÖDÉS, BEISKOLÁZÁS TERVEZÉS, PR. MUNKA; u KÖZVETLEN RÉSZVÉTEL A KÉPZÉSBEN; u TANULÓK TÁMOGATÁSA, TANULÓSZERZŐDÉS, ÖSZTÖNDÍJ; u UTÁN KÖVETÉS, BEVÁLÁS VIZSGÁLAT; u ALAPÍTVÁNYI TÁMOGATÁS

19 FEJLESZTÉSI FORRÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK, UMFT PÁLYÁZATOK 2. KMOP 4.1.1. PÁLYÁZAT (1.011.999.995.- FORINT) ÉPÜLET FELÚJÍTÁS ÉS AKADÁLYMENTESÍTÉS KÖZÖSSÉGI FUNKCIÓK, ÚJ KÖNYVTÁR, TANÁCSADÓ KÖZPONT MÁR MŰKÖDIK: PÁLYAVÁLASZTÁSI, KARRIERÉPÍTŐ, JOGI ÉS TANULÁS SEGÍTŐ TANÁCSADÓ SZOLGÁLTATÁS ÚJ GYAKORLÓHELYEK A MODULÁRIS KÉPZÉSHEZ TELJES KÖRŰ OKTATÁSTECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS VÁLLALATI SZAKKÉPZÉSI ALAP TÁMOGATÁS ÚJ GYAKORLÓHELYEK AZ ALAPOZÁSHOZ ÉS A MODULÁRIS KÉPZÉSHEZ SZAKMAI GYAKORLATI ESZKÖZPARK KORSZERŰSÍTÉSE MŰKÖDTETÉSI, FENNTARTÁSI TÁMOGATÁS (15%) ÉS (5%)

20 AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK SZEREPE A RÉGIÓBAN ÖSSZEKÖTŐ KAPOCS LEHET AZ ALAPOZÓ ÉS KÖZOKTATÁS, VALAMINT A MUNKÁLTATÓI KÖR KÉPVISELŐI KÖZÖTT FELVÁLLALHATJA A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALAPÚ TARTALOMFEJLESZTÉSI MUNKÁK EGY RÉSZÉT A TÁRCÁK ÉS OKTATÁSIRÁNYÍTÓK MELLETT (VELÜK) TANANYAG ÉS TANESZKÖZ FEJLESZTÉS, SZAKMAI TUDOMÁNYOS MŰHELYMUNKA KÖZPONTJAKÉNT IS MŰKÖDHET SZAKMAI – PEDAGÓGIAI TOVÁBBKÉPZŐ KÖZPONT – KÉPZŐK KÉPZÉSE! TERMÉSZETESEN TANÍTJA ÉS NEVELI A SZAKMÁT VÁLASZTÓKAT!

21 AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK SZEREPE A TÁR4SADALOMBAN MUNKÁLTATÓ, MUNKAADÓ SZÜLŐ, TANULÓ, HALLGATÓ TÁRSADALMI, SZOCIÁLIS ELVÁRÁS TÁRSADALMI, GAZDASÁGI ELVÁRÁS TARTALMI ÉS PÉNZÜGYI IRÁNYÍTÁS ELÉGEDETTSÉGMEGFELELŐSÉG TÖBB ISKOLA TISZK

22 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Bertalan Zsolt bertzs@petrik.hu (1-343-3609)


Letölteni ppt "A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly."

Hasonló előadás


Google Hirdetések