Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉDESSÉG IRÁNYTŰ A MIKULÁSFIGURÁKTÓL A SZALONCUKORIG Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? SÁNTA SÁNDOR Elnök, Magyar Édességgyártók.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉDESSÉG IRÁNYTŰ A MIKULÁSFIGURÁKTÓL A SZALONCUKORIG Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? SÁNTA SÁNDOR Elnök, Magyar Édességgyártók."— Előadás másolata:

1 ÉDESSÉG IRÁNYTŰ A MIKULÁSFIGURÁKTÓL A SZALONCUKORIG Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? SÁNTA SÁNDOR Elnök, Magyar Édességgyártók Szövetsége New York Kávéház, Budapest, november 18.

2 A prezentáció tartalma Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? Karácsonyi édességfogyasztási trendek Az ismétlés kedvéért: Mitől minőségi egy termék?Mitől minőségi egy termék? Minőség ABCMinőség ABC Csokoládé vagy bevonó?Csokoládé vagy bevonó? A figurás édességek készítése

3 Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? A szezonális édességek a számok tükrében

4 Pillanatkép édességfogyasztásai szokásainkról Magyarország 3,9 kg / fős éves édesség fogyasztásunk egy negyede a Mikulás és karácsonyi szezonra tehető

5 Szaloncukrokra több, mint 6 milliárd forintot költünk: 5 és fél ezer tonnát meghaladó mennyiség a tavalyi év 4%-os növekedésének köszönhetően5 és fél ezer tonnát meghaladó mennyiség a tavalyi év 4%-os növekedésének köszönhetően a termékek 2/3-a zacskós, a többi kimért ésa termékek 2/3-a zacskós, a többi kimért és dobozos kiszerelésben az értékesített mennyiségnek mindössze 1/3-a sajátmárkás termékaz értékesített mennyiségnek mindössze 1/3-a sajátmárkás termék családonként kb. 1,7 (fejenként 0,6) kilogrammcsaládonként kb. 1,7 (fejenként 0,6) kilogramm kedvelt ízek:kedvelt ízek: vajkaramellásvajkaramellás zselészselés marcipánosmarcipános kókuszoskókuszos diós, mandulás, mogyorósdiós, mandulás, mogyorós feketeerdősfeketeerdős Ünnepi fogyasztási szokásaink – szaloncukor Forrás: GFK Hungária

6 Ünnepi fogyasztási szokásaink – ünnepi édességek Ünnepi édességekre (943 tonna) 2,7 milliárd forintot költünk, ebből: csokoládé figurákra 1,8 milliárd forintotcsokoládé figurákra 1,8 milliárd forintot –1,6 milliárd forintot Mikulás figurákra, –100 millió forintot karácsonyfa dísz figurákra, –120 millió forintot egyéb csokoládé figurákra költünk klasszikus Mikulás csomagokra 370 millió forintotklasszikus Mikulás csomagokra 370 millió forintot ajándékzsákokra:ajándékzsákokra: –játékkal kiegészített csomagokra 222 millió forintot –adventi naptárakra 220 millió forintot –speciális csomagolásokra 65 millió forint 4-5 hét alatt4-5 hét alatt az éves csokoládé-figura forgalom feleaz éves csokoládé-figura forgalom fele Forrás: AC Nielsen

7 Ünnepi fogyasztási szokásaink A csokoládé és bevonómassza mennyiségi arányának változása 2007-ben megfordult a trend: előtérbe került a minőségi csokoládé

8 Ünnepi fogyasztási szokásaink A csokoládé és bevonómassza értékbeni arányának változása Költéseinkben szerkezetében már 2005-től a minőségi termékek a meghatározók

9 Ünnepi fogyasztási szokásaink A csokoládé és bevonómassza mennyiségének változása (1000 kg) 2008-ban 943 tonnányi édességet vásároltunk a karácsonyi szezonban

10 Ünnepi fogyasztási szokásaink A csokoládé és bevonómassza értékének változása (milliárd Ft) Csokoládéból készült termékekre három és félszer többet költünk, mint bevonómasszából készült figurákra

11 Ünnepi fogyasztási szokásaink A karácsonyi édesség fajták értékesítésének mennyisége (1000 kg) A legnagyobb mennyiségben a Mikulás figurákat vásároljuk

12 Ünnepi fogyasztási szokásaink A karácsonyi édesség fajták mennyiségének megoszlása Az ünnepekre vásárolt édességek közel 2/3-a Mikulás figura

13 Ünnepi fogyasztási szokásaink A karácsonyi édesség fajtákra fordított összegek (milliárd Ft) Mikulás figurákra 1,6 milliárd forintot költünk

14 Ünnepi fogyasztási szokásaink A karácsonyi édesség fajtákra fordított összeg megoszlása A Mikulás figurák több, mint költéseink felét teszik ki

15 Trendek a karácsonyi édességfogyasztásban Mikulás figurák Trend 1.: a minőségi csokoládéból készülő figurák fogyasztása mind értékben, mind pedig mennyiségben tovább bővült Trend 2.: tovább nő a valódi csokoládéból készült figurák iránti igény, háromszor annyit költünk csokoládé figurákra, mint bevonómasszából készültekre Trend 3.: a legkedveltebb szezonális édesség a Mikulás figura, de az adventi naptárak népszerűsége is folyamatosan nő Szaloncukrok Trend 4.: tovább nő az esztétikus dobozos illetve állótasakos kiszerelések fogyasztása Trend 5.: új ízek jelennek meg a termékkínálatban Trend 6.: stagnál a sajátmárkás szaloncukrok iránti kereslet Trend 7.: a hipermarketek súlya a legnagyobb, de növekszik a szupermarketek szerepe is Szezonális édességek Trend 8.: intenzív kereslet az ismert csokoládé márkák egyedi kiszerelésű termékei iránt (pl.: közkedvelt desszertek, pralinék karácsonyi öltözetben)

16 Az ismétlés kedvéért

17 A minőségi termékek kritériumai Mitől minőségi egy termék? „A minőség az igényeknek való megfelelést és nem az eleganciát jelenti.” Philip B. Crosby A minőségi termék főbb kritériumai: 1., Megfelel a rá vonatkozó törvényi előírásoknak 2., Megfelel az élelmiszerbiztonsági előírásoknak 3., Gyártója működő minőségirányítási rendszereket alkalmaz 4., Gyártója jó minőségű és ellenőrzött alapanyagokat használ 5., Gyártója megfelelő műszaki technológiát alkalmaz 6., Jó gyártási gyakorlat - „A jó terméket nem ellenőrizni kell, hanem jól gyártani” 7., A gyártó dolgozói következetesek és elkötelezettek 8., A gyártó rendszeres ellenőrzéseket folytat 9., A gyártási tevékenység szigorúan szabályozott 10., A raktározás és a szállítás szintén szigorúan szabályozott

18 A minőségi termékek kritériumai Hogyan válasszunk, mire figyeljünk a vásárlásnál? A minőség ABC C, mint címke Ö, mint összetevők D, mint dúsítók CS, mint csomagolás I, mint információs vonal T, mint tápanyag jelölés M, mint minőség-megőrzési idő

19 A minőségi termékek kritériumai Csokoládé vagy bevonómassza? Mi a különbség? Csokoládé: kakaómassza kakaóvaj tejpor cukor Kakaós bevonó: kakaópor cukor tejpor speciális növényi zsír magasabb ár kakaó tartalom magasabb beltartalmi érték alacsonyabb ár kakaóvaj helyett növényi zsírok alacsonyabb beltartalmi érték

20 A figurás édességek készítése

21 A csokoládéfigura gyártás története Magyarországon 1920-as évek: a kezdetek1920-as évek: a kezdetek –Gerbeaud és Hauer először formáltak csokoládéból figurákat –a figurákat még kézzel készítik A kezdetek „technikája”A kezdetek „technikája” –egy formába kevés csokoládét tettek –a formát lezárták majd megforgatták Az alufóliára történő nyomtatás technikáját az 1970-es évektől használják a csokoládéfigurák csomagolásáhozAz alufóliára történő nyomtatás technikáját az 1970-es évektől használják a csokoládéfigurák csomagolásához

22 Hogyan készül a csokoládéfigura? Üreges, töltetlen figurákÜreges, töltetlen figurák pl.: mikulás, csizma, krampusz jellemzően csokoládémasszából A csokoládé masszát felmelegítik, majd lehűtikA csokoládé masszát felmelegítik, majd lehűtik kakaóvaj kristályok alakulnak ki fényes, roppanós, a formától könnyen elválló termék keletkezik VisszamelegítésVisszamelegítés könnyebben önthető, alakítható (bolygatható) csokoládémassza keletkezik formába öntés Bolygatás, vagyis a formázásBolygatás, vagyis a formázás a formát bolygó mozgást végző karokra helyezik a figura elnyeri végső formáját LehűtésLehűtés a formákban lévő figurák egy hűtőalagúton haladnak keresztül a formákat leválasztják a megszilárdult figurákról

23 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk!


Letölteni ppt "ÉDESSÉG IRÁNYTŰ A MIKULÁSFIGURÁKTÓL A SZALONCUKORIG Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? SÁNTA SÁNDOR Elnök, Magyar Édességgyártók."

Hasonló előadás


Google Hirdetések