Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program (TÁMOP 3.4.4.) kihívásai és folytatási lehetőségei források: Dr. Balogh László tanszékvezető Debreceni.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program (TÁMOP 3.4.4.) kihívásai és folytatási lehetőségei források: Dr. Balogh László tanszékvezető Debreceni."— Előadás másolata:

1 A Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program (TÁMOP ) kihívásai és folytatási lehetőségei források: Dr. Balogh László tanszékvezető Debreceni Egyetem, BTK Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék „ A tehetség összetevői, fogalma, fajtái, fejlődési tényezők” Dr. Tóth László: Pszichológiai vizsgálati módszerek a tanulók megismeréséhez, Debrecen, 2004 Kiss Albert Zalaegerszeg, szeptember 23.

2 Kihívások A tehetség értelmezése Szunnyadó tehetségígéretek felismerése Mit teszünk a szunnyadó tehetségígéretekért?

3 Renzulli modell

4 Szunnyadó tehetségígéretek Hiányosság, lemaradás – Feladat iránti elkötelezettség – Kreativitás – Intellektuális képességek Françoys Gagné modell

5

6 Mit teszünk a szunnyadó tehetségekért? A Magyar Géniusz integrált tehetségsegítő program egyik alappillére – A kiugró tehetségek gondozása mellett … – Felismerjük-e a tehetségígéreteket? Mi jellemzi a tehetségígéretet?

7 Tanulási erőségek (megfigyelés alapján) – Nyelvi – Logikai – Mozgási – Téri – Interperszonális – Intraperszonális – Zenei Interperszonális Aktívan vesz részt csoportos tevékenységekben. Szívesen segít másoknak a tanulásban. Felnőttekkel való kapcsolata szívélyes, udvarias. Mások iránti érzéseit kifejezésre juttatja. Csoportos tevékenységekben vezető szerepet vállal, a közös munkát szervezi, irányítja. Társai számítanak a segítségére, beveszik a csoportjukba. Könnyedén teremt kapcsolatokat másokkal. Csoportjának érdekeit önzetlenül képviseli, felelősséget érez a csoport munkája iránt.

8 Renzulli-Hartman skála (megfigyelés alapján) – Motivációs jellemzők – Tanulási jellemzők – A kreativitás jellemzői – Vezetési – társas jellemzők Motivációs jellemzők Teljesen elmerül bizonyos témákban, problémákban. Könnyen megunja a rutinszerű feladatokat. Kevés külső motivációra van szüksége olyan munkánál, ami kezdettől fogva lelkesíti. Önkritikus. A tökéletességre törekszik. Jobban szeret önállóan dolgozni, a tanár részéről kevés irányítást igényel. Sok „felnőttes” kérdés érdekli (politika, vallás) jobban, mint társait. Gyakran túlzottan kiemeli saját álláspontját (néha egyenesen agresszív, nézeteiben makacs). Szeret szervezni. Sokat foglalkoztatja a jó és a rossz kérdése, gyakran értékeli az embereket, eseményeket.

9 Kreatív szabadidő tevékenység kérdőív (a tanuló tölti ki) Néhány állítás Írtam egy verset. Csináltam egy bábjátékot. Egy eredeti táncot találtam ki. Felfedező útra mentem a környékünkön. Élet és Tudományt olvastam. Megterveztem egy kísérletet. Egy motort csináltam. Felboncoltam egy állatot. Újságkivágásokat gyűjtöttem valamiről. Megtekintettem egy kiállítást. Repülőmodellt készítettem. Szappanszobrot csináltam. Ruhát terveztem. Rajzot készítettem egy saját vagy egy könyvben olvasott történethez. Képes térképet készítettem a környékünkről. Stb.

10 Mit teszünk a szunnyadó tehetségekért? Katalizáljuk-e a tanulási folyamatokat? – Játék Drámapedagógia Stratégiai játék – Kitartás, akarat – Érvelés, vita – Önművelés, kreatív megismerés – IKT eszközök kreatív alkalmazása – Vállalkozás – „In vivo” helyzet tehetségek környezetében – Önszerveződés Tehetség Tehetségígéret Egy közegben közös cselekvés – Közjóért tevés karitatív tevékenység társadalmi szerepvállalás mentorállás – Önmenedzselés Tehetséghasznosulás

11 A tehetségponthálózat megszilárdítása és továbbfejlesztési lehetőségei Felsőoktatási és közoktatási törvénybeli támogatásra kezdeményezés (NTT) – Időkeret – Tehetségazonosítás – Feladat- és feladatkör finanszírozás Nemzeti tehetségponthálózat – Kárpát-medencei magyar iskolák – Egymástól elszigetelt tehetséggondozó programok Kárpát-medencei tantárgy pedagógiai konferencia (Kaposvári Egyetem 2010.X.8.)

12 A Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program folytatása A TÁMOP pályázat időtartam – Több mint 260 tehetségpont – Képzésekre több mint 6000 pedagógus Nemzeti Tehetségsegítő Tanács javaslata – Folytatása a pályázatnak 2011/ /13 – EU felé nyitás

13 Ajánlott elektronikus és nyomtatott források Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program


Letölteni ppt "A Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program (TÁMOP 3.4.4.) kihívásai és folytatási lehetőségei források: Dr. Balogh László tanszékvezető Debreceni."

Hasonló előadás


Google Hirdetések