Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont Zalaegerszeg 2008.I.7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont Zalaegerszeg 2008.I.7."— Előadás másolata:

1 Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont Zalaegerszeg 2008.I.7.

2 Magyar Géniusz Tehetségsegítő Program Új Magyarország Fejlesztési Terv –Európai Unió támogatásával Európai Szociális Alap társfinanszírozásával Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (Csermely Péter prof.) –Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége Kutató Diákok Mozgalma Bolyai Műhely Magyar Tehetséggondozó Társaság Évesek Tudományos Diákköre stb.

3 Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program céljai (NTT programja) Lehetőségek feltérképezése, adatbázis létrehozása Hátrányos helyzetű (információk áramoltatása) Átjárási lehetőségek megteremtése Szakmai színvonal növelése Önszerveződő tehetséges fiatalok Tehetséghasznosulás segítése Kiemelt projektek kommunikálása

4 Út a cél eléréséhez Tehetségtérkép Tehetségpontok hálózata Tehetségnapok (hazai, EU) Tehetségsegítő kezdeményezések elemzése Tehetségbónusz program Tehetséges fiatalok önszerveződésének segítése Tehetségsegítők képzési és továbbképzése Tehetségsegítő Tanácsok Tehetségalap Tehetséghitel és Tehetség Rt. Tehetségbarátok körének létrehozása

5 Tehetségpont térkép október

6 Tehetségpontok Miben segítenek? –tehetség felismerés (azonosítás) Szubjektív Objektív –kibontakoztatás indítása Erős oldal támogatása Gyenge oldal fejlesztése Pszichológiai háttértényezők kibontakoztatása –továbbfejlesztési lehetőség Ha kinövi magát … Továbbadás … –kapcsolatrendszer Tanácsadás –Tehetségazonosítás –Tehetséggondozás –Problémákon átsegítés –erőforrások bevonása Tehetséghálózat –Tehetségpontok –Civil szervezetek –Nemzetközi kapcsolatok

7 Tehetségpontok Milyen fajtái vannak? –Területi hatókör Helyi Térségi Megyei, regionális Országos –Regisztrált működésük –Megcélzott tehetségfajták –Regisztrált működésük Alakuló Már legalább egy éve működő –Megcélzott tehetségfajták Több tehetségterületre fókuszáló (komplexen funkcionáló) Egy tehetségterületre fókuszáló (részlegesen funkcionáló)

8 A tehetségsegítés pályázati lehetőségek rendszere TÁMOP ~ 900 millió Ft (február) 3.4.4/B Országos Tehetséggondozó Hálózat Kialakítása (megyei, regionális, országos) A komponens Tanoda program) Intézményi, iskolai (helyi) tehetséggondozás Felsőoktatás – Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés – felsőoktatási tehetséggondozás – tudományos eredmények elismerése –Nemzeti kiválóság program (Eötvös Loránd Tudásbefektetési Program

9 Intézményi, iskolai (helyi) tehetségsegítés A tehetséggondozás legalább egy részterületén programot (elővizsgálat, gondozás, utóvizsgálat) kell indítani –Intellektuális (tanulmányi verseny, tudományos alkotás) vagy –Művészeti (népművészet, iparművészet, képzőművészet) vagy –Sport vagy –Kézügyesség, szakirány Tehetségazonosítás és tehetséggondozás (tudásalapú társadalom … újtudás létrehozása …) Tehetséghálózatban való közreműködés (kapcsolat és együttműködés más tehetségpontokkal) Tanácsadás –Család … –Átirányítás, pályaválasztás más intézmény … továbbtanulás … Szakember bevonása –Tehetséggondozó pedagógus –Tehetségtémában jártas pszichológus –Intézményen belüli vagy külső szakember alkalmazása

10 Megyei, regionális tehetségsegítés Átfogó rendszerű, komplex fejlesztő program –Kidolgozás, indítás, összefogás, fejlesztés Tehetségpontok koordinációja –Információk adása kistérségeknek az intézményeknek a szakembereknek a tehetségeknek és családjaiknak Tehetségek fejlődésének nyomon követése –Központi tehetségsegítő kreatív műhely pedagógusok és pszichológusok tehetségek –egyéni fejlődés –egyéni életút Tehetségfejlesztő szakértők alkalmazása pedagógusok pszichológusok

11 Felsőoktatási intézmények szakembereinek bevonása Aktív részvétel –a megyei, regionális tehetségpont hálózat fejlesztésében –tehetségbónusz rendszerének kialakításában –a helyi szakemberek (akkreditált) továbbképzésében, programtervezésben, hatásvizsgálatában –az oktatási intézményekkel történő kapcsolattartásban –műhelytalálkozók szervezésében –önkontrollos hatásvizsgálat segítésében –az országos tehetségsegítő szervezetekkel való kapcsolatfelvételben

12 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat céljai Lehetőségek feltérképezése, adatbázis létrehozása Hátrányos helyzetű (információk áramoltatása) Átjárási lehetőségek megteremtése Szakmai színvonal növelése Önszerveződő tehetséges fiatalok Tehetséghasznosulás segítése Kiemelt projektek kommunikálása

13 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat funkciói Tehetségpontok létrehozásának segítése –Tanulmányi versenyek –Tudományos alkotások –Művészi alkotások –Aktív társadalmi szerepvállalás (önszerveződés alapja) –Integrációs és integrált tehetséggondozás –Zala megyei tehetségnap (tehetségpontok kölcsönös bemutatkozása) –Tehetségsegítő Tanács megalakítása –Kapcsolatkialakítás (hazai, határon túli) –Tehetségsegítők képzése, menedzselése –Tehetségbarátok Körének megalakítása –Tehetségbónusz, tehetségalap –Kiemelkedő projektek minőségbiztosítása, értékelése

14 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve I. szakasz, a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program bemutatása II. szakasz –Intézmények szándéknyilatkozatai –Pedagógusok jelentkezése akkreditált tehetséggondozó továbbképzésre –Pályázatkészítés (TÁMOP és ) segítése III. szakasz, elővizsgálat –Véleménygyűjtés –Mintavételezés –Megfigyelés Tanórán Kreatív team munkában –Alkotás bemutatása Saját Team munkában –Pszichodiagnosztikai mérés

15 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve IV/1. szakasz, tehetségsegítő programok indítása Iskolán belül –Tanulmányi verseny –Művészi alkotás –Tudományos alkotás –Aktív társadalmi szerepvállalás Interaktív műhelyfoglalkozások –Helytállási lehetőségek a tudásalapú társadalomban –Projektkészítés –Tárgyiasult produktum a kompetencialapú tehetséggondozó programban –Önmenedzselés, önszerveződés

16 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve IV/2. szakasz, tehetségsegítő programok indítása Zala megyei tehetségnap (induló tehetségpontok kölcsönös bemutatkozása) Tudásalapú társadalom tehetségígérete cím (újtudás létrehozása) Tehetségpontokra kiajánlások

17 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve V. szakasz, utóvizsgálat Véleménygyűjtés Megfigyelés –Tanórán –Kreatív team munkában Alkotás bemutatása –Saját –Team munkában Pszichodiagnosztikai mérés

18 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve –VI. szakasz, minőségbiztosítás és marketing Tehetségsegítő Tanács megalakítása Kapcsolatkialakítás (hazai, határon túli) Tehetségbarátok Körének megalakítása Tehetségbónusz, tehetségalap Kiemelkedő projektek bemutatkozása (önértékelés, önmenedzselés) Tehetségsegítők újabb képzése, menedzselése

19 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat Személyi feltételrendszer –Szakértők, szaktanácsadók Tehetséggondozás Tehetségpontoknak megfelelő –Műveltségterületek »Tanulmányi versenyek »Tudományos alkotások »Művészeti alkotások »Aktív társadalmi szerepvállalások –Tehetséggondozó Pedagógusok Pszichológusok –Tehetségbarát társadalom Civil szervezetek Tehetségalap

20 Köszönöm a figyelmet! Kiss Albert –Tel: –


Letölteni ppt "Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont Zalaegerszeg 2008.I.7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések