Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont"— Előadás másolata:

1 Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
Zalaegerszeg 2008.I.7.

2 Magyar Géniusz Tehetségsegítő Program
Új Magyarország Fejlesztési Terv Európai Unió támogatásával Európai Szociális Alap társfinanszírozásával Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (Csermely Péter prof.) Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége Kutató Diákok Mozgalma Bolyai Műhely Magyar Tehetséggondozó Társaság 10-14 Évesek Tudományos Diákköre stb.

3 Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program céljai (NTT programja)
Lehetőségek feltérképezése, adatbázis létrehozása Hátrányos helyzetű (információk áramoltatása) Átjárási lehetőségek megteremtése Szakmai színvonal növelése Önszerveződő tehetséges fiatalok Tehetséghasznosulás segítése Kiemelt projektek kommunikálása

4 Út a cél eléréséhez Tehetségtérkép Tehetségpontok hálózata
Tehetségnapok (hazai, EU) Tehetségsegítő kezdeményezések elemzése Tehetségbónusz program Tehetséges fiatalok önszerveződésének segítése Tehetségsegítők képzési és továbbképzése Tehetségsegítő Tanácsok Tehetségalap Tehetséghitel és Tehetség Rt. Tehetségbarátok körének létrehozása

5 Tehetségpont térkép 2008. október

6 Tehetségpontok Miben segítenek? továbbfejlesztési lehetőség
tehetség felismerés (azonosítás) Szubjektív Objektív kibontakoztatás indítása Erős oldal támogatása Gyenge oldal fejlesztése Pszichológiai háttértényezők kibontakoztatása továbbfejlesztési lehetőség Ha kinövi magát … Továbbadás … kapcsolatrendszer Tanácsadás Tehetségazonosítás Tehetséggondozás Problémákon átsegítés erőforrások bevonása Tehetséghálózat Tehetségpontok Civil szervezetek Nemzetközi kapcsolatok

7 Tehetségpontok Milyen fajtái vannak? Területi hatókör
Helyi Térségi Megyei, regionális Országos Regisztrált működésük Megcélzott tehetségfajták Regisztrált működésük Alakuló Már legalább egy éve működő Megcélzott tehetségfajták Több tehetségterületre fókuszáló (komplexen funkcionáló) Egy tehetségterületre fókuszáló (részlegesen funkcionáló)

8 A tehetségsegítés pályázati lehetőségek rendszere TÁMOP
~ 900 millió Ft (február) 3.4.4/B Országos Tehetséggondozó Hálózat Kialakítása (megyei, regionális, országos) A komponens Tanoda program) Intézményi, iskolai (helyi) tehetséggondozás Felsőoktatás Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés felsőoktatási tehetséggondozás tudományos eredmények elismerése Nemzeti kiválóság program (Eötvös Loránd Tudásbefektetési Program

9 3.4.3. Intézményi, iskolai (helyi) tehetségsegítés
A tehetséggondozás legalább egy részterületén programot (elővizsgálat, gondozás, utóvizsgálat) kell indítani Intellektuális (tanulmányi verseny, tudományos alkotás) vagy Művészeti (népművészet, iparművészet, képzőművészet) Sport Kézügyesség, szakirány Tehetségazonosítás és tehetséggondozás (tudásalapú társadalom … újtudás létrehozása …) Tehetséghálózatban való közreműködés (kapcsolat és együttműködés más tehetségpontokkal) Tanácsadás Család … Átirányítás, pályaválasztás más intézmény … továbbtanulás … Szakember bevonása Tehetséggondozó pedagógus Tehetségtémában jártas pszichológus Intézményen belüli vagy külső szakember alkalmazása

10 3.4.4. Megyei, regionális tehetségsegítés
Átfogó rendszerű, komplex fejlesztő program Kidolgozás, indítás, összefogás, fejlesztés Tehetségpontok koordinációja Információk adása kistérségeknek az intézményeknek a szakembereknek a tehetségeknek és családjaiknak Tehetségek fejlődésének nyomon követése Központi tehetségsegítő kreatív műhely pedagógusok és pszichológusok tehetségek egyéni fejlődés egyéni életút Tehetségfejlesztő szakértők alkalmazása pedagógusok pszichológusok

11 Felsőoktatási intézmények szakembereinek bevonása Aktív részvétel
a megyei, regionális tehetségpont hálózat fejlesztésében tehetségbónusz rendszerének kialakításában a helyi szakemberek (akkreditált) továbbképzésében, programtervezésben, hatásvizsgálatában az oktatási intézményekkel történő kapcsolattartásban műhelytalálkozók szervezésében önkontrollos hatásvizsgálat segítésében az országos tehetségsegítő szervezetekkel való kapcsolatfelvételben

12 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat céljai
Lehetőségek feltérképezése, adatbázis létrehozása Hátrányos helyzetű (információk áramoltatása) Átjárási lehetőségek megteremtése Szakmai színvonal növelése Önszerveződő tehetséges fiatalok Tehetséghasznosulás segítése Kiemelt projektek kommunikálása

13 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat funkciói
Tehetségpontok létrehozásának segítése Tanulmányi versenyek Tudományos alkotások Művészi alkotások Aktív társadalmi szerepvállalás (önszerveződés alapja) Integrációs és integrált tehetséggondozás Zala megyei tehetségnap (tehetségpontok kölcsönös bemutatkozása) Tehetségsegítő Tanács megalakítása Kapcsolatkialakítás (hazai, határon túli) Tehetségsegítők képzése, menedzselése Tehetségbarátok Körének megalakítása Tehetségbónusz, tehetségalap Kiemelkedő projektek minőségbiztosítása, értékelése

14 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve
I. szakasz, a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program bemutatása II. szakasz Intézmények szándéknyilatkozatai Pedagógusok jelentkezése akkreditált tehetséggondozó továbbképzésre Pályázatkészítés (TÁMOP és ) segítése III. szakasz, elővizsgálat Véleménygyűjtés Mintavételezés Megfigyelés Tanórán Kreatív team munkában Alkotás bemutatása Saját Team munkában Pszichodiagnosztikai mérés

15 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve
IV/1. szakasz, tehetségsegítő programok indítása Iskolán belül Tanulmányi verseny Művészi alkotás Tudományos alkotás Aktív társadalmi szerepvállalás Interaktív műhelyfoglalkozások Helytállási lehetőségek a tudásalapú társadalomban Projektkészítés Tárgyiasult produktum a kompetencialapú tehetséggondozó programban Önmenedzselés, önszerveződés

16 IV/2. szakasz, tehetségsegítő programok indítása
Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve IV/2. szakasz, tehetségsegítő programok indítása Zala megyei tehetségnap (induló tehetségpontok kölcsönös bemutatkozása) Tudásalapú társadalom tehetségígérete cím (újtudás létrehozása) Tehetségpontokra kiajánlások

17 V. szakasz, utóvizsgálat
Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve V. szakasz, utóvizsgálat Véleménygyűjtés Megfigyelés Tanórán Kreatív team munkában Alkotás bemutatása Saját Team munkában Pszichodiagnosztikai mérés

18 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve
VI. szakasz, minőségbiztosítás és marketing Tehetségsegítő Tanács megalakítása Kapcsolatkialakítás (hazai, határon túli) Tehetségbarátok Körének megalakítása Tehetségbónusz, tehetségalap Kiemelkedő projektek bemutatkozása (önértékelés, önmenedzselés) Tehetségsegítők újabb képzése, menedzselése

19 Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat
Személyi feltételrendszer Szakértők, szaktanácsadók Tehetséggondozás Tehetségpontoknak megfelelő Műveltségterületek Tanulmányi versenyek Tudományos alkotások Művészeti alkotások Aktív társadalmi szerepvállalások Tehetséggondozó Pedagógusok Pszichológusok Tehetségbarát társadalom Civil szervezetek Tehetségalap

20 Köszönöm a figyelmet! Kiss Albert Tel: 06 83 376 008


Letölteni ppt "Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont"

Hasonló előadás


Google Hirdetések