Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIFFERENCIÁLÁS LEHETŐSÉGEI A tapasztalatszerzési / ismeretszerzési – tanulási folyamatban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIFFERENCIÁLÁS LEHETŐSÉGEI A tapasztalatszerzési / ismeretszerzési – tanulási folyamatban."— Előadás másolata:

1 DIFFERENCIÁLÁS LEHETŐSÉGEI A tapasztalatszerzési / ismeretszerzési – tanulási folyamatban

2 Motiváltság elérésében  Mozgásigényére,  az óvodapedagógussal vagy a barátjával való együttlét vágyára, kíváncsiságára,  érdeklődésére,  sikerélményre való törekvésére,  alkotásvágyára,  felfedezési vágyára,  esztétikai igényére,  önmegvalósítási vágyára

3 Tartalomban való differenciálási lehetőség  A tartalom mennyiségében,  mélységében, (részletezettséégében, minőségében),  a tartalmi részek egymásra építettségében, kapcsolataiban,  a már meglévő tapasztalataiban / ismereti anyagban/  a gyermeki érdeklődés irányultságában (pl.: autók iránt, állatok iránt, stb.) azonos téma esetében vagy a témát kiegészítő tartalmi területen

4 Célban, szintben való igazodás a gyermek igényeihez, tapasztalataihoz  Az azonos vagy eltérő szintű feladatok végzése;  más eszközök bevonásával, vagy azok megkeresésével,  egyszerűbb vagy bonyolultabb problémákfelvetésével;  kereső/kutató/felfedező módon,

5 A módszerek használata  Beszélgetés, megbeszélés előnyben részesítése némely gyermeknél,  vagy az elbeszélés, a bemutatás, szemléltetés, magyarázat … eljárásainak megválasztása, vagy  az értékelés módszerének különféle eljárásai (elismerés, megerősítés, dicséret, jutalmazás, bátorítás, ösztönzés, példaként kiemelés …stb),  vagy az elmarasztalás formái (büntetés, rosszallás, fenyítés, …stb.)

6 A munkaformák igazítása a gyermeki igényekhez  Van olyan gyermek, aki szívesebben tevékenykedik egyénileg vagy,  párosan (óvópedagógussal vagy a barátjával),  csoportban (homogén vagy heterogén csoportban;  vagy szimpátia alapján létrejött csoportban…stb), f  rontális körülmények között

7 A szervezés módjának igazítása a gyermeki igényekhez  Kötött,  kötetlen,  mikrocsoportban,  kooperatívan,

8 nyílt zárt direktindirekt demokratikus autokratikus ráhagyó „lassiez fair” tutoriális

9 Közvetítésmód csatornájában  Auditív,  vizuális,  audió-vízuális,  kinesztetikus,  komplex,  interaktív,  Tárgyi,  síkbeli,  makett,  manipulatív,  kísérleti,

10 A gyermek-pedagógussal együtt töltött ideje  Az egyénre fordított idő mennyiségében,  minőségében (segítséget kérve-kapva, ráfigyelve, eligazítva, csak ottlétként… stb.)

11 Az információ megszerzése, vagy a tevékenység folyamatának struktúrája  játékba ágyazottan,  játékra építve,  komplex tevékenységsorban,  integráltan,  valamint projekt módon; egy téma körüljárásaként, vagy egy probléma megoldásaként,  a kis lépések elvét követve, vagy nagyobb lépésekben, stb

12 Pedagógus szerepében  Katalizáló,  ösztönző,  tanácsadó,  segítségnyújtó,  irányító,  szabályzó,  mellérendelt,  alárendelt,  fölérendelt viszonyban

13 válaszadás módjában  Szóban,  rajzban,  megmutatva,  megsúgva,  megépítve,  elkészítve,  megalkotva,  kiválasztva a helyeset

14 A munkavégzés ütemében, tempójában  A feladatvégzés sebességéhez való igazodás: lassú,  gyors,  időre,  egyéni tempóban,  kiegészítő feladatok adásával

15 Önállóság fokában, segítségadás módjában  Önállóan,  segítve,  magyarázva,  utánozva,  bemutatva,  megmutatva,  együtt végezve kis segítséggel, együttvégzéssel,  hivatkozással…stb.


Letölteni ppt "DIFFERENCIÁLÁS LEHETŐSÉGEI A tapasztalatszerzési / ismeretszerzési – tanulási folyamatban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések