Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói."— Előadás másolata:

1 „A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói körében HEFOP Rigó Róbert 2008.

2 A jelen projekt előzményei A HEFOP „A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projektben az ELTE vezetésével létrejött konzorcium tagjai voltunk az összes hazai tanítóképzővel együtt. Ez a projekt január elsejétől december 31-ig tartott. A projektről a legfontosabb információk a címen érhetők el. Karunk hat millió forint támogatást kapott. 14 fő oktató vett részt a projektben és a GF munkatársai.

3 A honlapról A bal oldalon lévő menüpontok közül a Kész anyagok cím alatt találhatjuk meg a tanító és az óvodapedagógus szakra vonatkozó kidolgozott anyagokat és a felsőfokú szakképzési anyagokat is (pedagógiai asszisztens, iskola és óvodatitkár). A Megvalósítók menüpont alatt a projektben résztvevők nevét, elérhetőségét tekinthetjük át.

4 A projekt célja, szakmai tevékenysége a bolognai rendszerbe beépítve a pedagógusképzés alapképzési kereteinek és szakmai programjainak kimunkálása; az óvó- és tanítóképzés képzési és kimeneti követelményeinek feldolgozása és képzési programjainak megújítása; a közoktatás igényeinek megfelelő új tanítói és óvodapedagógusi kompetenciák fejlesztése; a tanító- és óvodapedagógus-képzés lehetséges kapcsolódási pontjainak kimunkálása más BA szintű képzésekhez, felsősokú szakképzéshez, szakirányú képzésekhez, illetve a majdani mester szintű pedagógia szakhoz; az óvó/tanítóképzéshez csatlakoztatható felsőfokú szakképzési szakok programjainak kidolgozása; a tanári (mesterszint) képzési keret körvonalazása.

5 A jelen projektről Zártkörű pályázat volt, csak azok vehettek részt benne, akik az előző projektet megvalósították. A jelen projekt célja, hogy az előző projekt keretében kidolgozott anyagokat az oktatók szélesebb köre megismerje. A pályázaton a Kar Ft támogatást kapott. A képzésen 60 főnek kell részt vennie és legalább 90%-nak sikeres vizsgát kell tennie. A teljes projektet le kell bonyolítani szeptember 30-ig. (?) Mindenki megkapja a 120 oldalas tananyagot.

6 A projekt hozadékai Megismerjük a több intézmény által közösen kialakított BA tanító és óvodapedagógus képzés jellemzőit. Megismerkedünk a felsőoktatási törvény tartalmi elemeivel. Alkalom arra, hogy megbeszéljük a képzéseink problémáit. A részt vevők étkezési támogatása (10,000 Ft/fő) Útiköltség támogatás (átlagosan 4,700 Ft/fő) Frissítők biztosítása a képzéseken (80,000 Ft/alkalom) Kis értékű beszerzések A projekt lebonyolításában, szakmai munkájában részt vevők díjazása Más projektekben való részvétel lehetősége

7 Képzés időpontja A képzés témájaElőadó 1. nap augusztus 29. 8,30-14,00 1. A projektek (HEFOP , ) bemutatása, ütemezésének, feladatainak ismertetése 2. Az óvodapedagógus szak képzési és kimeneti követelményei 3. A projekt keretében kidolgozott óvodapedagógus szak és a mi szakunk különbségei 4. Tantervfejlesztési törekvések a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karán Rigó Róbert Dr. Hegedűs Gábor 2. nap szeptember 5. 8,30-14,00 1. A Bologna-folyamat jellemzői és hazai megvalósításának eddigi tapasztalatai 2. A kompetencia alapú képzés lehetőségei a pedagógusképzésben 3. Az új felsőoktatási törvény lényeges elemeinek bemutatása Dr. Horváth Ágnes Dr. Rádli Katalin 3. nap szeptember 12. 8,30-14,00 1. A HEFOP keretében kidolgozott tanító szak, a képzési és kimeneti követelmények, tantárgystruktúra, illeszkedés más képzési szintekhez 2. A KF-TFK-n megvalósult szerkezeti és tartalmi fejlesztések, a jövőben szükséges átalakítások a tanítóképzés területén 3. A magyar tanítóképzés nemzetközi összehasonlításban Dr. Steklács János Dr. Sztinkóné dr. Nagy Irén 4. nap szeptember 26. 8,30-14,00 A HEFOP keretében kidolgozott műveltségterületi képzések képzési és kimeneti követelményeinek összehasonlítása a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának műveltségterületi képzéseinek képzési és kimeneti követelményeivel. Csatlakozási lehetőségek az MA képzésekhez. Brindza Attila Dr. Balanyi Zoltán Dr. Horváth Ágnes Dr. Kozmács István 5. nap október 3. 8,30-14,00 1. Felsőfokú szakképzéseink (ifjúságsegítő és a csecsemő- és kisgyermekgondozó, Lovas oktató, Vizuális kommunikáció) képzési és kimeneti követelményeinek bemutatása. 2. A projekt keretében kidolgozott és a mi szakunk különbségeinek és hasonlóságainak összevetése Dr. Horváth Ágnes Neszt Judit, Dr. Sztrinkóné dr. Nagy Irén Dr. Hegedűs Gábor Dr. Strohner József október 10. 8,30-10,00 VizsgaDr. Hegedűs Gábor Rigó Róbert


Letölteni ppt "„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói."

Hasonló előadás


Google Hirdetések