Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben Béres Ilona Licskó Ildikó Magyar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben Béres Ilona Licskó Ildikó Magyar."— Előadás másolata:

1 Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben Béres Ilona Licskó Ildikó Magyar Tímea Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola

2 Tartalom TSKT pedagógiai megközelítése Webes technológiák és tanulási preferenciák LMS-be integrálható aktív tanulási modell Eredmények

3

4 Technológiával Támogatott Kollaboratív Tanulás Tanulás fogalmának új szemléletű megközelítése (Computer Supported Collaborative Learning) –Szociális folyamat –Minden résztvevő felelős a saját tudásának létrehozásában –Alkotó, adaptálható tudás szerzés –Technológiai támogatás

5 Aktív tanulási módszerek esettanulmányok projekt-alapú kollaboráció szerepjáték kérdés-alapú értékelés visszacsatolás gyakorlás útmutatás játékok gondolattérkép szimuláció feladat-alapú szemléltetés vita tapasztalat kiértékelési stratégia szekvenciális, globális megközelítés

6 Tanulási stílus szerepe Tanulási stílus –Kognitív tényezők Tanulási stratégiák –Módszerek és folyamatok Cél: tanulás stratégiáknak az azonosítása, amelyek –Erősségek kihasználása –Gyengeségek csökkentése –Különböző készségű csapatok

7 Technológiai háttér Tanulás menedzselő rendszerek: –CooSpace ETR-hez kapcsolódó sok lehetőség, beépített modulok, eszközök –Moodle 1.9 verzió nyílt forráskódú rendszer az oktató saját, illetve a hallgatók igényének megfelelően tudja alakítani

8 Kollaboráción alapuló tanulási modell

9

10

11

12 Technológia 1. Kísérletünk első félévében a Coospace rendszert használtuk A második félévben a Moodle első módosított változatát teszteltük A harmadik félévben a Moodle további módosítását alkalmaztuk

13 Technológia 2. A Moodle első módosításaként beépítettük a Felder-Soloman tesztet a rendszerbe A Moodle továbbfejlesztéseként beépítettük a rendszerbe a kiértékelő kérdőíveket

14 Megvalósítás a CooSpace-ben

15 Megvalósítás a Moodle- ban

16 A beépített Önismereti teszt

17 A projektértékelés beépített kérdőíve

18 CooSpace és Moodle összehasonlítása

19 Eredmények Technológia –rendszerek hatékonysága, –használhatósága Oktatási / tanulási –hallgatói eredményesség –hallgatói vélemények

20 Oktatási / tanulási eredmények A csoportvezetőkre jellemző tulajdonságok –aktív (97%), szenzitív (85%) és a globális (60%) Kollaboratív aktivitások –Fórumokon való aktív részvétel –Határidős projekt részfeladatok több mint 85%-os teljesítés

21 Értékelések eredményei Projektek kollektív értékelése –Oktató és csoporttársak által Egyéni értékelés –Pontok szétosztása egyéni hozzáadott érték alapján Visszacsatolás

22 Köszönöm a figyelmet! Béres Ilona Licskó Ildikó Magyar Tímea


Letölteni ppt "Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben Béres Ilona Licskó Ildikó Magyar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések