Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola."— Előadás másolata:

1 Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Mit mutatott az Ady Endre Gimnázium problématérképe 1998-ban? 278 fős tanulólétszám Elavult képzési szerkezet Helyét kereső tantestület Gyenge vezetés Reform a szakképzésben Bizonytalan jövőkép Elavult, korszerűtlen épület Korszerűtlen oktatástechnikai eszközök

23 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Igénymegfogalmazás a partnerek részéről Tanulólétszám növelése, pályaorientáció fejlesztése Szülők, tanulók munkaerő piaci igényeinek megfelelő képzési szerkezet kialakítása A „hogyan jobban” szemlélet elfogadtatása a tantestületben

24 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás A határozott jövőkép kialakításában és megvalósításában elkötelezett vezetés Körvonalazható jövőkép felvázolása  Adys – identitás kialakítása Pályázatokkal, szakképzési támogatásokkal korszerű oktatástechnikai eszközpark kialakítása Az épület felújítása, bővítése

25 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Jövőképalkotás Az iskola szakmai presztízsének helyreállítása úgy, hogy az feleljen meg a századforduló iskolája követelményeinek, a szülők elvárásainak

26 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Végrehajtás és szembesülés – 2004-től az 1990-ben születettek tankötelezettsége 18 év – A 14 éves tanulók egy része szövegértési problémákkal érkezik nem tud önállóan fogalmazni nem ért alapfogalmakat nem tud alapvető matematikai műveleteket készség szinten

27 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás a tanítás-tanulás folyamatában a tanítási órákon nő a fegyelmezésre fordított idő Magatartás - és tanulás zavarok a középiskolások körében Megjelenik a diszlexia és díszgráfia

28 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Hogyan „hogyan jobban”? Együtt tanul a tantestület angol, német nyelvtanfolyam  alapfokú vizsgákkal zár ECDL Start informatikai kompetenciát tanulásmódszertant Gordon módszert kooperatív tanulási technikát serdülőkör pszichés zavarait és kezelését 2004-től a kétszintű érettségire való felkészítést

29 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás „hogyan jobban” Érettségi elnöki képzésen vesz részt a tantestület harmada ISO 9001:2001 minősítést szerez az intézmény Szorgalmazzuk a partnerséget a szülőkkel és kezdeményezzük a partnerekkel Osztályfőnökként, tanárként hozzáteszünk szabadidőnkből, az Ady-identitás kialakításához: iskola újság, gólya tábor, gólya avató, diáknap, Ady napok, film klub, diákcsere, projektek, osztálykirándulások, tanulmány utak

30 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Eredmények 3 éve új tanműhelyt avattunk és 2008-ban átadták az új iskola épületet

31 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Tanulólétszám alakulása

32 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Kompetencia mérés adatai Szövegértés országos átlaga 497 Nagyatád 6 évfolyamos gimnázium átlaga évfolyamos gimnázium átlaga 548 Szakközépiskola átlaga 426 Matematika országos átlaga 490 Nagyatád 6 évfolyamos gimnázium átlaga évfolyamos gimnázium átlaga 480 Szakközépiskola átlaga 419

33 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Továbbtanulási adatok Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola Egyetem Valamennyi jelentkező tanulót felvették az egyetemekre, főiskolákra Főiskola Felsőfokú szakképzés 2419 Nem tanul tovább 121 Technikus képzés 24207

34 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Képzési szerkezet az Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola 2010/11-es tanévre 1 hatosztályos gimnáziumi osztály 1 gimnáziumi idegennyelvi és informatikai előkészítő gimnáziumi osztály – nyelvi tagozat (5 évfolyam) 1 négyosztályos gimnáziumi osztály (általános osztály, mely a közoktatási típusú sportiskolai osztály 4 évfolyamos kerettantervét alkalmazza, hangsúly a kémia, fizika, biológia és a testnevelés tantárgyakon 1 szakközépiskolai osztály informatika- gépészet

35 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Szakképzési évfolyam OKJ száma tantárgy megnevezése Informatikai hálózattelepítő- és üzemeltető Gépgyártástechnológiai technikus Protokoll- és utazás ügyintéző

36 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Eredmények a 2008/2009-es tanévben 47 gimnáziumi érettségizőből 33 nyelvvizsga 32 ECDL vizsga

37 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Innováció →előzmények →folyamat →eredmények ↓ (innováció érzékelése)

38 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Az EU szabta csatlakozás egyik velejárója a tervezés, megteremtve az alulról és felülről kialakítandó jövőképalkotás sajátos egyensúlyi helyzetét „Álmodjál térség” Ezt látom az európai projektben

39 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Partnerség Fontosnak tartom a párbeszédet, a jelenlevők között, de nyitni szeretnék a térség felsőoktatási intézményei felé is – gyakorlóhelyként Tudás Miről álmodunk? A tudományos diszciplínák visszakapják a rangjukat az oktatásban, a természettudományos, technikai műveltség szerepe nő A drogokkal szembeni prevencióként nő a sportra fordítható összeg

40 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás Az oktatás a tudományt és a jól megalapozott kompetenciák elsajátítását szolgálja Környezetvédőkké kívánunk válni, abban a tekintetben, hogy kevesebb felesleges papír felhasználásával védjük erdeinket A szakképzés és a munka visszanyeri értékteremtő rangját és becsületét

41 TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés – szervezési társulás tudás és partnerség

42 A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax: T Á MOP program megval ó sul á sa az Ady Endre Gimn á zium é s Szakk ö z é piskol á ban

43 A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax: Mit vállaltunk? Kompetencia alapú programcsomag bevezetését 7 tanulócsoportban –Magyar nyelv és irodalom(Polyák Réka 7. H) –Magyar nyelv és irodalom(Pintér Karolina 10. A) –Magyar nyelv és irodalom(Pintér Karolina 10. C) –Matematika(Kiskóné Cserkuti Mária 9. A) –Matematika(Kiskóné Cserkuti Mária, Molnár Tibor 9. B) –Matematika(Molnár Bernadett 10.C) –Angol nyelv (2. nyelv)(Horváth Andrea 9. A) –Angol nyelv (2. nyelv)(Kozma Marianna. 10. A) –Életpálya-építés(Szakács Ibolya 11. B gépész csoport B modul Mechanika informatika csoport C modul Vállalkozói iroda szervezése) –Szociális-életvitel és környezeti(Molnár Tibor 9. B, 11. D)

44 A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax: –Magyar nyelv és irodalom: Polyák Réka 7.h 2,5 óra –Angol első nyelv Horváth Andrea9.a5 óra –Angol második nyelvHorváth Andrea9.a2,5 óra –Angol első nyelvKozma Marianna10.a2,5 óra –Magyar nyelv és irodalomPintér Karolina10.c4 óra –Angol első nyelvKozma Marianna11.a2,5 óra –Magyar nyelv és irodalomPolyák Réka12.a2,5 óra –Magyar nyelv és irodalomPintér Karolina12.c2,5 óra –Forgácsolási alapeljárások Kovács István 13TG3 óra –AnyagválasztásKovács István 13TG3 óra –Gépészeti kötésekKovács István13TG4 óra –Geometriai mérésekKovács István13TG4 óra –Informatikai alapismeretekMárton Krisztián 13TI5 óra –SzoftverismeretekMárton Krisztián 13TI7 óra –GyártástervezésDusa András 14 TG4 óra Összesen: heti 54 óra –Magyar nyelv és irodalom: Polyák Réka 7.h 2,5 óra –Angol első nyelv Horváth Andrea9.a5 óra –Angol második nyelvHorváth Andrea9.a2,5 óra –Angol első nyelvKozma Marianna10.a2,5 óra –Magyar nyelv és irodalomPintér Karolina10.c4 óra –Angol első nyelvKozma Marianna11.a2,5 óra –Magyar nyelv és irodalomPolyák Réka12.a2,5 óra –Magyar nyelv és irodalomPintér Karolina12.c2,5 óra –Forgácsolási alapeljárások Kovács István 13TG3 óra –AnyagválasztásKovács István 13TG3 óra –Gépészeti kötésekKovács István13TG4 óra –Geometriai mérésekKovács István13TG4 óra –Informatikai alapismeretekMárton Krisztián 13TI5 óra –SzoftverismeretekMárton Krisztián 13TI7 óra –GyártástervezésDusa András 14 TG4 óra Összesen: heti 54 óra Tantárgytömbösített oktatást az intézményi összóraszám 5%-ban azaz éves szinten 1244 órában, amit a következő tantárgyakban és osztályokban valósítunk meg:

45 A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax: Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatását 1 tanuló csoportban –Szövegértés szövegalkotás (Pintér Karolina)10.c Moduláris oktatási program megszervezését –Mechanika (Szakács Ibolya) 11. B IKT eszközökkel támogatott tanórákat A bevont tanulócsoportok bevont tanóráinak 25 %-ban.

46 A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax: db Témahét megszervezését vezetője dr. Horváth Andrea Témája : Karácsony a német, angol és francia nyelvterületeken Népi hagyományok Megvalósulás: december 14 - december db Három hetet meghaladó projekt megszervezését Vezetője: Kozma Marianna Témája : Lakóhelyünk természeti, épített és szellemi értékei Megvalósulás:2010. január április 10. bemutatás: március 30.

47 A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax: Saját innováció megvalósítását –Életpálya-építés a mechanika tantárgy keretében –Szociális, életviteli és környezeti kompetencia építés az osztályfőnöki, a matematika és a fizika órákon –Egyéni fejlesztési napló elkészítése a tehetséggondozás és a hátrány-kompenzációban –Új tanulásszervezési módszerek a nevető irodalom témakörön belül Örkény István és a groteszk –Új tanulásszervezési módszerek a Biblia témakörön belül –Taneszközök készítése: Új típusú feladatok, tanulási módok algebrából. –Taneszközök készítése: „Játszunk geometriát

48 A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax: Három „Jó gyakorlat” vásárlása –Tevékenységközpontú pedagógia és IKT eszközök a matematika, szövegértés-szövegalkotás, idegen nyelv oktatásában –Digitális kommunikáció (Digitális naplószoftver) –Életpálya-építési, szociális életviteli kompetencia fejlesztése a FAMTA szoftver segítségével.

49 A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax: Kiskóné Cserkuti MáriamatematikaKiskóné Cserkuti Máriamatematika Molnár BernadettmatematikaMolnár Bernadettmatematika Molnár TibormatematikaMolnár Tibormatematika Pintér KarolinamagyarPintér Karolinamagyar Polyák RékamagyarPolyák Rékamagyar Kozma MariannaangolKozma Mariannaangol Dr. Horváth AndreaangolDr. Horváth Andreaangol Szakács IbolyagépészSzakács Ibolyagépész Kovács IstvángépészKovács Istvángépész Dusa AndrásgépészDusa Andrásgépész Márton KrisztiáninformatikaMárton Krisztiáninformatika Kiskóné Cserkuti MáriamatematikaKiskóné Cserkuti Máriamatematika Molnár BernadettmatematikaMolnár Bernadettmatematika Molnár TibormatematikaMolnár Tibormatematika Pintér KarolinamagyarPintér Karolinamagyar Polyák RékamagyarPolyák Rékamagyar Kozma MariannaangolKozma Mariannaangol Dr. Horváth AndreaangolDr. Horváth Andreaangol Szakács IbolyagépészSzakács Ibolyagépész Kovács IstvángépészKovács Istvángépész Dusa AndrásgépészDusa Andrásgépész Márton KrisztiáninformatikaMárton Krisztiáninformatika A programba bevont pedagógusok :

50 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések