Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A lakossági követelések jogi úton történő kezelése Felfalusi Péter II. Lakossági és Vállalati Követeléskezelési konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A lakossági követelések jogi úton történő kezelése Felfalusi Péter II. Lakossági és Vállalati Követeléskezelési konferencia."— Előadás másolata:

1 A lakossági követelések jogi úton történő kezelése Felfalusi Péter II. Lakossági és Vállalati Követeléskezelési konferencia

2 2/16 Követeléskezelési konferencia Az Intrum Justitia Zrt. vásárolt állománya Alapítva 2012-ben db megvásárolt követelés 141 Mrd Ft Tőteértékben 2012-ben db követelés 35 Mrd Ft értéken. Jogi eljárások 2009-ben kezdődtek 104 ezer db követelés van jogi eljárás alatt 48 ezer db indított VH eljárás 17 ezer db eljárás alatt lévő követelést vásároltunk

3 3/16 Követeléskezelési konferencia Indított ügyek száma

4 4/16 Követeléskezelési konferencia Szabályozási környezet 2010 óta elektronikus FMH Óriási előrelépés Gyorsabb Kiszámíthatóbb 2012-ben e-VH elindult Vegyes kép Nagy előrelépést jelenthet Alapjogok biztosa körlevél Nem hatékony rendszer Drága Lassú Nem ösztönző Gyenge adminisztráció

5 5/16 Követeléskezelési konferencia Jogi folyamat hossza

6 6/16 Követeléskezelési konferencia Jogi folyamat lépései, költségei DíjtípusBefektetés FMH illeték a tőke 3%-a, minimum HUF, maximum HUF Végrehajtási illeték a tőke 1%-a, minimum HUF, maximum HUF Végrehajtási előleg átlag HUF

7 7/16 Követeléskezelési konferencia A bevétel maximalizálása Cél a belső megtérülési ráta maximalizálása Egyéb szempontok Térülési idő Megtérülési ráta Újrabefektetés kérdése Profithatás Cél a minél automatikusabb feldolgozás Cél a minél alacsonyabb peresítési arány Nagyon munkaigényes

8 8/16 Követeléskezelési konferencia Kezdeti szelekciós szempontok Pre-legal szelekció Valid-debtor Személyes adatok Ismert, jó cím Magánszemély Dokumentumok Nem reklamált Régió Két kategória Érték Három kategória Kor Score-kártya 2013-ban Beértékelésre is hatással van

9 9/16 Követeléskezelési konferencia Térülési görbék végrehajtói fázisban

10 10/16 Követeléskezelési konferencia Térülési görbék végrehajtói fázisban elektronikus és papír alapú ügyek összehasonlítása

11 11/16 Követeléskezelési konferencia Végrehajtás átlagos költsége az ügyérték függvényében

12 12/16 Követeléskezelési konferencia Iparági trendek a sikerességben Iparági trendek tőkeszegmensenként: Alacsony ügyértéken: Legnagyobb arányban telekom/közüzem ügyek Az átlagnál magasabb sikeresség ezen iparágakban Banki/hitel portfóliók esetében az átlaghoz képest -10%-os sikeresség különbség Közepes ügyérték Telekom ügyek esetén -20%os különbség Banki/hitel ügyek esetében átlagos sikeresség Magas ügyérték Telekom/közüzemi számlák nem érik el ezt a sávot

13 13/16 Követeléskezelési konferencia Végrehajtói eredményesség

14 14/16 Követeléskezelési konferencia Régiós különbségek a végrehajtásban

15 15/16 Követeléskezelési konferencia Végrehajtói eredményesség

16 16/16 Követeléskezelési konferencia További lehetőségek További szegmentálási szempontok Végrehajtó Adatbázis Iparág Engedményező Belső adatbázis alapján Eddigi jogi sikeresség Tesztek elemzése Részindítások további használata Információk beszerzése pre-legal fázisban Kommunikáció Többletköltségek felvállalása Végrehajtói rendszer szabályozásának változása

17 17/16 Követeléskezelési konferencia Összegzés Befektetési szemlélet Rettentő időigényes, mire bizonyítható Engedményezői oldal: Költség-bevétel külön részlegnél könyvelődik Negatív eredményhatás Bonyolult adminisztráció Rendszer hiánya Értékvesztés- leírás- engedményezés Jogi Követeléskezelés Kockázatátvállalással

18 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "A lakossági követelések jogi úton történő kezelése Felfalusi Péter II. Lakossági és Vállalati Követeléskezelési konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések