Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István."— Előadás másolata:

1 A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István

2 Kutatásunk céljai: Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata Borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata Internetes borvásárlás felmérése

3

4 A lekérdezés: Internetes kérdőív segítségével hirdetés az Interneten, en egyéni kitöltés, útmutató alapján összegyűjtés en, elektronikus formában

5 Az eredmények értékelése: Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata Borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata Internetes borvásárlás felmérése

6 Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (1): nők (53%) - férfiak (47%) 30 éven aluli korosztály 90 % felsőfokú végzettségű magas jövedelem

7 Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (2): Csoportosítás: Laikus Érdeklődő Amatőr borszakértő Szakmabeli Milyen borfogyasztónak tartja magát?

8 Milyen gyakran vásárol…. Hány üveg bort vásárol évente…. Mennyit költ egy üveg borra…. Hol vásárol bort…. Milyen célból vásárol bort…. Milyen külső és belső tulajdonságokat vesz figyelembe a vásárláskor…. Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (3):

9 A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (1) : Jó ötletnek tartja, de nem fizetne érte: 68% Jó ötletnek tartja, fizetne is érte: 17% Hogyan viszonyul egy borinformációs rendszerhez?

10 A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (2) : χ 2 =18,276 p =0.032 Hogyan viszonyul egy borinformációs rendszerhez?

11 A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (3) : Milyen formában tudná elképzelni a borinformációs rendszert? Internet oldalakon

12 A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (4) : érlelési mód palackozás időpontja termelő bemutatása szakemberek véleménye borversenyeken elért helyezések Milyen információkat tartana fontosnak?

13 Az Internetes borvásárlás felmérése (1) : Milyen gyakran használja az Internetet? NAPONTA Mit gondol az Internetes borvásárlásról? ESETLEG KIPRÓBÁLNÁ Milyen fizetési módot tud elképzelni? KÉSZPÉNZ

14 Az Internetes borvásárlás felmérése (2) : több információ árengedmények nagyobb választék Mi tenné vonzóbbá az Internetes borvásárlást?

15 Az Internetes borvásárlás felmérése (3) : Mi tenné vonzóbbá az Internetes borvásárlást?

16 Összefoglalás I. A kérdőívet kitöltő személyek: - felsőfokú végzettségűek - nagy fizetéssel rendelkeznek - rendszeresen használják az Internetet - főként a fajta, a típus és a borvidék alapján választanak - kevés szabad idővel rendelkeznek - szívesen vennék a vásárlást könnyítő információs rendszert Ft közötti borokat a keresnek

17 Összefoglalás II. - Jelentős célcsoportok: érdeklődők amatőr borszakértők - Fontos információk: termelő bemutatása/bemutatkozása a bor palackozásának éve borversenyeken elért helyezése szakemberek véleménye.

18 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István."

Hasonló előadás


Google Hirdetések