Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Agreement number: 2010-1-FR1-LEO05-14505 www.social-economy-training.eu ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Agreement number: 2010-1-FR1-LEO05-14505 www.social-economy-training.eu ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek."— Előadás másolata:

1 Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek Próbaképzés május Kunbábony Előadó: Ambrus Kiry Noémi Előadás címe: A különböző helyekről származó források megszerzése, jellemzői

2 Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project 2 Olyan tudatosan tervezett és működtetett vállalkozói tevékenység, ami a társadalmi problémák megoldására jött létre. Kettős cél vezérli: a szervezet pénzügyi fenntarthatóságának javítása mellett erőteljes társadalmi hatás kifejtése. Mindezt folyamatosan, felelős módon és magas színvonalon nyújtott termékek és szolgáltatások értékesítésén keresztül éri el. Forrás: NESST Mi a társadalmi vállalkozás?

3 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Valóban így van? Mit kell a szociális vállalkozásoknak megtanulni, kiharcolni, hogy más kép alakuljon ki róluk? „A civil szervezet nem tudja beárazni, ezáltal piacosítani a saját szolgáltatását.” Szinai Ádám, CIB Bank „A szociális vállalkozás imázsa már önmagában marketing kihívást jelent. Sajátos karaktere és hozzáadott értéke miatt számos kihívásra kell választ adnia, hogy elérje potenciális teljesítőképességét.” (Haugh–Tracey )

4 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO SZERVEZET Stratégia Hitelesség Ráfordítást igényel (felelőst, költségvetést) Összes erőforrás számbavétele (nem csak pénz) STRATÉGIA Adományszervezési célok kitűzése Hosszú távú szemlélet Több lábon állás Folyamatosság PÉNZÜGY Átláthatóság Pozitív pénzügyi mutatók Hatékony forrásfelhasználás elve Jogszabályok betartása és kihasználása ADOMÁNYOZÓI KAPCSOLATOK Kérni kell! Partneri viszony Kapcsolatépítés (személyesség) Tudd a saját értékedet Megbízhatóság, kreativitás AZ ADOMÁNYSZERVEZÉS ALAPELVEI

5 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Fenntarthatóság – Hosszú távú tervezhetőség Növekedés – Könnyen jobbítható-e a program, és gyarapítható, terjeszthető-e? Megtérülési ráta (ROI) – Jó-e a befektetés és nyereség aránya? Cash Flow – Hatással van-e a program a szervezet pénzügyi folyamataira? Mekkora a befektetett összegek és a pénzek befolyása között eltelt idő? „Láb”- építés – Alapot képez-e ez a program a több lábon álláshoz és esetleg egyéb adományszervezési akciókhoz? Mi az adományszervezési siker definíciója?

6 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Magánadományok Állami pályázati támogatás Vállalati szponzoráció Szolgáltatási bevételek Szociális befektetés

7 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Adományszervezés egyénektől Direct Response Direct MailDirect Mail DRTVDRTV TelemarketingTelemarketing InternetInternet SMSSMS Ajtóról-ajtóraAjtóról-ajtóra Egyénektől (F2F)Egyénektől (F2F) Nagy adományozó Egyéni kérésEgyéni kérés ÖrökhagyásÖrökhagyás Események, rendezvények Intézményi adományszervezés Adományszervezés az üzleti szektorból SzponzorációSzponzoráció Ügyközpontú marketingÜgyközpontú marketingAlapítványokKormányzatEU

8 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Majdnem mindenhol működik Jó alappá válhat egyéb adományszervezési technikák kipróbálására, elkezdésére Brand-et (márkanév) képez, és brand érzékenységet Miért jó első kampánynak a DM?

9 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Átlagban, 7 másodpercünk van arra, hogy az olvasó figyelmét megragadjuk, kinyissa a borítékot és megvizsgálja a tartalmát. Másik 11 másodperc arra, hogy megnézze a levelet, annak „kísérő” anyagait és eldöntse, hogy részletesebben is átolvassa... Tehát, csak 18 másodperc, ami alatt adakozásra kell bírni az olvasót. Miért jó első kampánynak a DM?

10 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO

11 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO

12 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Rendezvénytípusok Futás, gyaloglás Kihívások, kihívásos események Gálaestek Aukciók Koncertek….és minden ami eszünkbe jut Események

13 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Image és média lefedettség 2.Pénzszerzés, adományszervezés 3.Hálózatok kiépítése, vagy mobilizálása 4.Új bekapcsolódási lehetőség biztosítása eddigi adományozóink számára Négy ok adományszervező esemény szervezésére

14 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Mi a nagy adomány? Méret kis/nagy Felhasználhatóság kötetlen/célzott

15 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO A megfelelő személy… …a megfelelő személyt keresse… …megfelelő időpontban… …megfelelő helyen… …a megfelelő cél érdekében… a megfelelő összeget kérve! A hat helyes eszköz a nagy adományokhoz

16 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Filantrópia Marketing Adományszervezés az üzleti szektortól

17 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Adományszervezés lehetséges formái az üzleti szektortól Pénzbeli támogatás Ügyközpontú marketing Ügyközpontú beszerzés Munkahelyi adománygyűjtés (pl. vállalatoknál kihelyezett gyűjtőládák) Események (árverés, koncert, kiállítás, gálavacsora) Támogatói körök, klubok Bérlistás adományozás Természetbeni adakozás Eszközök, termékek Járműhasználat, ingatlan-, és irodahasználat Reklámfelület, hirdetési felület Munkaidő Szakmai, pro bono szolgáltatások (könyvelő, jogász, HR-es, PR és/vagy marketing szakember) Önkéntes munka Szervezet vezető testületében szerepvállalás

18 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO A megfelelő szervezet és megfelelő vállalat „összehozása” Kiegészítő brand-ek Kiegészítő brand-ek Közel azonos célközönség Közel azonos célközönség Egyesült misszió Egyesült misszió Legyen egyszerű Könnyen kivitelezhető Könnyen kivitelezhető Könnyen érthető Könnyen érthető Mérhető eredmények Mérhető eredmények Hozzon mérhető eredményeket Emelkedett eladási mutatók Emelkedett eladási mutatók Új kliensek Új kliensek Növelje a társadalmi érzékenységet Növelje a társadalmi érzékenységet Generáljon új eseményeket Generáljon új eseményeket A NAGY ötlet

19 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy kiterjesszék támogatásaikat Lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy kiterjesszék támogatásaikat Alkalmazotti kampányok Alkalmazotti kampányok Elérhetővé teszi a nonprofit szervezetek számára, hogy a vállalatok marketing erőforrásait felhasználva kiterjesszék saját adományszervezési palettájukat Elérhetővé teszi a nonprofit szervezetek számára, hogy a vállalatok marketing erőforrásait felhasználva kiterjesszék saját adományszervezési palettájukat Lehetővé teszi a nonprofit szervezetek számára hogy egy szélesebb adományozói kört elérjenek, hogy kommunikáljanak a missziójukról és érzékenyítsék a társadalmat Lehetővé teszi a nonprofit szervezetek számára hogy egy szélesebb adományozói kört elérjenek, hogy kommunikáljanak a missziójukról és érzékenyítsék a társadalmat Lehetővé teszi a lenyomozhatatlan adományozást, azok számára, akiknek ez a kényelmesebb Lehetővé teszi a lenyomozhatatlan adományozást, azok számára, akiknek ez a kényelmesebb A brand szinergia/összhang hasznos mind a nonprofit, mind a vállalat számára A brand szinergia/összhang hasznos mind a nonprofit, mind a vállalat számára Ügyközpontú marketing

20 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Egyéb finanszírozási lehetőségek NESsT Támogatás szociális vállalkozások elindításához 1) Pénzügyi tőke (több éves anyagi támogatás) 2) Szellemi tőke (mentorálás, képzés, tanácsadás) 3) Társadalmi tőke (személyes és szakmai kapcsolatokhoz való hozzáférés) ERSTE - Good.be Magyarországon kiválasztott területek és ezen területen működő szervezetek 1)Szociális és egészségügyi ellátás 2)Foglalkoztatás 3)Oktatás 4)Lakhatás

21 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Egyéb finanszírozási lehetőségek… …

22 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Egyéb finanszírozási lehetőségek 2020

23 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Hiány Szükséglet CélcsoportTechnika Értékelés Az adományszervezés ciklusa

24 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Köszönöm a figyelmet és sok sikert kívánok!

25 ARIADNE Project Agreement number: FR1-LEO Agreement number: FR1-LEO Page 25 Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért. Ce projet a été financé avec le soutien de la Commission européenne. Cette publication (communication) n’engage que son auteur et la Commission n’est pas responsable de l’usage qui pourrait être fait des informa­tions qui y sont contenues. This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. 25


Letölteni ppt "Agreement number: 2010-1-FR1-LEO05-14505 www.social-economy-training.eu ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések