Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban, 2010.04.08.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban, 2010.04.08."— Előadás másolata:

1 Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban, 2010.04.08

2 Tartalom Bemutatkozás Esettanulmány Projekt bemutatása Válság kialakulása és észlelése Helyzet elemzése, megoldás keresése Kiválasztott megoldás megvalósítása Tanulságok

3 IQSYS Zrt. Tulajdonos: Magyar Telekom Jegyzett tőke: 1 Mrd Ft Bevétel (2008): 12.8 milliárd Ft Munkatársainak száma: 360 Telephelyek: Budapest és Győr Erős piaci pozíció Alkalmazás-üzemeltetés kiszervezése Egyedi alkalmazásfejlesztés Rendszerintegráció Üzleti intelligencia

4 Üzleti intelligencia ágazat

5 Esettanulmány – Projekt bemutatása Jelentés -készítő rendszer 8 hónap1000 nap Ügyfél Több üzleti terület Szakmailag igényes Konszenzusos megoldás Sikertényezők Határidő Üzleti terület által vezérelt számítási eljárások Kockázatok Projektterjedelem növekedése Ügyféloldali erőforrások rendelkezésre állása Feszített határidő Módszertan CMMI 2 Saját BI módszertan Ügyfélkapcsolat Több évre visszanyúló Mind felsővezetői, mind szakmai szinten Projektszervezet Duális szervezet Projektszponzor, projektigazgató, projektvezető

6 Esettanulmány – Projekt nyomon követése Figyelem középpontja Projektterv, költségek alakulása, szállítandók, kockázatok Eszközök Státuszjelentés PMTool Projektigazgatói szemle CMMI szemle

7 Esettanulmány – Helyzet elemzése SzempontÉrtékelésÁllapot Státusz Követelménydokumentum és rendszerterv átadásra került Ütemterv 2,5 hónapos csúszás Költség 25%-os költség túllépés Szállítandók Átadott termékek minősége jó, az ügyfél elégedett ezekkel Ügyfél Üzleti területek sok mindenben nem értenek egyet Projektszponzor konszenzusos döntéshozatal híve Lassú döntéshozatal Kockázatok Projektterjedelem növekedése az egyeztetési folyamat elhúzódása miatt Ügyfélkapcsolat Hűvösebb viszony mindkét üzleti területtel Projektcsapat Csúszás és a romló ügyfélkapcsolat miatt a csapat hangulata is rosszabb

8 Esettanulmány – Lehetséges megoldások Csökkentett terjedelem Előnyök Részben hasznosul az eddig elvégzett munka Részben megvalósulnak az igények Hátrányok Kimaradt feladatok Kockázat Közepes Több erőforrás Előnyök Teljesen hasznosul az eddig elvégzett munka Hátrányok Sok erőforrást leköt Nagy a kudarc valószínűsége Kockázat Nagyon magas Projekt leállítása Előnyök Erőforrás felszabadítása Hátrányok Elvesznek az eddigi ráfordítások Kockázat Minimális

9 Tanulságok Projektvégrehajtás nyomon követése Független szem Projekt értékelése cselekvés előtt Közösen az ügyféllel – projektszponzor Ne ragadjunk le a „még több munka, még több erőforrás” megoldásnál Minden lehetséges megoldást meg kell vizsgálni Tapasztalatok hasznosítása Belső folyamatok és projektkultúra javítása

10 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban, 2010.04.08."

Hasonló előadás


Google Hirdetések