Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 1 13. Projektmenedzsment Fórum A kis-

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 1 13. Projektmenedzsment Fórum A kis-"— Előadás másolata:

1 Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis- és közepes vállalatok (KKV) projektmenedzsment gyakorlata, problémái szekció Dr. Mészáros László Üzleti tanácsadó IFS Hungary Kft Thermal Hotel Margitsziget, Budapest április 8.

2 Előadásvázlat  Projekt szervezet kialakításának lehetőségei és korlátai  Projektdokumentáció kezelésének nehézségei  Projekteszközök használata  Meetingre menjünk, vagy dolgozzunk? Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 2

3 Projekt szervezet kialakításának lehetőségei és korlátai Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 3 Projekt szervezet a PRINCE ajánlása alapján

4 Projekt szervezet kialakításának lehetőségei és korlátai Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 4 Tipikus KKV-s szervezeti séma bemutatása ( ipari vállalat )

5 Projekt szervezet kialakításának lehetőségei és korlátai Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 5 Projekt szervezet ERP bevezetésére KKV esetén

6 Projekt szervezet kialakításának lehetőségei és korlátai Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 6

7 Projektdokumentáció kezelésének nehézségei A PRINCE megkülönböztet: Vezetői nyilvántartást, amely a projekt irányításával kapcsolatos összes terméket tartalmazza, Szakmai nyilvántartást, amely a projekt szakmai termékeit tartalmazza, Minőségi nyilvántartást, amely a minőségi szemlék jegyzőkönyveit és a váratlan szakmai eseményekkel kapcsolatos dokumentumokat tartalmazza Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 7

8 Projektdokumentáció kezelésének nehézségei Az ERP bevezetéshez kialakított dokumentum sablonok: Projektindító dokumentum Projekt terv Projekt résztvevők nyilvántartása Oktatási terv Állapotjelentés Átadás-átvételi napló Emlékeztető Feladatlap Jegyzőkönyv Jelenléti ív Szolgáltatások teljesítésének igazolása Tesztelési jegyzőkönyv Változtatás kérése Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 8

9 Projektdokumentáció kezelésének nehézségei Mit lehet egyszerűsíteni? Formátumot Tartalmat Dokumentumok tárolását, elérését, terjesztését Mit nem szabad elhagyni? Azokat a dokumentumokat amelyekben döntés szerepel Amelyekben feladatok vannak határidővel, felelőssel Amelyekben kérések, igények vannak megfogalmazva Az igazolásokat Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 9

10 Projekteszközök használata Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 10 A rendszerintegrációs cégek általában rendelkeznek PM eszközökkel KKV –k általában nem használnak PM eszközt. PM bevezetése – külön projekt, külön költség

11 Projekteszközök használata Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 11 A közös használat előnyei: a kommunikáció a projekt tagok között lényegesen egyszerűbbé válik, a projekt adminisztráció, dokumentáció szabályozott, egyszerűbb lesz, a feladatok, határidők, felelősségek egyértelművé válnak, kevesebb félreértés lesz

12 Meetingre menjünk, vagy dolgozzunk? Az ERP bevezetés során a következő típusú találkozókra van szükség: Projektindító megbeszélés Előrehaladási megbeszélés Munka megbeszélés Vám-sorompó megbeszélés Projekt lezárási megbeszélés Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 12

13 Meetingre menjünk, vagy dolgozzunk? A KKV-k esetén az alábbi problémák merülhetnek fel: a felső szintű vezetők nagyon kevés időre állnak rendelkezésre, késnek a döntések, a kulcsfelhasználó nem tud napokra elszakadni a munkájától, a kulcsfelhasználónak nincs helyettesítője az ERP bevezetésében, a felhasználók nem tudnak részt venni az oktatásokon. Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 13

14 Meetingre menjünk, vagy dolgozzunk? Mennyire rugalmas a projekt terv? Nem szabad elfelejtenünk, hogy az adott cégnek a legfontosabb célja továbbra is az értékesítés,a profit növelése. Az ERP bevezetés miatt nem lehet vevőt elveszíteni, nem állhat le a termelés, a kiszállítás. Ezért idő-ütközés esetén számukra ez lesz az elsődleges. Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 14

15 Köszönöm a figyelmet! Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 15


Letölteni ppt "Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában 1 13. Projektmenedzsment Fórum A kis-"

Hasonló előadás


Google Hirdetések