Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tőzsdei megjelenés előtt és után Kis Attila marketingigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tőzsdei megjelenés előtt és után Kis Attila marketingigazgató."— Előadás másolata:

1 Tőzsdei megjelenés előtt és után Kis Attila marketingigazgató

2 Bulgária 93% 50% 100% 50% 80% Állami Nyomda Csoport Magyarország Románia Szlovákia Oroszország Hagyományos nyomdatermékek Biztonsági termékek és megoldások Kártyagyártás és megszemélyesítés Nyomtatványok gyártása, megszemélyesítése és adatfeldolgozás Magyarország Export árbevétel: 10%

3 Az Állami Nyomda fejlődése 670 mFt* 670 mFt* 1993 privatizáció értékpapír gyártási engedély kártyagyártó üzem chipkártya gyártás chipkártya gyártás nyitás új termékek és piacok felé 2 914 mFt 2 914 mFt 7 666 mFt 7 666 mFt 8 569 mFt 8 569 mFt 11 557 mFt 11 557 mFt 1995 1998 2000 2005 árbevétel * magyar számviteli szabályok szerint IFRS szerint auditált, konszolidált adatok 13 472 mFt 13 472 mFt hatékony működés 2007 Kockázati tőke befektetésével

4 Állami Nyomda stratégiája Nyitás új piacok felé Hatékonyság- növelés Növekedés, akvizíció nagyobb hozzáadott értékű termékek profil- tisztítás K+F 20072004-20062008-2010 Célrendszer ■ 900 Ft EPS 2008-ra ■ Az export értékesítés aránya 2011-re elérheti a 40%-ot ■ 15% feletti EBITDA margin ■ Románia ■ Bulgária ■ Szlovákia

5 Állami Nyomda Nyrt. ma A Társaság piaci helyzete ■ Magyarországon első, a CEE régió második legnagyobb árbevételű biztonsági nyomdája ■ Stabil export bevételek a CEE régióból a leány- és közös vállalatok által ■ K+F tevékenység az okmánybiztonsági és az RFID piacon Részvényinformáció 16 milliárdos BÉT kapitalizáció BUX kosár tagja 11 100 db (0,8%) saját részvény Főbb tulajdonosok Aegon Csoport (30%) az EG Capital és kiemelt vezetők (25,04%), együtt szavaznak 17 500 Ft- os részvényárfolyamig, illetve 3 évig

6 A vállalat tevékenysége 2007 IFRS konszolidált árbevétel  Kártya okmányok  Bankkártyák  Telefonkártyák  Kártya okmányok  Bankkártyák  Telefonkártyák 13 472 mFt  Ügyviteli nyomtatványok  Nagy tömegű üzleti levelezés  Archiválás, adatfeldolgozás  Ügyviteli nyomtatványok  Nagy tömegű üzleti levelezés  Archiválás, adatfeldolgozás  Zárjegyek  Papír okmányok  Okmánynyomtatók,  Biztonsági festékek  Étkezési jegyek  Zárjegyek  Papír okmányok  Okmánynyomtatók,  Biztonsági festékek  Étkezési jegyek Diverzifikált termékstruktúra

7 Rendszerben gondolkodunk Biztonságos személyazonosításInnovatív termékazonosításNagytömegű adatlogisztika Rendszerben gondolkozunk Rendszerben gondolkodunk

8 Miért mennek tőzsdére a cégek? Hogyan zajlott ez az Állami Nyomda esetében?

9 Az Állami Nyomda tőzsdére lépésének célja PR tanácsadó Concorde Szecskay Ügyvédi Iroda ■ A kockázati tőke exitje, ■ a tranzakció mérete miatt az eredeti tulajdonosok is részlegesen értékesítettek, ■ a társaság forráshoz jutott a 10%-os sajátrészvény csomag értékesítésével

10 "A nagy tanítás az, hogy mindent tessék elfelejteni, amiket eddig elmondtam, amiket eddig tanítottam. Az csak a bemutatott helyzetekre volt alkalmazható. Az új szituációkkal nem vagyok tisztában,mert azok folyamatosan változnak. Felejtsenek el mindent és építsék fel a saját szabályrendszerüket.” André Kostolany

11 Tőzsdei bevezetés előkészítése 2005. május 5. ELSŐ megbeszélés 2005. december 8.ELSŐ tőzsdei kereskedés Az átadott dokumentumok listája 40 oldal! Jogi átvilágítás Szerződések Pénzügyi átvilágítás 2002-2005 Befektetési sztori Stratégia

12 Kommunikáció a pozícionálásért Public Relations 2005 nyár közepétől intenzívebb megjelenés Belépés a Tőzsdeképes Cégek Klubjába Kötelező közzétételek a BÉT-re Technikai követelmények új arculati elemek kialakítása új céges weblap fejlesztése új prospektusok készítése kommunikációs tanácsadó Technikai követelmények új arculati elemek kialakítása új céges weblap fejlesztése új prospektusok készítése kommunikációs tanácsadó Belső PR Leány- és közös vállalatok felkészítése Dolgozói tájékoztatás Belső szabályzatok előkészítése Biztonsági nyomda: növekvő regionális piacon

13 Külföldi roadshow 2005. november 21-25. Tallinn – Helsinki - Bécs – Athén – London

14 Magyarországi roadshow Elemzői találkozó 2005. december 14. 2005. november 28-29.

15 Az Állami Nyomda részvényeinek értékesítése Zártkörű és nyilvános értékesítés hazai és külföldi intézményi, lakossági, valamint vállalati befektetők számára Részvény ára: 5600 Ft Kétszeres túljegyzés annak ellenére, hogy egy nappal előtte a Fitch leminősítette az országot 5 077 256 800 Ft értékű részvény értékesítése 2005. december 8-án

16 Cím Megjegyzés Részvényesi értékteremtés a tőzsde segítségével

17 „Az alap, amelyet kezelek 2 milliárd Euro-t fektet be a világ számos részén. Befektetések előtt nem csak a cég pénzügyi adatait, hanem a vezetőit is megismerem. A befektetések a növekedési lehetőségekről, a profitról, és a bizalomról szólnak.” Mr. Nadal BRETEUIL GESTION PRIVEE Szubjektív értékelés

18 Objektív értékelés Az Állami Nyomda teljesítményét 4 elemző követi: Concorde, Raiffeisen, Capital Bank, QUAESTOR ■ Makroökonómiai jellemzők ■ piaci lehetőségek ■ politikai hatások ■ fiskális politika ■ növekedési lehetőségek ■ Cégprofilok ■ eddigi teljesítmények, ■ növekedési kilátások ■ milyen a teljesítménye a versenytársakhoz képest ■ milyen az árazása a szektorhoz és a piachoz képest: P/E Főbb indikátorok EPS, EPS growth (%),DPS (common shares, HUF), CFPS, CFPS growth (%), EBITDA/share (HUF), EBITDA/share growth (%), NAVPS (HUF),

19 Stratégia és a kommunikáció összhangja Részvény osztalék részvény: múltbeli teljesítmények alapján növekedési részvény: jövőbeli lehetőség alapján PR mondtuk – megtettük transzparencia IR befektetői kapcsolattartó felkészültsége befektetői tájékoztatás intenzitása

20 ÁNY árfolyam és BUMIX index alakulása (2006) 31 db kötelező közzététel 2006-ban (2007-ben 29 db) Gazdasági teljesítmény nélkül nincs sikeres kommunikáció A gazdasági teljesítmény kiaknázásához tervezett kommunikáció szükséges

21 ÁNY árfolyam és Bumix index alakulása (2007) Befektetői kapcsolatok Transzparencia Mondtuk- megtettük

22 Részvényár és a megjelenési számok összefüggései Intenzív kommunikáció hosszú távú hatása

23 Befektetői napok és az árfolyam összefüggései 06.01. Hungarian Investor Day 06.28-29. Central Europe & Turkey Midcap Event 08.30. BÉT Befektetői nap

24 Részvényesi értékteremtés a tőzsde segítségével ■ Cégérték növelése ■ Átlátható működés növeli a Befektetők és az Ügyfelek bizalmát ■ Szélesebb, célzottabb kommunikációs lehetőségek ■ Tulajdonosok és menedzsment hatékonyabb együttműködése

25 Köszönjük a figyelmet! Befektető kapcsolattartó: Karakó Tamás gazdasági igazgató karako@any.hu www.allaminyomda.com


Letölteni ppt "Tőzsdei megjelenés előtt és után Kis Attila marketingigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések