Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László 2014. július 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László 2014. július 28."— Előadás másolata:

1 Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.

2 2 Az áttérési költségek típusai Tranzakciós költségek (szűkebb értelemben) Kompatibilitási költségek Szerződéses költségek kilépési költség kedvezmények elvesztése Tanulási és installációs költségek Bizonytalanság Pszichológiai költségek Keresési költség

3 3 Az áttérési költségek szerepe az árképzésben

4 4 Bargain and Rip-off stratégia csökkenő költségek mellett

5 5 Árdiszkrimináció nem lehetséges Árdiszkrimináció lehetséges Inkumbens részesedése magas Az inkumbens a régi fogyasztókra koncentrál, az új belépők a újakra. „Túl könnyű belépés” Az inkumbens az új fogyasztók számára költség alatt árazhat. Ez jelentős belépési korlátot jelenthet. Az új belépő ráadásul gyakran csak a „rosszabb” ügyfelekért versenyezhet. Gyorsan növekvő piacAz új fogyasztókért folyik a verseny, ezek „megvédik” a régieket

6 6 Szabályozási jelentőség Összejátszás megítélése Erőfölény (felfaló / túlzó árazás) Liberalizáció időzítése Áttérési költségek emelése

7 7 A vizsgálat módszere Lehetséges módszerek: discrete choice modellek Shy [2002] módszere közvetlen megkérdezés (stated preference) A választott módszer: közvetlen megkérdezés (összehasonlítva a Shy módszerrel) Online minta (NRC, 2500 fő, 2007 szeptember), internethasználókra reprezentatív Vizsgált szolgáltatások: vezetékes és mobil távbeszélő, internet (58%, 98%, és 86% a mintában)

8 8 Kérdések „Tegyük fel, hogy Ön kompenzációt kapna a szolgáltatóváltás nehézségeiért. Mekkora az a legkisebb összeg, amit ha most azonnal megkapna készpénzben, akkor hajlandó lenne szolgáltatót váltani a következő két hétben? (Ezért az összegért cserébe az Ön feladata lenne az új szolgáltató és szolgáltatási csomag kötetlen, az Ön igényeinek megfelelő kiválasztása, a szolgáltatóváltással kapcsolatos minden ügyintézés lebonyolítása. A váltással kapcsolatos mindenféle költség Önt terhelné.)” Nehézségek (1-5): 1. az ajánlatok megkeresése 2. az ajánlatok összehasonlítása 3 a régi szerződés felmondása 4. az új szerződés megkötése 5. az új szolgáltatás telepítése, installálása (ahol releváns) 6. az új szolgáltatás használatának megtanulása kockázat, bizonytalanság elégedettség a jelenlegi szolgáltatóval a hűségszerződés lemondásából adódó költségek

9 9 Eredmények: A váltás nehézsége és gyakorisága Nagy-Britanniában és Magyarországon A váltás nehézsége (UK)A váltás nehézsége (HU) Szolgáltatót váltók aránya az elmúlt két évben

10 10 Áttérési költségek nagysága Medián áttérési költségek Havi megtakarításként: 2.000, 2.000, Ft (vezetékes, mobil, internet) Egy összegű kompenzáció: , , Ft (vezetékes, mobil, internet) Az áttérési költségeket befolyásoló tényezők (regressziós modellekből) A nehézségek közül bizonyos elemek hatnak A hűségszerződés léte növeli a váltási költséget Kártyás mobil esetében kisebb, mint az előfizetésesnél A havi költségek jelentősen befolyásolják Nincs különbség: mobilszolgáltatók között, vezetékes esetén flat-rate és percdíjas között

11 11 A számhordozás hatása Áttérési költség (egyszeri kompenzáció) percentilis értékei: mobil távbeszélő szolg.

12 12 Áttérési költségek nagysága a Shy módszer alapján T-MobilePannonVodafone Átlagos havi költség (Ft) Piaci részesedés 45%33%22% Áttérési költség (a havi költségben kifejezve)

13 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László 2014. július 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések