Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén."— Előadás másolata:

1

2 Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes legyen céljai elérésére, tudásának fejlesztésére, és a társadalmi életben való részvételre. [PISA 2001]

3 A gyorsolvasás: az információ felvétel hatékonyabb, elsősorban jobb megértést eredményező, a figyelem-összpontosítás mértékét és formáját, valamint az olvasás sebességét, az olvasmányhoz, és az olvasás céljához igazító, a hagyományosnál rendszerint gyorsabb, különféle olvasási technikák tudatos kombinációja, általában többszöri olvasás. [Farkas, 2004]

4 Melyik a baloldali kék egyenes folytatása?

5 [Dr. Dezső Zsigmondné] Agyunk kénytelen egyenként egymáshoz kapcsolni az egyes        szavakat, ami nehezebb és fárasztóbb munka számára, mintha         összefüggő szócsoportokból értelmes gondolategységekből egyszerre ragadná meg ezek teljes értelmét

6

7 Összehasonlító vizsgálatok IEA 1970/71 „A magyar gyerekek nem tudnak olvasni.” OECD Magyarország 18/22. Tizennyolcadik hely huszonkét nemzet között. Hazai átlag nem éri el a hármast. PISA Magyarország 23/32. A listán minden tényező tekintetében az utolsó csoportba tartoztunk. 5% ötös, 23% egyes! PISA Magyarország 25/40

8 Mért hazai olvasási sebességértékek szó/perc 275Takács Menyhért, 1959, Magyar Könyvszemle Dezső Zsigmondné, 1967, Gyorsolvasás, KGMTI 200Halász László, 1969, Élet és Tudomány 232Makrai J., 1971, Bevezetés a gyorsolvasásba, ÉGSZI Katona Zoltán, 1974, A gyorsolvasás, BME MTKI Szabó Ferenc, 1993, Gyorsolvasás– Hatékony olvasás Farkas Károly, (benne GAMF is) 206Farkas – Borsos, 2005, GAMF hallgatók, kb. 20 fő 192Farkas – Versegi, 2005, GAMF Szakkollégium, 20 fő 163Farkas – Gurkáné - Kiss – Lakatosné - Pap-Szigeti, 2006, GAMF hallgatók, 269 fő Farkas mérések azonos teszttel

9 a1a1a2a3gim N Mean Std. Deviation66,882,572,641,7120,558,6 Az a1, a2, a3 általános, egyre hosszabb szöveg, a g gazdasági, az i informatikai, az m menedzser jellegű szakszöveg. Statisztikai feldolgozás: Pap-Szigeti Róbert. Olvasási sebesség szó/perc. GAMF hallgatók, 2006.

10 GAMF hallgatók teljesítmény megoszlása, A megértés mértéke % [Farkas – Pap-Szigeti]

11 Olvasás teszt megértés eredményei, GAMF, általános szövegek szakmai szövegolvasás papíron*gépen*papírongépenpapírongépen átlag (%p) 56,659,778,781,461,961,6 szórás (%p) 25,127,514,112,215,914,7 F (p) 0,649 (0,421)0,367 (0,545)0,575 (0,449) t (p) -0,835 (0,404)-0,324 (0,746)-1,920 (0,056) * papíron 193 fő, gépen 73 fő [Farkas – Pap-Szigeti]

12

13

14 Nézd különböző távolságokból!


Letölteni ppt "Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén."

Hasonló előadás


Google Hirdetések