Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk."— Előadás másolata:

1

2 Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk

3 Az ügyfél rendszerek is lehetnek üzleti szempontból kritikusak Így válik értékelhetővé az ügyfélkörnyezet egészségi állapota az IT vezető és a kliensekért felelős rendszergazda számára Felszínre kerülnek a rendszerhibák – egyébként a hibák 90 %-a nem jut el az IT-ig Mérhetővé válik a változtatások és a hibák közötti összefüggés A felhasználói tapasztalatok meghatározzák az IT üzemeltetés megítélését

4 Összesített kép az ügyfélkörnyezet „egészségéről” Alkalmazás és számítógép hibák utólagos követése Összesítő jelentések Eszközök a gyors hibaelhárításhoz Minden diagnosztikai információ egy helyen Integráció a majdani Service Desk termékkel Ügyféldiagnosztika Megelőző célú felügyelet Alkalmazás és számítógép „egészségi állapot” Business Critical Desktop Vállalható ügyfél SLA Alkalmazások felügyelete az ügyfél szemszögéből Teljes körű IT szolgáltatás

5 Erőforrás igények Az átlagos magyar vállalatnak egyetlen SCOM kiszolgáló is elegendő lehet Ha audit információt is gyűjtünk, az legyen külön gépen! Több telephely esetén külön-külön menedzsment kiszolgáló célszerű Használjuk a System Center Capacity Planner-t a méretezéshez!

6 Mielőtt nekifognánk a konfigurálásnak tűzfalakkal, portszűrőkkel védett hálózat esetén készítsünk listát a használni kívánt portokról és nyissuk ki ezeket a portokat tervezzük meg a jogosultsági struktúrát (csoportokra, ne személyekre) az ügyfél gépeket soroljuk szervezeti egységbe aszerint, hogy milyen módon szeretnénk felügyelni őket!

7 Hogyan működik? A Watson és Windows Error Reporting események átirányítása a SCOM-ba XP esetén megosztáson keresztül, Vista esetén HTTP(S) adatfolyam Az összegyűjtött adatok továbbküldhetők a Microsoft-nak (opcionális, de hasznos)

8 \\momserver\errordata AEM – adatgyűjtés Watson.microsoft.com HTTP(S)://momserver/Watson scrim.microsoft.com

9 Beállítása 0. lépés: proxy konfigurálás (ha továbbítani akarjuk az összegyűjtött adatokat) Ügyfél felügyeleti varázsló futtatása Létrehozza a hibajegyeket fogadó megosztást és HTTP listener-t Generálja a csoportházirend sablont Csoportházirend beállítása nem felejtsük el a portokat! Alapértelmezés: 51906, (TCP)

10

11 Mit várhatunk tőle? Összesített hibajelentéseket (adott időszakban, típusonként) A leggyakoribb alkalmazás hibák listáját A leggyakoribb rendszerleállások listáját Hibatrendek jelzését Ha továbbítjuk az adatokat, akkor akár javítócsomagokat is!

12 A fontosabb ügyfélgépek felügyeletére A nagyobb erőforrásigény miatt menedzsment kiszolgálónként legyen <100 Az operációs rendszer és az alkalmazások sokkal részletesebb felügyelete – menedzsment csomagokon keresztül Az ügynök telepítés az AD integráción keresztül automatizálható Az alapvető riportokat is a menedzsment csomag hozza magával

13 A beállítás lépései Az Active Directory előkészítése A felügyelendő ügyfelek behatárolása (LDAP lekérdezésekkel) Az ügynökök telepítése (a Discovery wizard- ból, vagy az AD-val) Finomhagolás (pl. heartbeat kikapcsolása)

14

15 A számítógépek egészsége Új szemléletmódot jelent A különböző megfigyelt komponensek összesített jelzéseiből, hierarchikusan épül fel Könnyen visszakövethető és értelmezhető Az állapotváltozások időben is láthatóak

16

17 A jelentésekhez az adatokat a SCOM DataWarehouse szolgáltatja Az SQL Reporting Services minden funkciója használható Alapvető jelentéseket a menedzsment csomagokkal is kapunk Nagyobb környezetben figyeljünk a teljesítményre!

18

19

20 A System Center Operations Manager weblapja: A menedzsment csomagok katalógusa: A teljes SCOM dokumentáció:

21


Letölteni ppt "Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk."

Hasonló előadás


Google Hirdetések