Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ruttkay Zsófia PhD, Bényei Judit PhD, Sárközi Zsolt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ruttkay Zsófia PhD, Bényei Judit PhD, Sárközi Zsolt"— Előadás másolata:

1 A kiskakas gyémánt félkrajcárja Egy magyar interaktív mesekönyv tanulságai
Ruttkay Zsófia PhD, Bényei Judit PhD, Sárközi Zsolt Moholy-Nagy Művészeti Egyetem VII Média Konferencia Balatonalmádi

2 Tartalom Bemutatkozás – MOME TechLab A kiskakas gyémánt félkracárja IK
célok demo Empírikus kutatás További felvetések

3 Könyv - AR Hologram Grandma - mixed team of students

4 Könyv - net Énekes lapozó a webkamera elé tartva, megszólal a dal
4

5 Könyv - tanulás TERENCE EU FP7 ICT projekt - szövegértést fejleszt 5

6 A kiskakas IK Első IK mint „orvosi ló”, interdiszciplináris csapat
iOS és Android eszközökre angol és magyar nyelven ingyenesen letölthető „Wonderful book! Grat! ★★★★★” Beautiful graphic design, great execution, wonderful story. If you have a child will defo love it!” „Nagyon tetszenek az illusztrációk, klassz az egész! Azért lehetne egy kicsit több mozgás benne.” ( HU fiú, 9) 6

7 A kiskakas … - tervezési elvek
kompakt és szimmetrikus történet, mozgásos elemekkel illusztráció: művészi, archaikus - ceruzával papírra Interaktív elemek: a szövegértést szolgálják 1-2 narratív interakció (N) oldalanként (működést, használatot) „magyaráz” érintés + „ovális drag+ döntögetés nincs semmilyen help 7

8 A kikakas …- demo 8

9 A kikakas …- demo 9

10 Empírikus kutatás - kérdések
használat interakciós technikák olvasási stratégia szövegértés tetszés kép hang interakció IK vs nyomtatott 10

11 Empírikus kutatás – a kísérlet szervezése
egyenként, iskolában bemutatkozás eszközhasználat tréning „olvassad el ahogy tetszik, és ne feledd hogy most a képeket életre tudod kelteni” előtte-utána: a történet elmondása és interjú minden videora felvéve vislekedés és interjúk kódolva 11

12 Empírikus kutatás – eredmények: interakciók
hatás kód ismétlés T1 T2 T3 T4 T5 T6 T7 átlag Kk kapirgál N1 5 4 3 1 2 3,29 Kk felugrik futás közben N2.1 unlimited 1,00 S fenékre huppan N2.2 6 1,71 Kk kukorékol N3 2,14 Kk vizet szív N4.1 2,86 Kkt kihúzzuk a kútból a kereket forgatva N4.2 1,29 Madár csicsereg E1 korlátlan 1,14 Kk átugrik a másik ablakba N5.1 S felugrik de nem kapja el a Kk-t N5.2 7 2,71 Szélkakas forog E2 0,57 Kk lohasztja a tüzet N6 4,71 Kk darazsakat szív fel N7 3,57 Méh elszáll és vissza a virágra E3 S szenved a darazsaktól N8 9 Kk pénzt sziv fel N9 hintaszék himbálódzik E4 összes használt interakció 16 29 38 54 49 32 kézbevette a táblagépet Y N 6/7 (1) N interactions were preferred over E interactions (2) Children preferred torturing the Sultan (S), the sadistic one N8 the most. (3) Performed N interactions as many times as needed for completing the event mentioned where the goal was clear (N4.1, N6, N7, N9). Not N1! (4) No child performed E4, this was in the closing “happy end”. (5) To turn the wheel of the well was not properly done most the subjects. (6) There were characteristic differences in subjects’ attitude. E.g. T1 was very reluctant to explore the images, while T6 was the most active. (Both subjects were familiar with tablets, T1 was girl, T6 was boy.) 12

13 Empírikus kutatás – eredmények: olvasási stratégia
Egy gyereket kivéve mindenki az olvasással kezdte. Mindenki végigolvasta a teljes szöveget. Csak 2 gyerek a17 –ből váltogatta az olvasást és a koppintásokat. Az iskolai környezet negatív hatása? A typo pozitív hatása ? Az IB pozitív mellékhatása? 13

14 Empírikus kutatás – eredmények: illusztrációk
Tetszett mindenkinek. a részleteket tekintve kritika A szövegnek ellent mondó elemek A saját mentális képtől való eltérés (pl. kút) Néhány fiú több akciót és realisztikusabb ábrázolást kívánt (mozgó) illusztráció nem írja felül a saját mentális képet (kút, sütőlapát) A szöveg erősebb a képnél!? 14

15 Empírikus kutatás – eredmények: tipo és hang
A kiemelt szavak szerepét megértették a gyerekek Néhányan kattintani próbáltak A hangot „nem vették észre” Futás hangja nehezítette a koncentrációt. A hang természetes? 15

16 Empírikus kutatás – eredmények: motiválás
Az IK inkább mint a nyomtatott, tetszett. A viselkedésen ez nem látszott! A rossz olvasót (is) motiválta (pl. T6). 16

17 Empírikus kutatás – eredmények: szövegértés
Az események előhívása javult, jobban az IK mint a NK . Archaikus kifejezések használata nőtt. A kút vitatott. A profil és az IK használat közötti korreláció: jó olvasó és/vagy média használó A résztvevők szociális hátterén is múlhat? 17

18 Felvetések Fő tanulságok: További kísérletek:
Az interakció nem hátráltatta az olvasást, hanem motiválta Művészi illusztrációra nyitott (még) a korosztály A virtuális „lejátszás” nem pótolja az elsődleges élményt, tudást. További kísérletek: Kisebb gyerekekkel Otthon Angolul beszélő gyerekekkel (nem ismerik a történetet) 18

19 Köszönet A kutatást támogatta: EU FP7 TERENCE
a Belügyminisztérium Főépítész Irodája. Alkotók: illusztráció: Szepesi-Szűcs Barbara programozás és animáció: Karasz Dániel Köszönet: Popella Dóra , Gyúró Monika (MOME hallgatók) a Budenz Általános Iskola tanulói és tanítói 19

20 http//techlab.mome.hu/felkrajcar ruttkay@mome.hu
További információk http//techlab.mome.hu/felkrajcar


Letölteni ppt "Ruttkay Zsófia PhD, Bényei Judit PhD, Sárközi Zsolt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések