Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kiskakas gyémánt félkrajcárja Egy magyar interaktív mesekönyv tanulságai Ruttkay Zsófia PhD, Bényei Judit PhD, Sárközi Zsolt Moholy-Nagy Művészeti Egyetem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kiskakas gyémánt félkrajcárja Egy magyar interaktív mesekönyv tanulságai Ruttkay Zsófia PhD, Bényei Judit PhD, Sárközi Zsolt Moholy-Nagy Művészeti Egyetem."— Előadás másolata:

1 A kiskakas gyémánt félkrajcárja Egy magyar interaktív mesekönyv tanulságai Ruttkay Zsófia PhD, Bényei Judit PhD, Sárközi Zsolt Moholy-Nagy Művészeti Egyetem VII Média Konferencia Balatonalmádi

2 Tartalom Bemutatkozás – MOME TechLab A kiskakas gyémánt félkracárja IK célok demo Empírikus kutatás További felvetések

3 Könyv - AR Hologram Grandma - mixed team of students

4 Könyv - net Énekes lapozó a webkamera elé tartva, megszólal a dal 4

5 Könyv - tanulás TERENCE EU FP7 ICT projekt - szövegértést fejleszt 5

6 A kiskakas IK Első IK mint „orvosi ló”, interdiszciplináris csapat iOS és Android eszközökre angol és magyar nyelven ingyenesen letölthető „Wonderful book! Grat! ★★★★★ ” Beautiful graphic design, great execution, wonderful story. If you have a child will defo love it!” „Nagyon tetszenek az illusztrációk, klassz az egész! Azért lehetne egy kicsit több mozgás benne.” ( HU fiú, 9) 6

7 A kiskakas … - tervezési elvek kompakt és szimmetrikus történet, mozgásos elemekkel illusztráció: művészi, archaikus - ceruzával papírra Interaktív elemek: a szövegértést szolgálják 1-2 narratív interakció (N) oldalanként (működést, használatot) „magyaráz” érintés + „ovális drag+ döntögetés nincs semmilyen help 7

8 A kikakas …- demo 8

9 9

10 Empírikus kutatás - kérdések használat interakciós technikák olvasási stratégia szövegértés tetszés kép hang interakció IK vs nyomtatott 10

11 Empírikus kutatás – a kísérlet szervezése egyenként, iskolában bemutatkozás eszközhasználat tréning „olvassad el ahogy tetszik, és ne feledd hogy most a képeket életre tudod kelteni” előtte-utána: a történet elmondása és interjú minden videora felvéve vislekedés és interjúk kódolva 11

12 Empírikus kutatás – eredmények: interakciók 12 hatáskódismétlésT1T2T3T4T5T6T7átlag Kk kapirgál N ,29 Kk felugrik futás közben N2.1unlimited ,00 S fenékre huppan N2.2unlimited ,71 Kk kukorékol N3unlimited ,14 Kk vizet szív N ,86 Kkt kihúzzuk a kútból a kereket forgatva N ,29 Madár csicsereg E1korlátlan ,14 Kk átugrik a másik ablakba N5.1korlátlan ,71 S felugrik de nem kapja el a Kk-t N5.2korlátlan ,71 Szélkakas forog E2korlátlan ,57 Kk lohasztja a tüzet N ,71 Kk darazsakat szív fel N ,57 Méh elszáll és vissza a virágra E3korlátlan S szenved a darazsaktól N8korlátlan ,57 Kk pénzt sziv fel N hintaszék himbálódzik E4korlátlan összes használt interakció kézbevette a táblagépetYYYYYNY6/7

13 Empírikus kutatás – eredmények: olvasási stratégia Egy gyereket kivéve mindenki az olvasással kezdte. Mindenki végigolvasta a teljes szöveget. Csak 2 gyerek a17 –ből váltogatta az olvasást és a koppintásokat.  Az iskolai környezet negatív hatása?  A typo pozitív hatása ?  Az IB pozitív mellékhatása? 13

14 Empírikus kutatás – eredmények: illusztrációk Tetszett mindenkinek. a részleteket tekintve kritika A szövegnek ellent mondó elemek A saját mentális képtől való eltérés (pl. kút) Néhány fiú több akciót és realisztikusabb ábrázolást kívánt  (mozgó) illusztráció nem írja felül a saját mentális képet (kút, sütőlapát)  A szöveg erősebb a képnél!? 14

15 Empírikus kutatás – eredmények: tipo és hang A kiemelt szavak szerepét megértették a gyerekek Néhányan kattintani próbáltak A hangot „nem vették észre” Futás hangja nehezítette a koncentrációt.  A hang természetes? 15

16 Empírikus kutatás – eredmények: motiválás Az IK inkább mint a nyomtatott, tetszett. A viselkedésen ez nem látszott! A rossz olvasót (is) motiválta (pl. T6). 16

17 Empírikus kutatás – eredmények: szövegértés Az események előhívása javult, jobban az IK mint a NK. Archaikus kifejezések használata nőtt. A kút vitatott. A profil és az IK használat közötti korreláció: jó olvasó és/vagy média használó  A résztvevők szociális hátterén is múlhat? 17

18 Felvetések Fő tanulságok: Az interakció nem hátráltatta az olvasást, hanem motiválta Művészi illusztrációra nyitott (még) a korosztály A virtuális „lejátszás” nem pótolja az elsődleges élményt, tudást. További kísérletek: Kisebb gyerekekkel Otthon Angolul beszélő gyerekekkel (nem ismerik a történetet) 18

19 Köszönet A kutatást támogatta: EU FP7 TERENCE a Belügyminisztérium Főépítész Irodája. Alkotók: illusztráció: Szepesi-Szűcs Barbara programozás és animáció: Karasz Dániel Köszönet: Popella Dóra, Gyúró Monika (MOME hallgatók) a Budenz Általános Iskola tanulói és tanítói 19

20 További információk http//http//techlab.mome.hu/felkrajcar


Letölteni ppt "A kiskakas gyémánt félkrajcárja Egy magyar interaktív mesekönyv tanulságai Ruttkay Zsófia PhD, Bényei Judit PhD, Sárközi Zsolt Moholy-Nagy Művészeti Egyetem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések