Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA MINŐSÉGÜGYI ALAPFOGALMAK: Minőség: A minőség a a termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA MINŐSÉGÜGYI ALAPFOGALMAK: Minőség: A minőség a a termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek."— Előadás másolata:

1 A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA MINŐSÉGÜGYI ALAPFOGALMAK: Minőség: A minőség a a termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek összessége, amely alkalmassá teszi adott vagy elvárható igények kielégítésére. Minőségbiztosítás. A minőségbiztosítás mindazon tervezetek és rendszeres tevékenységek összessége, amelyek megfelelő garanciát adnak arra, hogy valamely termék vagy szolgáltatás a megadott minőségi követelményeket kielégítse. Minőség szabályozási rendszer: Mindazon tevékenységek összessége, amelyek az adott szükségleteket kielégítő termék, vagy szolgáltatás minőségét fenntartják. Minőségpolitika: A vállalatnak a minőségre vonatkozó általános szándéka és irányvonala, amelyet a vállalatvezetés hivatalosan kinyilvánít. Minőség audit: ( belső- külső) A minőségügyi előírások betartásának rendszeres és független felülvizsgálata, javító ill. helyesbítő intézkedések megfogalmazása.

2 A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS FOLYAMATA UTASÍTÁSOK STANDARDOK VÉGREHAJTÁS BIZONYLAT KÉSZÍTÉS ELLENŐRZÉS, STANDARDOK FEJLESZTÉSE

3 MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS CÉLJA, LÉNYEGE, ALAPELVEK, RÖVID TÖRTÉNETE Célja: A hibák korai fázisában való megismerése, megelőzése. Lényege: Annak a valószínűségét kell minimalizálni, hogy a hiba előfordulhasson. Alapelvek: –Nem a hibásat kell üldözni, hanem a hibát ! –Önátvételi rendszer! ( Add a neved a munkádhoz! ) –Hiba megelőzés! ( Passzív ellenőrzés - aktív cselekvő minőség ellenőrzés ) –Szakítani kell a régi gyakorlattal ! Szigorú tűrések > Laza betartása Reális tűrések > Szigorú betartása ! –Annyira kell a munkát szabályozni, hogy ne lehessen kétféleképpen csinálni ! –Munkaköri leírás olyan legyen, hogy bárki laikus, pontosan tudja a feladatát elvégezni ! –Jóváhagyott érvényes dokumentációk Minőségbiztosítás rövid története: – USA, Taylor ki- és bemeneti minőség-ellenőrzés – Japán, termék audit –1985- TQM Totál Quality Menagement, rendszeraudit, certifikálás


Letölteni ppt "A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA MINŐSÉGÜGYI ALAPFOGALMAK: Minőség: A minőség a a termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések