Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt"— Előadás másolata:

1 Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt kzst@ond.vein.hu kzst@almos.vein.hu

2 ActiveX komponensek használata ActiveX komponensek importálása 1.Insert-> Control -> ActiveX component 2.A fordításkor az ActiveX –Xtra-t be kell szerkeszteni az.Exe file-ba. A beszerkesztés történhet: 1.Modify->Movie...->Xtras: Add 2.Fordításkor: File->Create Projector...

3 ActiveX komponensek használata ActiveX komponensek felépítése 1.Properties (tulajdonságok->adattagok 2.Methods (metódusok->függvénytagok, eljárástagok) 3.Events (események)

4 ActiveX komponensek használata

5 Az ActiveX komponensek adattagjainak, metódusainak használata, az események kezelése (jó tanácsok) 1.Figyeljük meg az események, adattagok, metódusok nevét, mert ezeken keresztül hivatkozhatunk a Directorban is! => A Director a kis és a nagybetűket nem különbözteti meg, így az olyan adattagokat, metódusokat amelyeknek azonos a nevük nem tudjuk megfelelően kezelni.

6 ActiveX komponensek használata 2.Ne felejtsük el az ActiveX.X32 –Xtra a futtatható.Exe-file-ba befordítani! A Direktorban futtatott file nem, de a lefordított file hibát fog okozni. (Script Error) 3.Csak Windows alatt fog működni! 4.A futtatáshoz, vagy a használt programot fel kell installálni, vagy a szükséges.OCX állományt elérhetővé kell tenni!

7 ActiveX komponensek használata - Animációk kezelése II VRML file használata ActiveX komponenseken keresztül: –Javasolt ActiveX komponens: Parallel Graphics Cortona –Pl. új VRML file lejátszása sprite(1).scene="c\Program Files\Common Files\ParallelGraphics\Cortona\Help\ro se.wrl"

8 ActiveX komponensek használata Összefoglalás: –Csak Windows alatt működik –Csak megfelelő ActiveX komponens importálható –Szükséges, hogy jelen legyen a használt ActiveX komponens –A kezelés teljesen azonosan történik, mint bármely szabványos szereplő esetében

9 Animáció kezelése III – Director vs. Flash A Flash-ről általában –A Director-hoz hasonló felépítés –Eltérő nyelv => rendszerközelibb, C-szerű szintaktika => kicsit nehézkesebb használni, mint a Director-t. –A file-szerkezet jobban optimalizált => alkalmasabb a Web-fejlesztésnél –A Flash-t kezelő plug-in több operációs rendszerhez létezik. –Egyszerűbb feladatokhoz spec. programok

10 Animáció kezelése III – Director vs. Flash Egy Flash-movie importálása –Szereplőként => a teljes movie egy szereplő –Használhatjuk a megfelelő Flash utasításokat on enterFrame member("Navigation Movie").broadcastProps = TRUE member("Navigation Movie").viewScale = 200 member("Navigation Movie").broadcastProps = FALSE end

11 Animáció kezelése III – Director vs. Flash Tulajdonságok változtatása sprite(3).setFlashProperty("Star", #rotate, 180) getFlashProperty() Változók változtatása setVariable(sprite 3, "currentURL", "http://www.macromedia.com/software /flash/")

12 Animáció kezelése III – Director vs. Flash Flash movie-k használata - összefoglalás –A Falsh movie csak olyan hosszan játszható le, amennyi ideig a színpadon szerepel –Mivel a Flash vector formátumokat kezel, így veszteség nélkül nagyíthatók, kicsinyíthetők a Flash sprite-ok –A Flash movie-k forgathatók, dönthetők stb. –„Tintak ént csak” Copy, Transparent, Background Transparent, és Blend értékeket állíthatunk be!

13 Adatbázis kezelés I Objektumok –DBUser –DBPlayer –DBApplication –DBApplicationData

14 Adatbázis kezelés I Néhány parancs –Új felhasználó létrehozása: errCode = gMultiuserInstance.sendNet Message("system.DBAdmin. createUser", "anySubject", [#userID: "Bob", #password: "MySecret", #userlevel: 20])

15 Adatbázis kezelés I –Attribútumok létrehozása errCode = gMultiuserInstance.sendNet Message("system.DBAdmin. declareAttribute", "anySubject", [#attribute: #email])

16 Adatbázis kezelés I –Attribútumok változtatása errCode = gMultiuserInstance.sendNetMes sage("system.DBUser.setAttribu te", "anySubject", [#userID: "Bob", #attribute: [#email: "bobsmith@companyname.com" ]])

17 Adatbázis kezelés II –FileFlex Xtra segítségével DBUse("C:\DBFiles\ Test.DBF") DBSelect(DatabaseID) DBClose(DatabaseID) DBUseIndex(index-file [, path-spec])

18 Adatbázis kezelés II DBCloseAll() DBCloseIndex(indexID) DBSelect(databaseID) DBSeek(seek-expression) DBTop() DBBottom() DBSkip([-]num-records)

19 Adatbázis kezelés II DBGetFieldByName(“ EMPNAME") DBGetCurrRecVal(control- code [, decryt-field-list, decryption-key]) DBGetMemo(field-name[,decryption-flag, key])

20 Adatbázis kezelés II DBWriteRec(control-code, record-num [,data [, encryption-list, key]]) DBWriteMemo(field-name, field-data[, encrypt-flag, key])

21 Adatbázis kezelés II DBDeleteRecs(start- record, end-record) DBRecallRecs(start-record, end-record) DBPack() DBZapRecs(start-record, end-record) DBRecordDeleted(num)

22 Adatbázis kezelés II DBCreate("FRIENDS",6, dbFields,"false") DBCreateIndex(index-file, num-tags, tags, overwrite- flag)

23 Adatbázis kezelés II –Mező típusok 'N': Numeric 'C': Character 'B': Boolean 'M': Memo 'D': Date 'B': Binary 'F': Float 'G': General


Letölteni ppt "Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések