Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Multimédiás programok készítése Macromedia Director 8.5.1 rendszerben 2. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Multimédiás programok készítése Macromedia Director 8.5.1 rendszerben 2. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt"— Előadás másolata:

1 Multimédiás programok készítése Macromedia Director rendszerben 2. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt

2 Scriptek fajtái (hozzárendelés szerint) Movie Script Frame Script Cast Member Script Sprite Script

3 Movie Script A teljes moziban elérhetjük ezeket a scripteket Fajtái –Automatikusan végrehajtódó –Felhasználó által definiált LEDGFONTOSABB SCRIPTEK... prepareMovie, keyDown, keyUp

4 Mikor használjunk Movie scriptet ? Ha olyan script-et akaraunk írni, ami a program elindításakor automatikusan végrehajtódik Ha olyan script-eket akarunk írni, amit a program bármely részéről el tudunk érni („globális script-ek”)

5 Frame script Egy, vagy több frame-hez is tartozhat script Csak addig lehet elérni, ameddig az adott frame(eke)t játszuk le Fajtái –Automatikusan végrehajtódó –Felhasználó által definiált (ritkább) LEGFONTOSABB SCRIPTEK... prepareFrame, enterFrame, exitFrame (, keyDown, keyUp)

6 Mikor használjunk Frame scriptet ? Ha az adott script használatát kifejezetten csak az adott frame(ek)re korlátozzuk

7 Cast Member script Egy (vagy több) cast memberhez tartozhat A script (részben) független a cast memberek megjelenésétől a színpadon. A scriptek csak akkor hajtódnak végre, ha ténylegesen szereplnek a forgtókönyvben LEGFONTOSABB SCRIPTEK... mouseDown, mouseUp, rightMouseDown, rightMouseUp, mouseEnter, mouseWithin, mouseLeave

8 Mikor használjunk Cast Member script-et ? Ha az adott cast member-t többször is felhasználjuk, és: –Ugyanazt a script-et szeretnénk rendelni mindegyikhez –Még nem tudjuk, hogy az adott Cast Member-ből hanyadik sprite lesz

9 Sprite script A script egy (vagy több) sprite-hoz tartozik Csak akkor hajtódnak végre, amikor az a sprite ténylegesen a színpadon van LEGFONTOSABB SCRIPTEK... mouseDown, mouseUp, rightMouseDown, rightMouseUp, mouseEnter, mouseWithin, mouseLeave

10 Mikor használjunk Sprite scriptet ? Ha az adott cast member-t csak egyszer használjuk fel, vagy: –Más script-et szeretnénk rendelni mindegyik sprite-hoz –Már tudjuk, hogy az adott Cast Member- ből hanyadik sprite lesz

11 (Cast) Member-ek használata Hivatkozás egy member-re. –member(m_number | ”m_name”) Példa: –member(1).text = ”Helló” –member(1).color = RGB(123,4,64) –R = member(1).color.red

12 Sprite-ok használata Hivatkozás egy sprite-ra –sprite(s_number | ”s_name”) Példa: –sprite(1).color = RGB(123,4,64) –v=sprite(1).locv –h=sprite(1).loch

13 Külső objektumok használata Külső objektum lehet: –Kép, szöveg, video, script, egyéb… Hozzárendelés a mozihoz: 1.Importáláskor (Link to External file) 2.Utasítás(ok) segítségével –Példa: member(1).filename=”proba.html”

14 Pozícionálása a színpadon Sprite-ok pozícionálása locH, locV, width, height Egér pozícionálása mouseH,mouseV Színpad / ablak pozícionálása rect

15 Ablakok használata Egy másik movie-t meg lehet hívni: 1.play movie ”filename.dir” 2.Cast memberként importáljuk (nem javasolt) 3.Ablakként hívjuk meg. MIAW (Movie In A Window) Használat: window(”filename.ext”)

16 Ablakok használata Legfontosabb parancsok (pl.) window("MENUHU.dir").forget() myrect=(the stage).rect myleft=myrect.left mytop=myrect.top window("MENUHU.dir").rect=rect(myleft+500,mytop+3 0,myleft ,mytop ) window("MENUHU.dir").open() window("MENUHU.dir").windowtype=2 window("MENUHU.dir").title="Menüpontok"

17 Ablakok közötti kommunikáció Az ablakok egymásnak üzeneteket tudnak küldeni –üzenhetünk egy másik ablaknak, hogy egy adott utasítást hajtson végre tell the stage | window ”filename.ext” to kif pl. tell window "MENUHU.dir" to go 2 –elérhetjük a másik ablak globális változóit MEGJEGYZÉSEK... Java, HTML-kódba beágyazva jelenleg nem működik

18 Hyperlinkek használata (HTML) 1. Készítsünk olyan HTML-filet ami tartalmaz hyperlinket (.... ) 2. írjuk be Movie script-ként a következőt: 3. Készítsük el a show_fig1 Movie scriptet on hyperLinkClicked dummy, data do data end


Letölteni ppt "Multimédiás programok készítése Macromedia Director 8.5.1 rendszerben 2. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt"