Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director MX fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director MX fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt"— Előadás másolata:

1 Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director MX fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt

2 ActiveX komponensek használata ActiveX komponensek importálása 1.Insert-> Control -> ActiveX component 2.A fordításkor az ActiveX –Xtra-t be kell szerkeszteni az.Exe file-ba. A beszerkesztés történhet: 1.Modify->Movie...->Xtras: Add 2.Fordításkor: File->Create Projector...

3 ActiveX komponensek használata ActiveX komponensek felépítése 1.Properties (tulajdonságok->adattagok 2.Methods (metódusok->függvénytagok, eljárástagok) 3.Events (események)

4 ActiveX komponensek használata

5 Az ActiveX komponensek adattagjainak, metódusainak használata, az események kezelése (jó tanácsok) 1.Figyeljük meg az események, adattagok, metódusok nevét, mert ezeken keresztül hivatkozhatunk a Directorban is! => A Director a kis és a nagybetűket nem különbözteti meg, így az olyan adattagokat, metódusokat amelyeknek azonos a nevük nem tudjuk megfelelően kezelni.

6 ActiveX komponensek használata 2.Ne felejtsük el az ActiveX.X32 –Xtra a futtatható.Exe-file-ba befordítani! A Direktorban futtatott file nem, de a lefordított file hibát fog okozni. (Script Error) 3.Csak Windows alatt fog működni! 4.A futtatáshoz, vagy a használt programot fel kell installálni, vagy a szükséges.OCX állományt elérhetővé kell tenni!

7 ActiveX komponensek használata - Animációk kezelése II VRML file használata ActiveX komponenseken keresztül: –Javasolt ActiveX komponens: Parallel Graphics Cortona –Pl. új VRML file lejátszása sprite(1).scene="c\Program Files\Common Files\ParallelGraphics\Cortona\Help\ro se.wrl"

8 ActiveX komponensek használata Összefoglalás: –Csak Windows alatt működik –Csak megfelelő ActiveX komponens importálható –Szükséges, hogy jelen legyen a használt ActiveX komponens –A kezelés teljesen azonosan történik, mint bármely szabványos szereplő esetében

9 Animáció kezelése III – Director vs. Flash A Flash-ről általában –A Director-hoz hasonló felépítés –Eltérő nyelv => rendszerközelibb, C-szerű szintaktika => kicsit nehézkesebb használni, mint a Director-t. –A file-szerkezet jobban optimalizált => alkalmasabb a Web-fejlesztésnél –A Flash-t kezelő plug-in több operációs rendszerhez létezik. –Egyszerűbb feladatokhoz spec. programok

10 Animáció kezelése III – Director vs. Flash Egy Flash-movie importálása –Szereplőként => a teljes movie egy szereplő –Használhatjuk a megfelelő Flash utasításokat on enterFrame member("Navigation Movie").broadcastProps = TRUE member("Navigation Movie").viewScale = 200 member("Navigation Movie").broadcastProps = FALSE end

11 Animáció kezelése III – Director vs. Flash Tulajdonságok változtatása sprite(3).setFlashProperty("Star", #rotate, 180) getFlashProperty() Változók változtatása setVariable(sprite 3, "currentURL", "http://www.macromedia.com/software /flash/")

12 Animáció kezelése III – Director vs. Flash Flash movie-k használata - összefoglalás –A Falsh movie csak olyan hosszan játszható le, amennyi ideig a színpadon szerepel –Mivel a Flash vector formátumokat kezel, így veszteség nélkül nagyíthatók, kicsinyíthetők a Flash sprite-ok –A Flash movie-k forgathatók, dönthetők stb. –„Tintak ént csak” Copy, Transparent, Background Transparent, és Blend értékeket állíthatunk be!


Letölteni ppt "Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director MX fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések