Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Biomérnök alapszak (BSc)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Biomérnök alapszak (BSc)"— Előadás másolata:

1 Biomérnök alapszak (BSc)
Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Limnológiai Intézeti Tanszék Biomérnök alapszak (BSc) Pannon Egyetem, Mérnöki Kar

2 A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
a széleskörűen értelmezett biotechnológiai rendszerek és az azokat működtető személyzet irányítására,

3 A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
analitikai vizsgálatok, gyártásközi és végső minőségellenőrzés végzésére,

4 A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
legalább egy idegen nyelven a műszaki dokumentáció megértésére,

5 A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
a technológiai rendszerek fejlesztésében, tervezésében, új eljárások, termékek kifejlesztésében, kutatásban részfeladatok ellátására a munkaerőpiac igényei szerint,

6 A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
továbbá a képzés nyújtotta ismeretek birtokában alkalmassá válhatnak a képzés második ciklusban történő folytatására.

7 Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
- biológiai/biotechnológiai rendszerek biztonságos, környezettudatos működtetésére, a szakterülettel kapcsolatos szolgáltatások, kereskedelmi feladatok ellátására,

8 Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
laboratóriumi, félüzemi, üzemi feladatok elvégzésére, új metodikák elsajátítására,

9 Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
bonyolultabb feladatok elvégzésére, ismeretek gyakorlati alkalmazására a választott szakiránynak megfelelő szakterületen,

10 Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
részfeladatok ellátására a technológiai rendszerek fejlesztésében, tervezésében, új eljárások, termékek kifejlesztésében, kémiai és rokon tudományok kutatásában,

11 Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
a feladatok ellátásához szükséges számítástechnikai ismeretek, adatbázisok alkalmazására,

12 Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
a korábban nem ismert új folyamatok, termékek, rendszerek megismerésére, megértésére,

13 Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
legalább egy idegen nyelven a műszaki dokumentáció megértésére.

14 A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen
A Pannon Egyetem Mérnöki Karán az új szak indításához rendelkezésre állnak mind a szükséges természettudományos (biológia, kémia, biokémia oktatása és ehhez kapcsolódóan a tudományos műhelyekben folyó kutatómunka), mind a műszaki képzés feltételei.

15 A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen
A Pannon Egyetem Mérnöki Karán a nyolcvanas évek első felétől rendszeresen folynak biokémiával, biotechnológiával, biomérnöki ismeretekkel, biomassza hasznosításával összefüggő képzési programok, hazai és nemzetközi együttműködés keretében zajló kutatások és tudományos fokozatszerzések.

16 A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen
Az e területen szerzett képzési tapasztalat alapján, az universitas-sá történt fejlődés adta lehetőségeket felhasználva és a kor kihívásainak megfelelve a Pannon Egyetem biomérnök szak indítását határozta el. Első biomérnök hallgatóinkat 2007-ben vettük fel.

17 A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
természettudományos alapismeretek: matematika, fizika, kémia, biológia, biokémia

18 A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
gazdasági és humán ismeretek: mikro- és makroökonómia, menedzsment- és vállalkozásgazdaságtan, üzleti jog

19 A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
szakmai törzsanyag: biológiai rendszerek működése; fizikai kémia alkalmazásai és anyagtudomány; mérés és irányítástechnika; géptan és művelettan; technológia; bioipari eljárások

20 A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
Differenciált szakmai ismeretek: ipari biotechnológia, bioanalitika, bioinformatika

21 A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
szakmai gyakorlat: Az intézményen kívül teljesítendő szakmai gyakorlat időtartama a műszaki alapképzésben legalább 4 hét.

22 A képzés sajátosságai A biomérnök képzés azonos képzési ágban szerepel a vegyészmérnök- és környezetmérnök képzéssel, azoktól a biológiai szakismeretek lényegesen nagyobb arányú tantervi oktatása jelent eltérést.

23 A képzés sajátosságai Biomérnököket a világ számos egyetemén képeznek. A specializációs lehetőségek magukba foglalják az orvosi-, ipari- és mezőgazdasági alkalmazásokat.

24 A képzés sajátosságai A bolognai képzési rendszeren belül a szakágak között nagy az átjárhatóság, és a mester- (MSc) szinten egymás alapdiplomáit elfogadják, emiatt a biomérnök BSc-vel rendelkező, s tanulmányaikat mester szinten folytatni kívánó hallgatók előtt a specializáció széles spektruma tárul fel.

25 Elhelyezkedési lehetőségek
A biomérnökök elsősorban biotechnológiai ismeretekkel rendelkező szakemberek, akiknek egy meglehetősen széles, multidiszciplináris tudományterületen kell otthonosan mozogniuk, tervező-, fejlesztő- és termelő tevékenységet folytatniuk a gyógyszeripar, a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, a környezetvédelem,  a vízgazdálkodás, az egészségügy és a finomkémiai ipar területén egyaránt.

26 Elhelyezkedési lehetőségek
A biotechnológia Magyarország húzóágazataként definiált. A biomérnökök iránti igény nőni fog, a Közép-Dunántúli Régió fejlesztési tervében előnyben részesítik a biológiával, biotechnológiával foglalkozó iparágakat.

27 Biomérnöki feladatok (néhány példa)
Biotechnológia Kriobiológia Szövettenyésztés Bioinformatika Biomechanika Akvakultúra Őssejtkutatás

28 Irány a biomérnök szak! Érdekelnek a természettudományok, a biológia?
igen nem Elkerülnéd a tömegképzést? igen nem Versenyképes diplomát szeretnél? igen nem Szeretnél gyakorlati tapasztalatokra is szert tenni? igen nem Kíváncsi vagy, milyen a gyakorlatorientált kutatás? igen nem Irány a biomérnök szak!


Letölteni ppt "Biomérnök alapszak (BSc)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések