Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok Lengyelné dr. Molnár Tünde Eszterházy Károly Főiskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok Lengyelné dr. Molnár Tünde Eszterházy Károly Főiskola."— Előadás másolata:

1 TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok Lengyelné dr. Molnár Tünde Eszterházy Károly Főiskola

2

3 Múlt és jelen 1774-ben alapított intézmény Jelenleg 4 karral és egy doktori iskolával rendelkezik Integrációban önálló intézmény maradt Létszámadatok – es hallgatói létszám – 300 fős oktatói kar – saját gyakorlóiskola

4 Egyéni programok Laptop minden hallgatónknak Évente 800 laptop kerül kiosztásra Jelenleg minden nappali tagozatos hallgató rendelkezik hordozható számítógépekkel.

5 Egyéni programok

6 DPR előzmények ÉvMintaCÉL 2004/2005előző öt évben végzett tanár- és pedagógia szakos hallgatók Elhelyezkedés, beválás vizsgálata 2006/07nappali tagozatos hallgatók (teljes körű) pályakövetési vizsgálat államvizsgakor, majd fél év múlva Pályakövetési vizsgálat 2 évenkénti ismétlése

7 TÁMOP 4.1.1

8 Előkészítés Saját DPR kézikönyv – kutatás módszertani segédlet + – összegyűjti az intézményünk korábbi vizsgálatait, – feltérképezi a gazdasági és társadalmi befolyásoló tényezőket Igényfelmérés – Vezetőség részéről, mit várnak el a DPR-től A központi specifikáció kiegészítése saját kérdésekkel – Tanszékvezetők kiegészíthették

9 Előzetes felmérés A kérdőív tesztelése, hallgatói igények felmérése: – 100 hallgatót interjú formájában + – 340 hallgatót kérdezőbiztossal lefolytatott kérdőívkitöltéssel, ahol lehetőségük volt kérdezni, hozzá szólni a kérdőívhez.

10 Kiegészítő vizsgálat eredményei Pozitív tapasztalat – könnyen kitölthetőnek tartják a kérdőívet – átlagosan 10 perc alatt kitöltik Gondot okozott – a szak képzési területre történő besorolása; – a jövedelemmel kapcsolatos kérdések – voltak egyedi esetek, akik hiányoltak kategóriákat. Kérések – véleményeznék a szakon folyó oktatás színvonalát, kedvenc tantárgyaikat, tanáraikat is. – EKF diákéletét, szabadidős és kulturális programjait

11 Megoldás A képzési terület kiválasztását az online lekérdezés során automatikussá tettük A több kérdés feltevésére vonatkozó ötleteket nem tudtuk figyelembe, a jelenlegi közel 50 kérdést nem célszerű növelni.

12

13

14 Online felület

15 Kutatás lefolytatása Pályakövetési felmérés – 3 éve végzettek kb. 30%-nak tudjuk az címét – 1 éve végzettek közel 100%-nak meg van az címe Motivációs vizsgálat – Mindenki kap neptun üzenetet

16 Módszertanilag fő szempont: anonimitás A végzettek címeiből levelező lista készítés  közös webcím a kitöltéshez. A motivációs felmérés: neptunban egy üzenetet küldtük „mindenki” számára.

17 Problémája Avagy az egyéni kód generálásával történő kitöltés előnye: – Folytatható kitöltés – ismétlő levél csak annak megy aki nem töltötte ki Elvetés oka: – Az egyéni jelszó generálás mellett nem hangzik hitelesen az anonim adatkezelés – Helyette az ismételt felkérésnél előbb megköszöntük azok munkáját akik már kitöltötték, és a többieket biztattuk a kitöltésre.

18 Megoldás Ami miatt elvettük, hogy szerintünk egy egyéni jelszó generálás mellett nem hangzik hitelesen az anonim adatkezelés. Ez viszont azzal járt, hogy az ismételt felkérésnél előbb megköszöntük azok munkáját akik már kitöltötték, és a többieket biztattuk a kitöltésre. Az anonimitás kapcsán meg kell említenem, hogy úgy növeltük a kitöltési kedvet, hogy kisorsolunk telefonokat, nyomtatókat a kitöltők között, melyhez azt kértük a kitöltőktől, ha szeretne részt venni a nyereményjátékokban, akkor az utolsó kérdésnél adja meg a nevét és -címét.

19 Anonim? Kitöltési kedv növelése – kisorsolunk telefonokat, nyomtatókat a kitöltők között, – Ehhez azt kértük: ha szeretne részt venni a nyereményjátékokban, akkor az utolsó kérdésnél adja meg a nevét és -címét.

20 Első eredmények Eddig egy felkérő levél ment ki, az ismétlése a napokban történik. Válaszolási eloszlás:

21 Kitöltési arány PopulációMinta Válaszolók száma Válaszolók aránya a mintához viszonyítva válaszolók aránya a populációhoz viszonyítva Pályakövetési felmérés3700 fő2600 fő873 fő33,58%23,59% Motivációs vizsgálat6100 fő 1697 fő27,82%

22 Elemzés Néhány elgondolkodtató adat…

23 Pályakövetési felmérés

24 Motivációs felmérés A diploma megszerzése után saját szakterületen szeretne dolgozni? VálaszFőSzázalék Igen, ezen a szakterületen84368% Nem, de a szakterülethez közeli pályán31825% Nem, teljesen más szakterületen766%

25

26 Lemondás az anonimitásról A hallgatók 93%-a megadta az címét A domain név végződések megoszlása: Doménnév végződésFő.hu945.com574.uk5.de3.info1.it1.fr1.sk1

27 Tapasztalatok megoldási lehetőségek A régebben végzett hallgatókról nem állnak megfelelő adatok a rendelkezésünkre  Tudatos adatbázis építés (elősegíti az ALUMNI iroda megalapítása) A hallgatók motiválása – Az első körös 30%-os arány nem is rossz – nehezítette a helyzetünket a sok új felmérés egyidejű kiküldése az oktatók munkájával való elégedettség mérése, a hallgatók felmérése, hogy mit várnak el egy ALUMNI szervezettől

28 Tapasztalatok megoldási lehetőségek A hallgatók motiválása – Az első körös 30%-os arány nem is rossz – nehezítette a helyzetünket a sok új felmérés egyidejű kiküldése az oktatók munkájával való elégedettség mérése, a hallgatók felmérése, hogy mit várnak el egy ALUMNI szervezettől – Korábban nem volt ennyi felmérés, a hallgatóknak meg kell szokni  HÖK motiváló tevékenysége  nyeremények felajánlása

29 Köszönöm a figyelmet! Lengyelné dr. Molnár Tünde


Letölteni ppt "TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok Lengyelné dr. Molnár Tünde Eszterházy Károly Főiskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések