Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet Adatalapú intézményi fejlesztések DPR a Miskolci Egyetemen Dr. Szintay István egyetemi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet Adatalapú intézményi fejlesztések DPR a Miskolci Egyetemen Dr. Szintay István egyetemi."— Előadás másolata:

1 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet Adatalapú intézményi fejlesztések DPR a Miskolci Egyetemen Dr. Szintay István egyetemi tanár Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február 24.

2 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet Tartalomjegyzék 1.DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata. 2.DPR tesztrendszer struktúrája. 3.DPR vizsgálatok eddigi eredményei. 4.Feladatok. Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február 24.

3 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet A hallgató mint belső vevő visszajelzései Kurzus értékelés Záróvizsga előtti motivációs vizsgálat Záróvizsga értékelés Oktatás módszertan, tananyag fejlesztés Szak értékelés szak fejlesztés Szak fejlesztés Támogatási igények MUNKAERŐ PIAC, külső vevő visszajelzései Munkaerő piaci szereplők véleménye Társadalmi, szakmai szervezetek véleménye Diplomás pályakövető rendszer vizsgálatai (DPR) DPR (A), DPR (B) DPR (C), DPR (D) Szak és képzés- fejlesztés Karrier- támogatás Munka- közvetítés MUNKAERŐ- PIAC TÁRSADALMI, SZAKMAI SZEREPLŐK ALUMNIALUMNI Munkaügyi Központ Kamarák Műszaki Földtudományi Kar Műszaki Anyag- tudományi Kar Gépészmérnöki és Informatikai Kar Állam- és Jogtudományi Kar Gazdaság-tudományi Kar Bölcsészet-tudományi Kar Comenius Tanítóképző Főiskolai Kar Bartók Béla Zeneművészeti Intézet Egészségügyi Kar EGYETEMEGYETEM képzés fejlesztés ALMA MÁTER kutatás, rendezvény ALUMNI MPK fejlesztés Munkaerő-piaci kivezetés támogatása Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata

4 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február 24. A hallgató mint belső vevő visszajelzései Kurzus értékelés Záróvizsga előtti motivációs vizsgálat Záróvizsga értékelés Oktatás módszertan, tananyag fejlesztés Szak értékelés szak fejlesztés Szak fejlesztés Támogatási igények Műszaki Földtudományi Kar Műszaki Anyag- tudományi Kar Gépészmérnöki és Informatikai Kar Állam- és Jogtudományi Kar Gazdaság-tudományi Kar Bölcsészet-tudományi Kar Comenius Tanítóképző Főiskolai Kar Bartók Béla Zeneművészeti Intézet Egészségügyi Kar EGYETEMEGYETEM Karrier- támogatás Munka- közvetítés Munkaerő- piaci kivezetés támogatása 1. DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata

5 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet MUNKAERŐ PIAC, külső vevő visszajelzései Munkaerő piaci szereplők véleménye Társadalmi, szakmai szervezetek véleménye Diplomás pályakövető rendszer vizsgálatai (DPR) DPR (A), DPR (B) DPR (C), DPR (D) Szak és képzés- fejlesztés MUNKAERŐ- PIAC TÁRSADALMI, SZAKMAI SZEREPLŐK ALUMNIALUMNI Munkaügyi Központ Kamarák képzés fejlesztés ALMA MÁTER kutatás, rendezvény ALUMNI MPK fejlesztés Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február 24. Műszaki Földtudományi Kar Műszaki Anyag- tudományi Kar Gépészmérnöki és Informatikai Kar Állam- és Jogtudományi Kar Gazdaság-tudományi Kar Bölcsészet-tudományi Kar Comenius Tanítóképző Főiskolai Kar Bartók Béla Zeneművészeti Intézet Egészségügyi Kar EGYETEMEGYETEM 1. DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata

6 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet 2. DPR tesztrendszer struktúrája DPRADPRBDPRCDPRD OrszágosOAOBOCOD EgyetemiEAEBECED KariKAKBKC KKD Szak specifikusSASBSC DPR A/M Kérdés csoportok Országos1.Személyes adatok 2.Képzés (szint,képzés) 3.Munkahely azonosítás 4/a Foglalkoztatás, jövedelem Egyetemi4. /b Kapcsolat az oktatási intézményhez 5. Továbbképzési igény 6. Elhelyezkedés:- stratégia,támogatás Kari7.Képzettség- munkaerő kapcsolat 8. Szak, szakirány, minősítés Szak specifikus9. Kari specifikus kérdések -248 kérdés - 24 oldal 75 Átlag 35

7 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet DPR D tesztrendszer DPRADPRBDPRCDPRD OrszágosOAOBOCOD EgyetemiEAEBECED KariKAKBKC KKD Szak specifikusSASBSC DPR D Kérdés csoportok OrszágosSzemélyes adatok Képzés EgyetemiKépzés Munkahely, foglalkoztatás, jövedelem, kapcsolat szakmai, társadalmi szervezetekkel KariKari kérdések kérdés - 28 oldal

8 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet DPR B tesztrendszer DPRADPRBDPRCDPRD OrszágosOAOBOCOD EgyetemiEAEBECED KariKAKBKC KKD Szak specifikusSASBSC DPRB= DPRA+ DPRD (egyes kérdései) DPRA Kérdés csoportokDPRD - kérdéscsoportok Országos1.Személyes adatok 2.Képzés (szint,képzés) 3.Munkahely azonosítás 4/a Foglalkoztatás, jövedelem 1. Személyes adatok ; Képzés Egyetemi4. /b Kapcsolat az oktatási intézményhez 5. Továbbképzési igény 6. Elhelyezkedés:- stratégia,támogatás Képzés 3. Munkahely, foglalkoztatás, jövedelem, kapcsolat szakmai, társadalmi szervezetekkel Kari7.Képzettség- munkaerő kapcsolat 8. Szak, szakirány, minősítés 4. – 12. Kari kérdések Szak specifikus 9. Kari specifikus kérdések

9 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet

10

11

12 Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február 24. DPRA / FSZDPRB / FSZDPRC / FSZ 1.FSZ / GÉIK28.FSZ / GÉIK55.FSZ / GÉIK 2.FSZ / ÁJK29.FSZ / ÁJK56.FSZ / ÁJK 3.FSZ / GTK30.FSZ / GTK57.FSZ / GTK 4.FSZ / BTK31.FSZ / BTK58.FSZ / BTK 5.FSZ / EK32.FSZ / EK59.FSZ / EK 6.FSZ / CTFK33.FSZ / CTFK60.FSZ / CTFK DPRA / BScDPRB / BScDPRC / BSc 7.BSC / MFK34.BSC / MFK61.BSC / MFK 8.BSC / MAK35.BSC / MAK62.BSC / MAK 9.BSC / GÉIK36.BSC / GÉIK63.BSC / GÉIK 10.BSC / ÁJK37.BSC / ÁJK64.BSC / ÁJK 11.BSC / GTK38.BSC / GTK65.BSC / GTK 12.BSC / BTK39.BSC / BTK66.BSC / BTK 13.BSC / EK40.BSC / EK67.BSC / EK 14.BSC / CTFK41.BSC / CTFK68.BSC / CTFK 15.BSC / BBZI42.BSC / BBZI69.BSC / BBZI DPRA / MScDPRB / MScDPRC / MSc 16.MSc / MFK43.MSc / MFK70.MSc / MFK 17.MSc / MAK44.MSc / MAK71.MSc / MAK 18.MSc / GÉIK45.MSc / GÉIK72.MSc / GÉIK 19.MSc / ÁJK azonos M/ÁJK46.MSc / ÁJK azonos M/ÁJK73.MSc / ÁJK azonos M/ÁJK 20.MSc / GTK47.MSc / GTK74.MSc / GTK 21.MSc / BTK azonos M/BTK48.MSc / BTK azonos M/BTK75.MSc / BTK azonos M/BTK DPRA / PhDDPRB / PhDDPRC/ PhD 22.PhD / MFK49.PhD / MFK76.PhD / MFK 23.PhD / MAK50.PhD / MAK77.PhD / MAK 24.PhD / GÉIK51.PhD / GÉIK78.PhD / GÉIK 25.PhD / ÁJK52.PhD / ÁJK79.PhD / ÁJK 26.PhD / GTK53.PhD / GTK80.PhD / GTK 27.PhD / BTK54.PhD / BTK81.PhD / BTK DPRD83. Interjú sorvezető teszt, amit a kérdezőbiztos bont meg

13 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet 3. DPR vizsgálatok eddigi eredményei Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február 24. DPR felmérések Azono- sító EgyetemÁJKBBZIBTKCTFKEKGEIKGTKMAKMFK tele2007-ben végzettek (Provizorg)DPR P tele2008-ban végzettek (Provizorg)DPR P tavasza 2007-ben diplomát szerzettek felmérése DPR B 236 (22%) 41 (20%) na 36 (13%) 11 (12%) 10 (23%) 63 (24%) 55 (21%) 8 (38%) 8 (13%) 2009-ben diplomát szerzettek felmérése DPR A 280 (21%) 27 (15%) na 64 (19%) 9 (18%) 6 (13%) 83 (26%) 63 (29%) 10 (24%) 13 (18%) között PhD fokozatot szerzettek DPR A+B 49 (45%)19na kimenő motivációs (BA/BSc., MA/MSc., Hagyom.) Motivá- ciós 292 (12%) 55na nyara 2007-ben abszolváltakDPR B35 (24%) 7 (18%) 1 (50%) 3 (23%) 3 (13%) 2 (29%) 8 (14%) 9 (21%) 2 (13%) 1 (33%) 2009-ben abszolváltakDPR A 128 (21%) 26na között abszolvált PhD-sok DPR A+B 85 (36%)25na17na ősze tele kimenő motivációs (FSz, SZT) Motivá- ciós 106 (32%) FSZ diplomát szerzett-abszolvált DPR A+B Túl alacsony válaszadás SZT diplomát szerzett-abszolvált DPR A+B 41 (23%)3na14na 521na között végzettek személyes-telefonos megkeresése DPR D 804 (10%)

14 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet 4. Feladatok A teszteket tovább kell karcsúsítani. Az on-line ALUMNI adatbázis karbantartását, aktualizálását fokozni kell. Személyes-telefonos megkeresés fenntarthatóságának pénzügyi fedezete megoldatlan. Egyetemi szabályzat a DPR és ALUMNI rendszer működtetésére. Változások kezelését tartalmazó szabályzat kidolgozása DPR kézikönyv tartalmára. Informatikai teszt kezelő rendszer kialakítása. DPR értékelések kari, egyetemi értékelési mintáinak rögzítése. Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február 24.

15 MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet Köszönöm a figyelmet! Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, február 24.


Letölteni ppt "MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar Vezetéstudományi Intézet Adatalapú intézményi fejlesztések DPR a Miskolci Egyetemen Dr. Szintay István egyetemi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések