Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

. A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ". A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)"— Előadás másolata:

1 . A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)

2 Az előadás tartalma Középpontban a tanulás A tanulási eredmények fogalma, szerkezete A tanulási eredmények funkciója A tanulási eredmények szervezeti tanulása Jelentősége – veszélyek Változáskövetés, változásmenedzselés

3 Középpontban a tanulás Problémaalapú tanulás (1960-as évek) –alkalmazkodás és részvétel a változásban, –kreatív és kritikus gondolkodás, –tanulási hiányok és erősségek felismerése, –az alaptudás növekedése és –a különböző források kezelése (Barrow; Tamblyn 1980, Engel 1997 idézi OFI, 2009). A jó probléma-megoldás tervezése –témakörben szereplő alapvető elemek, elvek meghatározása, –várható tanulási eredmények felvázolása, –brainstroming alkalmazása, –problémák felosztása részekre, lépésekre, –tanulási segédlet készítése és –a tanulók segítése a források keresésében

4 Kognitív tudományok IKT - Új tanulási környezetek Tudáskoncepciók Kompetenciák Tanuláskutatások Kritikai nézőpontok

5 A tanulási eredmények fogalma A tanulási eredmények állítások arról, hogy a hallgató mit tud, mit képes elvégezni, milyen attitűdökkel rendelkezik a tanulási tevékenysége eredményeképpen. A magyar képesítések leírásakor az autonómia és a felelősségvállalás elérendő szintje is megjelenik. Nagyobb figyelmet fordítanak hallgató eredményeire, mint a tanári szándékra, célokra.

6 Tudás/ ismeret Az adó- szabályok Minőség- menedzs ment modellek Képességek Üzleti-terv vizsgálata Cég- fejlesztési terv összeállítása Attitűd Vevő problémáira érzékeny Kritikus nézőpont Önállóság /felelősség- vállalás Önálló döntéshozó Vezető elemző segítségével A tanulási eredmények szerkezete (pl.)

7 A tanulási eredmények funkciója 1. Az innovációs potenciál serkentése A szakmai párbeszéd és tudásközösségek erősödése Rendszer- és szervezeti tanulás támogatása Képzések, képesítések felülvizsgálata Partnerség értelmezése (munka világa, hallgató)

8 A tanulási eredmények funkciója 2. A diszciplína tudomány-rendszertani kérdéseinek gondozása Tudományhatárok, tudományterületek, tudományágak újradefiniálása A képzési területek és a diszciplínák illeszkedése

9 A tanulási eredmények funkciója 3. A felsőoktatásban a képzők pedagógiai felelősségének felismerése A tudomány taníthatóságának és tanulhatóságának kérdése Változások a tanulásfelfogásban Változások a tanulásszervezésben, értékelésben Képzők képzését ösztönzi

10 Rendszerszabályozó Hálózat-integráló Tanulásszabályozó Tudás-integráló Supra Makro Mezzo Mikro Nano A tanulási eredmények „tanulása”

11 Nonaka és Konno (1998, idézi Tynjälä, 2008) A tanulás egyéni, társas (csoportos) és szervezeti, rendszer szintje tanulási térként értelmezhető. 1.A kezdeményezés tere 2.Az interakció tere 3.A gyakorlat tere 4.A cyber tér

12 E E E E ExplicitImplicit E E E E E E E E E E CS E E SZCS SZ

13 A tanulási eredmény Jelentősége: Képesítések összehasonlításának alapja Képzési reform központi fogalma Adaptív oktatás Mastery Learning Jelentősége: Képesítések összehasonlításának alapja Képzési reform központi fogalma Adaptív oktatás Mastery Learning Veszélyei: Felületes reformok, „újruha” Túldicsérik, „gyógyír” Többsebességes Európa Terminológiai bizonytalanság Értékelés fosszilizálódása Veszélyei: Felületes reformok, „újruha” Túldicsérik, „gyógyír” Többsebességes Európa Terminológiai bizonytalanság Értékelés fosszilizálódása

14 Változás-követés, -menedzselés Rossz gyakorlatok gyűjtése A kríziskommunikáció elemzése Szkepticizmussal, kétkedéssel szembeni nyitottság Szkepticizmussal, kétkedéssel szembeni nyitottság Implementációs stratégia Tiltakozás komolyanvétele

15 Kérdések 1.Mi segíti és mi akadályozza a tanulási eredmények alapú felsőoktatás kiépülését? 2.Hogyan menedzselhető egy rendszer- innováció, hogyan egy képzési program és annak változása?

16 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt ". A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések