Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Suzuki Europe A New Corporate Design 49. Közgazdász-vándorgyűlés „Versenyképesség és adósságcsökkentés- X. szekció. Az autóipar helyzete Dr.Urbán László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Suzuki Europe A New Corporate Design 49. Közgazdász-vándorgyűlés „Versenyképesség és adósságcsökkentés- X. szekció. Az autóipar helyzete Dr.Urbán László."— Előadás másolata:

1 Suzuki Europe A New Corporate Design 49. Közgazdász-vándorgyűlés „Versenyképesség és adósságcsökkentés- X. szekció. Az autóipar helyzete Dr.Urbán László vez.ig.h. MAGYAR SUZUKI Zrt. A Magyar Suzuki Zrt. tapasztalatai a hazai beszállítók arányának növelésében

2 Suzuki Europe A New Corporate Design Fordizmus: a beszállítók alárendeltségére épül Toyotizmus: egyenrangú partnerek közötti együttműködés Magyar Suzuki Zrt.-nél – mixtúra a toyotizmus irányába – példa:„just-in-time” -- ellenpélda – lökhárító üzem A beszállítók és OEM-ek viszonya

3 Suzuki Europe A New Corporate Design 1991Megalakulás (50e autó 1e fővel) 1992Megindul a próbaüzem 1993Gyártás kezdete 1994Swift „Mi autónk” ( Local Content >50% - Red Carpet Affaire) 2000Wagon R+ 2003Ignis ! 2005Második generációs Swift 2006Sx ! 2008Splash (300e autó 6e fővel) ! 2010Harmadik generációs Swift ! A vállalatalapítástól idáig

4 Suzuki Europe A New Corporate Design  Zöldmezős beruházás HUF 14,4 milliárd (~ ECU 151 millió)  Palettabővítés: Wagon R HUF 5, 45 milliárd ( ~ EUR 22 millió)  European Renaissance Program – 2001 HUF 62 milliárd ( ~ EUR 240,8 millió)  Plusz: az éves nyereség visszaforgatása és a beszerzésalapú beruházás  2004:90e autó > HUF 100 milliárd>2008:283e Az elmúlt két évtizedben összesen EUR millió! PPP-alapon > EUR 2 milliárd! A Magyar Suzuki Zrt. mint tőkeberuházás

5 Suzuki Europe A New Corporate Design A beszállítói hányad alakulása és a Suzuki európai reneszánsza 2002 európai < 80%, Japán – 20% + egyéb 2-3% Kapacitásbővítés beszállítói struktúra változatlan! 2008európai - 80%, Japán – 20% + egyéb 2-3% Magyarázat: Suzuki Pilot Program

6 Suzuki Europe A New Corporate Design  A lehetséges beszállítók kiválasztása (18 vállalat – mind magyar kis- és középvállalkozás)  A kiválasztott beszállítóknál HR, műszaki és pénzügyi audit, ill. ISOk meghatározza a fejlődés irányát és rögzíti a prioritásokat, meghatározza az alkalmazandó eszközfejlesztést  a HR, a hatékonysági tényezők és a vezetői készségek fejlesztése a kiválasztott beszállítóknál A Suzuki Pilot Program alapelvei

7 Suzuki Europe A New Corporate Design  Működési fórum létrehozása (MSC mint integrátor) és a beszállítók kiválasztása  Hitelkeretek kialakítása (MFB) a beszállítók részére 25 milliárd Ft (kb. 130 millió USD) kedvezményes hitelkeret millió Ft (kb. 0,05-2,6 M USD) projektenként, 10 évi technológiai és termékfejlesztéshez, kapacitásbővítéshez vagy a logisztikai háttér fejlesztéséhez: Alapvető követelmény a „Just-in-Time”- módszerhez kapcsolódó szállítás a „Supply Line Sequence” alapján (SLS = VIN compliancy innovatív logisztikák!)  Beszállítói adatbázis, alvállalkozói hálózat és e-piac  Alvállalkozói alkalmassági központ, pilot projektek  Indirekt támogatás a pályáztatásoknál A Suzuki Pilot Program elemei

8 Suzuki Europe A New Corporate Design Az új Széchenyi-terv:  a beszállítókkal (KKV-k) együtt mint a Suzuki Pilot Program (SPP) esetén  SPP jövőben is érvényes tanulságai  „money, money, money” = hitel, tőke, támogatás  Kölcsönösen előnyös együttműködés az OEM-ek (Audi, MB és MS) és a beszállítóik között – közösek a célok: termelés- és profitnövekedés  GDP- és a foglalkoztatás-növekedésre irányuló nemzetgazdasági célok elősegítése, ami által  közösen kiérdemlik az erőteljes – nem csupán financiálisan megnyilvánuló – kormánytámogatást. Európai Uniós programokban való részvétel  „Cars 21” program  „Green Car”-program A Suzuki Pilot tanulságai a jelenben

9 Suzuki Europe A New Corporate Design Hungarian Automotive Parts Sector I. Járműipari beszállítók I.

10 Suzuki Europe A New Corporate Design Hungarian Automotive Parts Sector II. Járműipari beszállítók II.

11 Suzuki Europe A New Corporate Design Hungarian Automotive Parts Sector III. Járműipari beszállítók III.

12 Suzuki Europe A New Corporate Design  mSMEs (over 90%)  „Második-harmadik vonal” (Tier-2, 3)  Magas technológiai szabványok szerint termel  Alacsony munkaerőköltség vs. képzett alkalmazottak  Pénzügyi háttér ???  Hosszútávú megállapodás OEM-mel és/vagy második vonalbeli beszállítóval A tipikus hazai járműipari beszállító

13 Suzuki Europe A New Corporate Design  Menedzsment-kompetenciák  Gyártástechnológia magas színvonala  Track-record (szerződéses kötelezettségek teljesítése!)  Költséghatékonyság – árszínvonal  Minőségellenőrzési rendszerek alkalmazása, logisztika  Megújulási képesség és készség  Vásárlói elégedettség  Pénzügyi helyzet (stabilitás!) A beszállító kiválasztásának szempontjai

14 Suzuki Europe A New Corporate Design Mitől lett a „mi autónk” a Suzuki? magyar beszállítói hányad = teljes export 1%-a! + az esztergomi gyárban hozzáadott érték Splash, Swift 3 = Kiváló Magyar Termék Nagydíj 2009,2011 Hangsúly >> MINŐSÉG >< Alacsony ár

15 Suzuki Europe A New Corporate Design KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr.Urbán László vez.ig.h. MAGYAR SUZUKI Zrt.


Letölteni ppt "Suzuki Europe A New Corporate Design 49. Közgazdász-vándorgyűlés „Versenyképesség és adósságcsökkentés- X. szekció. Az autóipar helyzete Dr.Urbán László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések