Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs."— Előadás másolata:

1

2 Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs ORSZÁGOS KÖZOKTATÁSI INTÉZET

3 Magyar vicc a hálón Pistike meséli az óvodában az óvó néninek: – Képzeld az én apukám havonta Ft-t keres! – Nahát, az majdnem háromszor annyi, mint az én fizetésem – mondja az óvó néni. – Jó, jó, de ő azért a pénzért dolgozik is, te meg csak itt játszol!

4 OECD ország-háttértanulmány 2002 A bölcsődei gondozónők alacsonyabb iskolai végzettségük miatt a társadalmi elismertség alacsony fokán állnak, bérük is alacsony. Az óvoda, a közoktatás intézményrendszerének legalsó elemeként bér és szakmai elismertség tekintetében a legalsó fokán áll.

5 Részletek egy kutatási anyagból 2005

6

7

8

9

10

11

12 Összehasonlító táblázat

13 A pedagógus szakma elismertségét nagymértékben tudná segíteni a hozzáállás milyensége: Oktatási ágazaton belüli integrált megközelítés Pedagógusi önértékelés Önkormányzati szemléletváltás Finanszírozási tekintetében Cél: a jó minőségű kisgyermekellátás és nevelési szolgáltatások megteremtése OECD jelentés 2004

14 Kiemelkedő svéd teljesítményről: A kisgyermekek nevelésével összefüggő minden szolgáltatást és intézményt egyetlen minisztérium alá rendeltek Munkakörök átláthatók ( egyszerűsítés, ésszerűség) A szolgáltatások óvodai jellegűek és magas a szakmai elvárás Nagy a társadalmi megbecsültség, elfogadottság Óvodapedagógus képzettsége, bére, megbecsülése azonos az iskolai pedagóguséval

15 OECD jelentés 2004 Problémák okai Alapozó szint alábecsülése Magyarországon A kutatás és értékelés nem szolgálja megfelelő módon a gyermeknevelést Hiányos adatgyűjtés Információáramlás gyengeségei

16 OECD jelentés ajánlásai Felkészült önkormányzati közigazgatás működtetése Minőségbiztosítás és monitoring erősítése Kutatás –fejlesztés támogatásának növelése Finanszírozás erősítése

17 Amerikai Üzleti Kerekasztal közleményéből A kisgyermekkori gondozás és nevelés nem pusztán válaszintézkedés a munkaerőpiaci igényekre, hanem hosszú távú befektetés egy nemzet egészségvédelmébe, nevelésébe, és a jövő humán erőforrásába. A jó minőségű kora gyermekkori nevelés segíthet a hátrányok lefaragásában. A hosszú távú pozitív eredmények többek között jobb iskolai teljesítményt, kevesebb különleges iskolában való elhelyezést, a kimaradás arányának mérséklését, valamint az élethosszig tartó tanulmányok lehetőségeinek bővítését foglalják magukban.

18 Óvodai tanulási környezet

19

20

21

22

23

24 .

25

26

27


Letölteni ppt "Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs."

Hasonló előadás


Google Hirdetések