Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella."— Előadás másolata:

1 Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella

2

3 Tartalomjegyzék Budapest szerepe a turizmusban Budapest turizmusa – Hogyan tovább? konferencia 2012-es adatok 2013

4 A főváros Magyarország beutazó és belföldi turizmusában kiemelt helyet foglal el Budapest turizmusában a kereskedelmi szálláshelyeken belül a szállodák játsszák a legfontosabb szerepet

5 Budapest turizmusának válság utáni lehetőségeiről szólt a „Budapest turizmusa – Hogyan tovább?” elnevezésű konferencia A rendezvényen elhangzott: 2006 és 2010 között 13 százalékkal nőtt a fővárosban a szállodai kapacitás mértéke, a bevétel mégis 17 százalékkal csökkent.

6 A 2010-es adatok alapján az előző évhez képest a magyar szállodaipar a szobafoglalást tekintve 28 európai ország közül mindössze ötöt tudott megelőzni, míg Budapest 41 nagyvárosból csupán egyet – Prágát.

7 Válságálló ágazat a turizmus A 2012-es év a vártnál sikeresebben alakult a turizmusban, és tulajdonképpen rekordnak számít, hiszen a vendégek számában és a bevételekben is sikerült meghaladni a 2011-es évet és a válság előtti szintet

8 A külföldiek által itt töltött vendégéjszakák nagy része Budapesthez köthető. A külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken: 2012 I.negyedévI.félévI-III. negyedévI-IV.negyedév 974 485 2 719 3094 854 1826 423 308

9 2013. évi nemzeti turisztikai marketingterv 2013-ban kiemelt szerepet kap a bor és gasztronómiai turizmus, továbbra is alappilér marad az egészségturizmus, és remények szerint a Malév-leállás okozta sokk után ismét lendületbe fog jönni a hivatásturizmus is.

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella."

Hasonló előadás


Google Hirdetések