Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing piac tartalma és a marketing eszközök közötti arányosság követelményei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing piac tartalma és a marketing eszközök közötti arányosság követelményei."— Előadás másolata:

1 Marketing piac tartalma és a marketing eszközök közötti arányosság követelményei

2 A marketing piac tartalma Piac (turisztikai piac) Kínálat=================  Kereslet marketing

3 Piac fogalma Marketing szempontból a piac nem más, mint tényleges és lehetséges eladók és vevők összessége, valamint a köztük lévő üzleti kapcsolatok rendszere.

4 Piac részei Kereslet: fizetőképes fogyasztói igény. Mozgatórugója: szükséglet Igények a szükségletek konkrét kielégítésére irányulnak. Kínálat: a rendelkezésre álló termékek (szolgáltatások) összessége, melyet eladásra kínálnak.

5 Turisztikai termék Termék: Minden olyan dolog (jószág), ami értékesíthető. A marketingben termék lehet valamilyen tárgy, szolgáltatás, munkaerő, hely vagy gondolat (ötlet) is.

6 Piaci formák Tökéletes verseny: sok eladó és számos vevő van jelen, de egyik eladó sincs abban a helyzetben, hogy uralhatná a piacot. Az árakat a kereslet-kínálat erőviszonya határozza meg. Monopólium: Egy eladó van jelen a piacon és ő határozza meg az árakat.

7 Piaci formák 2. Monopolisztikus verseny: Számos vevő és viszonylag sok eladó jellemzi. Az eladók megkülönböztetik termékeiket egymástól ennek megfelelően különböző árakkal dolgoznak. Konkurenciaharc erős. Oligopólium: Néhány eladó van jelen a piacon, mert a piacra lépésnek korlátai vannak. A cégek ellenőrizni tudják egymást.

8 A piacok osztályozása a résztvevők szerint 4 piactípust különböztetünk meg: Fogyasztói Termelői Viszonteladási Állami

9 Marketing eszközök 4 P 7 P 8 P

10 4P 1. Termékpolitikai eszközök (Product) Ide tartozik maga a (turisztikai) termék, fizikai összetevőivel és imázsával, a választék és annak változásai, illetve a termékpolitika speciális eszközei, mint a termékdifferenciálás, a márka, és a termék egyedisége.

11 2. Árpolitikai eszközök (Price) Ide tartozik a publikált vagy kialkudott ár, árdifferenciálás, árstratégiák. 3. Elosztás (Place) Mindazon helyek, ahol a lehetséges fogyasztó hozzájuthat a termékhez. Ilyenek: értékesítési csatornák, logisztika, vevőszolgálat

12 4. Marketingkoomunikáció (Promotion) Mindazok az eszközök, amelyek révén kommunikálhatunk a vevőkkel, így előmozdíthatjuk termékeink fogyasztását Elemei: reklám, PR, eladóösztönzés, direkt marketing, személyes eladás.

13 7 P = 4 P + 3 P + People Emberek termék + szolgáltatás nyújtók udvariassága, személye, vendégszeretet + Process Folyamatok, szolgáltatás, minőségbiztosítása + Physical evidence Kézzel fogható megjelenés, atmoszféra, image

14 Marketingkommunikáció lényege

15 A vevőkkel teremtett legális, személyes vagy személytelen kapcsolat, melynek célja a vevő befolyásolása, cselekedeteinek irányítása. A marketingkommunikáció célja az, hogy a vállalattal kapcsolatban állókat elsősorban a fogyasztókat tájékoztassa, befolyásolja és meggyőzze.

16 A marketingkommunikáció feladata Figyelemfelkeltés Tájékoztatás Magatartás pozitív befolyásolása Meggyőzés Cselekvésre ösztönzés Emlékeztetés A vállalkozás jó hírnevének megalapozása

17 Marketingkommunikáció elemei Reklám Közönségkapcsolatok Értékesítés-ösztönzés Személyes eladás Termék- és desztináció-elhelyezés Szponzorálás Direkt marketing Kiállítások


Letölteni ppt "Marketing piac tartalma és a marketing eszközök közötti arányosság követelményei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések