Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalati arculat. Vállalati arculat kialakulása Corporate Identity (CI) Az egymást helyettesítő termékek sokasága és a növekvő piaci verseny arra kényszeríti.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalati arculat. Vállalati arculat kialakulása Corporate Identity (CI) Az egymást helyettesítő termékek sokasága és a növekvő piaci verseny arra kényszeríti."— Előadás másolata:

1 Vállalati arculat

2 Vállalati arculat kialakulása Corporate Identity (CI) Az egymást helyettesítő termékek sokasága és a növekvő piaci verseny arra kényszeríti a vállalkozásokat, hogy a piaci helyzetüket nyomatékosabban érzékeltessék, azaz piaci megjelenésük sajátos, mással összetéveszthetetlen vonásokat hordozzon.

3 Vállalati arculat „konyhanyelven” Amit a közvélemény lát a vállalatból. (személyzet megjelenése = munkaruha, szálloda képe, berendezése, vállalati jelek, szimbólumok)

4 Neckermann CI Programfüzet (egységesen kialakítva): Téli programfüzet Nyári programfüzet Neckermann logó (honlapon) Neckermann színek

5 Neckermann árengedmény

6 Vállalati arculat története USA-ból ered Kezdetben: CI = vállalat „személyi igazolványa” Vagyis olyan dolgokat értettek rajta, amelynek segítségével az adott cég könnyen azonosítható.

7 Vállalati arculat története 2. Megkezdődik a reklámtevékenységekben az egységesítés –Névjegykártyák –Levélpapírok –Cég formaruhája

8 Példa: Club Tihany

9 Club Tihany animációs formaruha 1.

10 Club Tihany névjegykártya 1.

11 Vállalati arculat története 3. A cégek hamar felismerik, hogy a külső eszközöket önmagukban használni nem elég, önazonosságra van szükség, azaz, a cégnek tudnia kell ki ő a piacon és mit akar. A vállalat egésze kell, hogy kialakítsa és képviselje.

12 Turisztikai arculat egy szállodában Levélpapír Névjegykártya Emléklapok Díszek Reklámajándékok Csomagolás Szalvéta

13

14 Azonosulás a céggel A cég önazonosságának előfeltétele az azonosulás a céggel – a cég dolgozói részéről.

15 CI, mint a piaci siker eleme Tudatos CI =======  Siker Ha a vállalat tudatos (tudja, ki ő a piacon, s mit akar elérni), akkor könnyebben el is fogja érni.

16 CI-politika összetevője A CI-politika egy vállalat megtervezett és végrehajtott, kifelé és befelé irányuló önmegjelenése és magatartásmódja. Eszközei: 1.Vállalati megjelenés (Corporate Design) 2.Vállalati kommunikáció (Corporate Communications) 3.Vállalati magatartás (Corporate Attitude)

17 1. Vállalati megjelenés Termékmegjelenés (termék és csomagolás) Grafika (nyomtatványok, levélpapírok, űrlapok, betűtípusok, színalkalmazás)

18 2. Vállalati kommunikáció Reklám PR-tevékenység Eladásösztönzés

19 3. Vállalati magatartás Tartalmazza a vállalatnak munkatársaival, a vevőkkel, szállítókkal, versenytársakkal, tőkebefektetőkkel szemben alkalmazott magatartását a céghez tartozó összes személy esetében, valamint a vállalaton belüli normákat (vezetési stílust).

20 CI-mix eszköz együttes alkalmazása. Irányai: –Kifelé –Befelé

21 A vállalat „személyiségének” célirányos alakítása A legtöbb esetben a megálmodott vállalati személyiség nem esik egybe a már kialakult imázzsal. Ezért a vállalati arculatot hosszú távra kell tervezni.

22 CI-tevékenységek tervezése Vállalat jelenlegi helyzetének vizsgálata (vállalat története, SWOT, imázs, önkép) 2. CI-célok kialakítása (a vállalat élenjáró piaci szerepének elmélyítése a köztudatban, mi a csúcs termékem?)

23 CI-tevékenységek tervezése A vállalati arculat stratégiai koncepciójának kialakítása Vagyis: a célba vett imázs megfogalmazása 4. CI-eszközök egységes alkalmazása

24 CI-tevékenységek tervezése A vállalati arculat kialakításának ellenőrzése Össze kell állandóan hasonlítani, hol áll az arculat az imázshoz képest. =====  Vállalati önismeret (központ)


Letölteni ppt "Vállalati arculat. Vállalati arculat kialakulása Corporate Identity (CI) Az egymást helyettesítő termékek sokasága és a növekvő piaci verseny arra kényszeríti."

Hasonló előadás


Google Hirdetések