Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az egészségturizmus a Magyar Turizmus Zrt. tevékenységében

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az egészségturizmus a Magyar Turizmus Zrt. tevékenységében"— Előadás másolata:

1 Az egészségturizmus a Magyar Turizmus Zrt. tevékenységében
Szűcs Balázs marketingigazgató, Magyar Turizmus Zrt. 1

2 A Magyar Turizmus Zrt. küldetése
A magyarországi turisztikai kínálat piacra vitele A belföldi és beutazó turizmusból származó bevételek növelése Munkahelyek létrehozása GDP növelése A Magyar Turizmus Zrt. küldetése, hogy szolgáltatás-centrikus módon hozzájáruljon a hazai turisztikai kínálat piacra viteléhez, és ezáltal elősegítse a Magyarországon realizálódó belföldi és beutazó turizmusból származó bevételek növelését, a folyó fizetési mérleg pozitívumának erősítését. Ezzel – igazodva a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiában megfogalmazottakhoz – támogatja a magyar gazdaságban újabb munkahelyek létrehozását és fenntartását, hozzájárul a magyar GDP kiegyensúlyozott növekedéséhez, valamint az életminőség javításához. 2

3 Marketingtevékenységünk alapkövei
Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia középpontban az életminőség Turisztikai marketingstratégia Turisztikai marketingterv 2010 Kiemelt termékek A Magyar Turizmus Zrt. az NTS és az Országos Egészségturizmus Fejlesztési Stratégia megvalósításában egyaránt sajátos eszközeivel: marketingkommunikációs eszköztárával vesz részt. 3

4 Stratégiai feladataink
Magyarország mint turisztikai úti cél imázsának építése, a Magyarország-márka kialakítása, A magyar turisztikai kínálat piacra jutásának segítése, A turisztikai iparágon belüli és kívüli együttműködések támogatása, Turisztikai információ biztosítása, A lakosság és a szolgáltatók vendégbarát attitűdjének ösztönzése. Stratégiai feladataink Stratégiai feladatainkat a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiában megfogalmazott célokból és feladatokból, illetve küldetésünkből vezettük le. Magyarország mint turisztikai úti cél imázsának építése, erős és egységes Magyarország-márka kialakítása, A magyar turisztikai kínálat piacra jutásának segítése versenysemleges módon, a marketingkommunikáció eszköztárával belföldön és külföldön, A turisztikai iparágon belüli és kívüli, továbbá a regionális és interregionális együttműködések támogatása a turizmusmarketing területén, Turisztikai információ biztosítása a belföldi és a Magyarországon tartózkodó külföldi turisták, a potenciális utazók, a döntéshozók, a belföldi és a külföldi turisztikai szakma számára, A lakosság és a szolgáltatók vendégbarát attitűdjének ösztönzése. 4

5 (gyógy- és wellness-turizmus)
Kiemelt termékeink a belföldi kommunikációban Egészségturizmus (gyógy- és wellness-turizmus) Témaévek Eseményturizmus Természetes vizeink A belföldi promócióban az egészségturizmus két területe közül a wellness jelenik meg hangsúlyosabban. 5

6 Kiemelt termékeink a külföldi kommunikációban
A külföldi promócióban Magyarországot olyan úti célként pozícionáljuk, ahol kis területen sokféle élményben lehet része az idelátogatónak. Az egyes termékek súlya és pozicionálása piaconként természetesen eltérő. Budapest a Duna izgalmas, élvezetes, nagystílű metropolisza, felfedezésre váró város, amelyet érdemes megélni! Magyarország több, mint Budapest. Érdemes felkeresni történelmi hangulatot árasztó, kulturális élményekben gazdag, virágzó városainkat: Egert, Debrecent, Győrt, Miskolcot, Pécset, Sopront, Szegedet és kisvárosainkat egyaránt. És itt nem szabad megfeledkeznünk a történelmi , műemlékfürdőinkről sem. Ha működő római kori fürdőket nem is, de működő, és eredeti állapotában felújított XVI. századi török fürdők nyújtják a gyógyulás örömeit Magyarországon, melynek többsége Budapesten található. Magyarország több évszázados hagyománnyal rendelkezik a gyógy- és termálvízzel történő gyógyítás területén. Az elődeink által sikerrel alkalmazott módszereket a legmodernebb orvostudomány eszközeivel egészítjük ki. Magyarországon a természet eszközeivel, egyedülálló gyógy- és termálvízkincsre alapozott eljárások révén, kiváló szakemberek segítségével tehet meg mindent a vendég egészsége megőrzése érdekében. A külföldi kommunikációban az egészségturizmus két területe közül a gyógyturizmus globálisan, a wellnessturizmus környező országainkban jól értékesíthető. 6

7 Vízben (is) jók vagyunk!
Érveink az egészségturizmus mellett: Máshol ilyet nem talál - egyedülálló természetes gyógytényezők! Hagyományok Orvosi szakértelem Csúcsminőséget garantálunk A wellness több, mint máshol Jó ár-érték arány Történelmi-építészeti értékek Európa legnagyobb gyógyfürdői, legnagyobb természetes termál-tava, és olyan természetes barlangok, amelyekben termálvíz kering, és a kontinensen egyedülálló gyógyhatású száraz-gáz (mofetta) – ezek Magyarország különleges természeti adottságai. A magyarországi gyógy- és wellness-szállodákban a legjobb minőségű szolgáltatásokban részesül. A magas szintű szakemberképzés mellett ez a garancia arra, hogy a magyar ásvány- és gyógyvizek minősítési rendszere az egyik legszigorúbb Európában. Magyarországon a wellness nem csupán a megszokott sportolási, kikapcsolódási és masszázs lehetőségeket jelenti: a gyógyturizmus hagyományaival kiegészülve az ország egyedülálló „mixét” kínálja a rekreációnak és a gyógyításnak. A fürdőzés, a gyógyulás Magyarországon élmény – ráadásul hagyományosan közösségi élmény. A gyógyszállókban a személyzet két- három idegen nyelven beszél, így a nyelvi akadályok nem jönnek szóba a kezelésnél, sokszor anyanyelvén mondhatja el panaszát, kéréseit a vendég. A magyar árak a kínált magas minőség ellenére sem tartoznak a legdrágábbak közé. Főként akkor nem, ha figyelünk arra, mit is kapunk a pénzünkért: a legtöbb gyógyszálló esetén a fürdőbelépő, illetve a saját gyógymedencék használata benne foglaltatik a szoba árában. Ha működő római kori fürdőket nem is, de működő, és eredeti állapotában felújított XVI. századi török fürdőben élvezheti a gyógyulás örömeit Magyarországon. 7

8 Üzeneteink kellemes éghajlat, szép természeti környezet Gyógyturizmus
évszázados tapasztalatok, orvosaink szakértelme folyamatosan fejlődő infrastruktúra kedvező ár-érték arány. Wellness-turizmus kellemes éghajlat, szép természeti környezet termálvízre épülő termékek, korszerű eljárások változatos kiegészítő termékek (bor/gasztronómia, aktív és kulturális turizmus stb.) gyorsan fejlődő infrastruktúra Egészségügyi turizmus jó adottságok (nemzetközileg elismert orvostudomány) alacsony ár – magas szakmai/technológiai színvonal tartós, kiszámíthatóan fejlődő piac. A gyógyturizmus célcsoportjai Külföldön és belföldön egyaránt hangsúlyos promóció. Belföldön: városban élő középkorúak és idősebbek üdülési csekkel rendelkezők Külföldön az egyes küldőpiacokon az egészségturizmus mást és mást jelent - szegmentálás A wellness-turizmus célcsoportjai A promócióban kiemelt szerep jut a belföldnek. városban élő fiatalok és középkorúak szomszédos és közeli országok fiatal és középkorú lakosai Egészségügyi turizmus jellemzői: a gyógyturizmus orvosi szolgáltatásokra szakosodott ága. új irányzat mai pozíciónk, erősségeink: A magyar orvostudomány nemzetközi ismertsége. A magyar egészségügy magas szakmai/technológiai színvonala. Erős a K+F alap, fejlett az egészségipar, a gyógyszergyártásban a régióban vezető szerepet töltünk be. Felfejlődőben van a rekreációs ipar, jó minőségű szűrési programok vannak. Egyes orvosi szakterületen Magyarország jól pozícionált az orvosi szolgáltatások piacán (fogászat, esztétikai sebészet, rehabilitáció, ízület-sebészet). Az első kettőben, Európában a piacvezetők között vagyunk. Az egészségügyi ellátás, rehabilitáció, az ápolás, az egészségfejlesztés nem divatfüggő, mert az egészség tartós és folyamatosan bővülő szükséglet. fő területei: - fogászat - szemészet plasztikai sebészet IVF (mesterséges megtermékenyítés) mozgásszervi megbetegedések műtéti kezelése Az egészségügyi turizmus célcsoportjai Az egészségturizmus új ágazata, főként külföldről érkezők részére 8

9 Egészségturisztikai marketingtevékenységünk főbb elemei

10 Honlap új „köntösben” Megújult arculat
Google térkép kialakítása a weboldalon További terveink: Ajánlatkérő funkció Betegségtípusok szerinti kereső Orvosi menüpont Online AdWords kampánnyal támogatva A következő diákon az MT Zrt évi egészségturisztikai marketing tevékenységét mutatjuk be. Ami már megvalósult: - Új, az MT Zrt. egységes arculatához illeszkedő arculat a magyaron kívül további három nyelven tematikus weboldalon Google térkép kialakítása a weboldalon, ezzel is segítve a könnyebb tájékozódást További terveink: - Új ajánlatkérő funkció: A honlapról kiválasztott ajánlatokról automatikus érkezik az adott szálláshelyre Betegségtípusok szerinti kereső: a MEME (Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület) együttműködésével elkészült adatbázis alapján készül, így lehetőség lesz arra, hogy az érdeklődő közvetlenül megtalálhassa azokat a gyógyfürdőket, melyek saját betegségére gyógyító erővel hatnak. Orvosi menüpont létrehozása: plasztikai sebészek, (fog)orvosok, szépségszalonok, egészségturisztikai utazásközvetítők számára hirdetési/megjelenési lehetőség a weboldalon - online AdWords kapmány a megújult weboldal népszerűsítésére: Az AdWords az egyik legismertebb webkereső, a Google által üzemeltetett kattintás alapú online hirdetési rendszer. Az AdWords az egyike azon keresőmarketing szolgáltatásoknak, ahol azonnal eredmények tapasztalhatóak a kampány aktiválását követően! Az AdWords kampány esetében a felhasználó által megadott kulcsszóra történő keresés esetén megjelenik a wellness.itthon.hu weboldalunk hirdetése a találati oldalon, amin keresztül a felhasználó azonnal eljuthat az honlapunkra, ahol az ügyfél által keresett termékről vagy szolgáltatásról részletesebb információt szerezhet, illetve kezdeményezhet árajánlat kérést, kapcsolatteremtést vagy megrendelést. 10

11 Kézzel fogható bizonyíték…
A belföldi – elsősorban wellness – célcsoportnak: Egészségére! című őszi-téli ajánlatokat tartalmazó kiadvány … külföldre is ‘’Quelle der Gesundheit in Ungarn’’ ‘’Wegry kraj Spa&Wellness’’ ‘’Hungary – A garden of well-being’’ Orosz és szlovák nyelvű kiadványok Belföldre – elsősorban wellness- célcsoportnak: Egészségére! - őszi-téli ajánlatokat tartalmazó egészségturisztikai kiadvány Példányszám pld A/5-ös méretű behúzásra kerül több női magazinba Wellness, Maxima, ELLE, Glamour magazinok) és terjesztésre kerül belföldi vásárokon (Spa&Wellness kiállítás) terjesztjük gerillaakció keretében az egészségturizmus népszerűsítése érdekében letölthető formában felkerül a itthon.hu és a wellness.itthon.hu weboldalakra megjelenés: október 8. Külföldre: Quelle der Gesundheit in Ungarn kiadvány: pld A/4-es méretű 45 db szolgáltatói hirdetés ITB-n debütált a kiadvány ‘Wegry kraj Spa&Wellness’ lengyel nyelvű verzió: 6 000 pld Tartalmában a lengyel piac igényeihez alakítva augusztusban készült el a kiadvány és a szeptemberi varsói TTW kiállításon debütált ‘Hungary – A garden of well-being’ angol nyelvű változat: példányszám: db A londoni WTM kiállításon debütált 11

12 Egészségturisztikai akciók 2009-ben határon innen…
Strandok éjszakája (Budapest és környéke) „Vizeskeddj!” – kedvezményes ajánlatok; „Szüreti-fesztiválok és termálfürdőzés” study túra (Észak-Magyarország) „Gyógyító régió” kampány; Gyógy- és wellness üdülések kiadvány (Észak-Alföld) Egészségturisztikai ajánlati katalógus (Dél-Alföld) Gyerekbarát szálláshelyek” elektronikus kampány (Nyugat-Dunántúl) Egészségturisztikai kiadvány (Dél-Dunántúl) „Ajándékozzon egészséget családjának” (Közép-Dunántúl) Microsite létrehozása (Tisza-tó) Belföld: Budapest és környéke: Strandok éjszakája: Együttműködés a Budapest Gyógyfürdő Zrt-vel az esemény promóciójában. 2 strand éjszakai nyitvatartása különleges programokkal. A június 19-i Strandok éjszakája akció keretében a Palatinus fürdőben igazi retro hangulatot élvezhettek a fürdőzni és szórakozni vágyók, míg a Dagály fürdőben a brazil karneválé volt a főszerep. A rendezvény alatt a strandok egész éjszaka több ezer látogatót fogadtak. Észak-Magyarország - „Vizeskeddj!” – kedvezményes ajánlatok - online kampány, rádiós reklám a wellness népszerűsítésére - „Szüreti-fesztiválok és termálfürdőzés” study tour Észak-Alföld: A Gyógy-és Wellness Üdülések c. 16 oldalas kiadvány a régió tavaszi/nyári gyógy-és wellness üdülési ajánlatait tartalmazza. „Gyógyító régió” kampány Dél-Alföld: szerb újságírói és utazási irodai study tour (Orosháza, Gyula, Szeged, Mórahalom fürdőinek megtekintése) Romániába ajánlati katalógus készítése: , behúzásra került példányba Téli üdülési ajánlatok online promócióval: népszabadság honlapján internetes promócióval nov. 30-dec. 13-ig és saját honlapra is felkerül Nyugat-Dunántúl: „Kisgyerekeknek ajánlatok” elektronikus kampány: kiemelten gyermekbarát szolgáltatásokkal rendelkező fürdők ajánlatait tartalmazva Szakmai szezon nyitó (nov. 25.!) a szezon hosszabbítás érdekében: ehhez kapcsolódóan a nagyközönségnek kínálva kedvezményes árakon látogathatók a régió fürdői, melyhez kisebb marketing kampány kapcsolódik Dél-Dunántúl: „Egészségturizmus-városlátogatás” kampány: melynek keretében olyan kiadványt jelentetünk meg, amely városlátogatással és kulturális programokkal kibővített egészségturisztikai csomagajánlatokat tartalmaz. egészségturisztikai kiadvány: Kiadvány terjesztése kitelepüléssel, ill. behúzással a célcsoport által preferált médiumba. Közép-Dunántúl: "Nyitottak vagyunk egy az egyben" kampány a Velence Resort & Spa-val: Újonnan nyílt szálloda promóciója "Nyitottak vagyunk egy az egyben" kampány a Tatabányai Gyémánt Fürdővel: Új szolgáltatás promóciója „Ajándékozzon egészséget családjának” kampány november-december hónapokban a közép-dunántúli fürdőkkel együttműködve, úgy mint Agárd, Komárom, Pápa, Tatabánya, Velence és a 2010-ben elkészülő székesfehérvári Árpád Fürdő ill. Dunaújváros Tisza-tó: Észak-Alföldi Termál Klaszter kiadványában hirdetés Tél-tavasz kampányra kiadvány készítése Spa&Wellness kiállításon való részvétel (hangsúly az e-marketingen) microsite létrehozása Balaton: Szentpéterváron Balaton-Hévíz bemutatása okt utazási irodáknak, sajtónak workshop, szakmai kerekasztalbeszélgetés, bevásárlóközpontban nagyközönség előtt Hévíz és Balaton gyógyturisztikai kínálatának bemutatása Spa&Wellness kiállításon való megjelenés 6 társkiállítókkal Balaton kampány: kiemelten egészségturizmus, vízparti üdülés konferenciák, workshopok külföldön

13 …… és határon túl a teljesség igénye nélkül:
Road show-k (környező országok, Oroszország, Olaszország) Workshop (Moszkva – V4) Study túrák (román és osztrák újságírók; gyógyturisztikai és fogorvosi tanulmányutak) Nemzetközi média megjelenések (The Sunday Times, TripAdvisor) Online és offline kampányok hazai gyógyfürdőkkel és orvosi szolgáltatókkal együttműködve, Vitality show-n való megjelenés (Egyesült Királyság) Egészségturisztikai kiadvány és ajánlati katalógus (Oroszország, Szlovákia) Külföld: Egészségturizmus (Alapvetően inkább a wellness iránt nagy a kereslet, a gyógyturizmus nem jellemző a Benelux országokban. Emellett a fogorvosi szolgáltatások iránt nőtt meg jelentősen az érdeklődés.) TV műsorok, kampányok, A hazai wellness-szállodák minél szélesebb körű bevonása tour operátori együttműködésekbe (Escape Travel, TUI Jetair), közös hirdetési tevékenység, Sajtó tanulmányutak, PR cikkek, hirdetések, Workshopok, tematikus road-show rendezvények szervezése (kemping, TO, egészségturizmus) Környező országok road-show: Hajdúszoboszló város és az Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság közös lengyelországi, csehországi és szlovákiai road-showja és workshopja V4 Roadshow szeptember – 4 város – 33 cég- ebből 17 Magyarországot értékesítő (13 magyar cég + 4 orosz tour operator) Tematikus road show Olaszországban: a senior korosztálynak szóló ajánlatokat prezentálták a részt vevő országok képviselői. Hazánk turisztikai termékei közül kiemelt szerepet kapott a gyógyturisztikai kínálat. A Visegrádi Négyek országainak turisztikai együttműködése keretében egészségturisztikai konferencia és workshop szervezése Moszkvában. A V4 idén kezdi meg közös egészségturisztikai tevékenységét a régióban. Erre az alkalomra neves előadókat hívunk meg a témában, a 4 ország által összállított egészségturisztikai kiadvány készül. A rendezvény megszervezését a moszkvai külképviselete koordinálja. Budapest Adventure szórólapok a stuttgarti fürdőkben: Az együttműködés keretében ezúttal a fiatalos, élményekben gazdag Budapest népszerűsítésére kerül sor Stuttgart három gyógy- és öt strandfürdőjében, valamint egyik uszodájában Budapest Adventure szórólapok hívták fel a figyelmet a nyári budapesti kampányra. Study tourok: - Techniker Krankenkasse Magyarországon:A Magyar Turizmus Zrt. németországi igazgatóságának szervezésében hazánkban jártak, a több mint 7 millió biztosítottal rendelkező Techniker Krankenkasse nemzetközi ügyekért felelős vezetői. Bejárásuk során jelezték a további együttműködési szándékukat és meghosszabbították a már létező szerződéseiket a magyar gyógykúrát kínáló szolgáltatókkal. - Gyógyturisztikai és fogorvosi tanulmányutak (Németország, Svájc) - Román újságírók Hajdúszoboszlón: study tour a romániai média legjelentősebb határ menti és közép-erdélyi képviselői számára. A tanulmányút célja az volt, hogy a résztvevő újságírók segítségével még inkább megismertessék a nagyközönséggel Európa legnagyobb épített fürdőkomplexumát - Osztrák újságírók ismerkedtek a “Kapuvári-csodával”: 6 osztrák egészségturisztikai szaklap és életmódmagazin szakírói jártak Kapuváron, hogy behatóan tanulmányozzák az érszűkületes betegségek kezelésére használt, egyedülállóan hatékony “szénsavhó” terápiát, valamint megismerjék az erre épülő egészségturisztikai infrastruktúrát és fejlesztési terveket. Médiamegjelenések 2009 első kilenc hónapjából - Budapesti fürdők a The Sunday Times Travel Magazine-ban: A brit The Sunday Times Travel Magazine nemrég 9 oldalas összeállítást közölt Budapest fürdőiről. Balaton és Budapest „a vizek városa” az olasz La Repubblica napilapban és az Il Sole 24 ore internetes oldalain : A Magyar Turizmus Zrt. milánói képviseletének együttműködésben, a piacvezető olasz országos napilap (La Repubblica) a közel 3 millió olvasóval rendelkező Il Venerdi színes heti magazin mellékletében több oldalas cikkben mutatja be az olvasóknak a Balaton és környékének látnivalóit. A legrangosabb gazdasági napilap az Il Sole 24 ore internetes oldalain hívja fel a figyelmet Budapestre, a „vizek városára” mint nyári desztinációra. Magyarország szépészeti és medical-wellness lehetőségei az orosz Tourinfo szaklapban: A Magyar Turizmus Zrt. moszkvai külképviselete az példányban megjelenő orosz "Tourinfo" című szaklapban nagy terjedelmű cikket jelentetett meg a magyarországi fogászati-, plasztikai sebészeti-, és medical-wellness lehetőségekről. Magyar fürdőkultúra svéd hölgymagazinban: A nagy hagyományokkal rendelkező népszerű svéd hölgy magazin, a SVENSK DAMTIDNING, a nyár folyamán három cikket is közölt Budapestről, középpontba állítva a gyógyfürdő-kultúrát. Budapest és Hévíz a világ legjobb gyógyturisztikai ajánlatai között a TripAdvisor portálon: Budapest a 8., Hévíz pedig a 37. helyen szerepel a TripAdvisor információs portál legjobb gyógyturisztikai ajánlata között. Egyesült - Királyság: - Online és offline kampányok hazai gyógyfürdőkkel és orvosi szolgáltatókkal együttműködve Vitality show-n való megjelenés Oroszország: Egészségturisztikai kiadvány: behúzásra kerül a Tourbusiness szakmai lapban, befűzve a Doctor Travel lapban, fennmaradó példányok kiállításokra, rendezvényekre, DM akciókhoz Szlovákia: Egészségturisztikai ajánlati katalógus: mellékletként behúzásra kerül szlovákiai napilapba példányban A többi külképviseletünk is számos egészségturisztikai akció megvalósítását tervezi: tanulmányutak, road show-k, szakmai rendezvények, hirdetések, online kampányok és kiadványok készítésén keresztül. 13

14 …marketingtervünk alapján
Idei évi terveink…. …marketingtervünk alapján Időszakos, egészségturisztikai csomagajánlatokat tartalmazó kiadványok Belföldi és nemzetközi tanulmányutak – újságíróknak, orvosoknak Együttműködés Spa&Wellness – Egészség, Turizmus és Életmód Kiállítás szervezőivel Wellness.itthon.hu weboldal tartalmi fejlesztése Szakmai konferenciák szervezésében együttműködés Szakmai hírlevél Felkészülés a 2011-es Egészségturizmus Éve kampányévre Jövőre is időszakos egészségturisztikai csomagajánlatokat tartalmazó kiadványok Belföldi és nemzetközi tanulmányutak - az új hazai irányzatok és beruházások bemutatása céljából és a nemzetközi orvosi tanulmányút a hazai vízgyógyászat megismertetése érdekében. 2010-ben is folytatjuk az együttműködést a Spa&Wellness – Egészség, Turizmus és Életmód Kiállítás szervezőivel Wellness.itthon.hu weboldal tartalmi fejlesztése Szakmai, konferenciák szervezésében együttműködés (TTRA konferencia) szakmai hírlevél: a szakmaiság és partnerség jegyében 14

15 A Magyar Turizmus Zrt. folytatja a témaéveket
A Vizek Éve 2008 eredményeképpen a magyar lakosság körében ismertebbé váltak a hazai egészségturisztikai központok, gyógy- és termálfürdők és a természetes vízpartok. A témaévek egyre sikeresebbnek bizonyulnak. Az érintett külföldi piacokra is kiterjesztjük a témaéveket. Egyre szorosabb együttműködés partnereinkkel. A Vizek Éve volt az első témaév, amelyhez a vízparti, illetve az egészségturizmus iránt érdeklődő külföldi küldőpiacok külképviseletei is csatlakoztak. (pl. Németországban, Oroszországban, Szlovákiában: egészségturisztikai tematikus weboldal) 15

16 2011 – Az Egészségturizmus Éve
Az egészségturizmus átfogó termék, Az egészséges életmód divat, Az egészségturizmust hosszabb átlagos tartózkodási idő, magasabb költés, kisebb szezonalitás jellemzi, Magyarország jó adottságokkal rendelkezik, nagy múltú a fürdőkultúránk, Országos lefedettség, Egészségturisztikai kínálatunk nemzetközi viszonylatban nagyon jó ár-érték aránnyal rendelkezik, Fontos küldőpiacainkon is jól kommunikálható. Előzmények: MT Zrt májusában kikérte a turisztikai szakma, az oktatási intézmények és a média képviselőinek a véleményét a 2011-es kampányév témáját illetően. Legtöbb szavazat az egészségturizmus évének megrendezésre érkezett A Társaság fontosnak tartotta már idén nyáron kijelölni a 2011-es év témáját, hogy a turisztikai szolgáltatók és programgazdák időben elkezdhessék a felkészülést a csatlakozásra. Érvek az egészségturizmus középpontba állítása mellett: Az egészségturizmus egy olyan átfogó termék, mely magába foglalja többek között az egészséges életmódot, a gyógy- és wellness turizmust, az orvosi szolgáltatásokon alapuló egészségturizmust. Az egészségről (egészségmegőrzésről) kevésbé mondanak le az emberek, az egészséges életmód divat. Az egészségturizmust hosszabb átlagos tartózkodási idő, magasabb költés, magasabb színvonalú szolgáltatások, kisebb szezonalitás jellemzi. Magyarország jó adottságokkal rendelkezik, különleges és egyedi értékeink vannak. Nagy múltú a fürdőkultúránk, jelentős vonzerővel rendelkeznek műemlékfürdőink. Országos lefedettség, a különböző fizetőképességű célcsoportok megtalálják az igényüknek/pénztárcájuknak megfelelő lehetőséget, akár a gyógy-/termálfürdők, akár a gyógy- és wellness szálláshelyek között. Az egészségturisztikai kínálatunk nemzetközi viszonylatban nagyon jó ár-érték aránnyal rendelkezik. A Magyar Turizmus Zrt. Vizek Éve 2008 kampányévének tapasztalatai is mutatják, hogy az egészségturizmus iránt kifejezetten jelentős érdeklődés mutatkozik belföldön és küldőpiacainkon egyaránt. A termék fontos küldőpiacainkon is jól kommunikálható. 16

17 Az Egészségturizmus Éve pillérei
Belföldön Külföldön Wellness, medical wellness Gyógyturizmus Klimatikus gyógyhelyek, gyógybarlangok Selfness Gyógyturizmus Gyógyfürdők és egyéb természeti gyógytényezőkhöz kapcsolódó turizmusformák Egészségügyi turizmus Medical wellness Wellness Történelmi fürdők

18 Turisztikai szolgáltatók
Széleskörű együttműködésben Turisztikai szolgáltatók Média Egészségturisztikai Csoport Regionális Marketing Igazgatóságok Tourinform-hálózat ÖM TSZÁT / ÖM - MT Zrt. szakmai szervezetek Más nagyközönségi csatornák Külképviseleteink Egészségturisztikai szolgáltatók Fesztiválok Éve 2010 18

19 Együttműködési lehetőségek - kölcsönös előnyökkel

20 A fürdők és rendezvényeik népszerűsítése
Megjelenés a Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai kiadványaiban Gyógyturisztikai csomagajánlatokat tartalmazó kiadvány Wellness csomagajánlatokat tartalmazó kiadvány Belföldi és nemzetközi tanulmányutak résztvevői számára fürdőben történő forgatás, ingyenes belépés biztosítása – megjelenési lehetőség PR cikkekben Megjelenés a wellness.itthon.hu weboldalon Megjelenés a Spa&Wellness Kiállításon Jó példa a BGYH Zrt-vel működő barter szerződés, amelynek során lehetőségeket kapunk a study tourok résztvevői, szakmai utazók számára a fürdőben történő forgatásra, ingyenes belépésre, cserébe kiadványainkban, honlapunkon megjelenési lehetőséget biztosítunk a budapesti gyógyfürdőknek. 20

21 A fürdők és rendezvényeik népszerűsítése
Megjelenés a Magyar Turizmus Zrt. rendelkezésére álló médiafelületeken - kiemelten az események, rendezvények esetében Strandok éjszakája, Fürdők éjszakája, Cinetrip, Magyar Fürdőkultúra Napja stb. Regionális marketing igazgatóságaink akcióihoz való csatlakozás: „Ajándékozzon egészséget és kikapcsolódást családjának” kampány (Közép-Dunántúl) „Gyógyító régió” kampány az Észak-Alföldi Termál Klaszterrel együttműködve (Észak-Alföld) Közös fotótár kialakítása Strandok éjszakája: Együttműködés a Budapest Gyógyfürdő Zrt-vel az esemény promóciójában. 2 strand éjszakai nyitva tartása különleges programokkal. A június 19-i Strandok éjszakája akció keretében a Palatinus fürdőben igazi retro hangulatot élvezhettek a fürdőzni és szórakozni vágyók, míg a Dagály fürdőben a brazil karneválé volt a főszerep. A rendezvény alatt a strandok egész éjszaka több ezer látogatót fogadtak. A rendezvényt 2010-re is tervezik. Fürdők éjszakája: Együttműködés a Budapest Gyógyfürdő Zrt-vel az esemény promóciójában. A Fürdők Éjszakája négy különleges helyszínen (Széchenyi, Gellért, Rudas, Király fürdő), zenével, tánccal, Bambival és változatos programokkal várta az érdeklődőket. A sikeres kezdeményezés 2010-ben is folytatódik. „Ajándékozzon egészséget és kikapcsolódást családjának” kampány: november-december hónapokban a közép-dunántúli fürdőkkel együttműködve, úgy mint Agárd, Komárom, Pápa, Tatabánya, Velence és a székesfehérvári Árpád Fürdő ill. Dunaújváros „Gyógyító régió” kampány: Patika magazinnal való együttműködés 2010 júliustól decemberig 6x1/2 oldalas egészségturisztikai témájú hirdetések (szolgáltató ajánlatokkal) és 2x1/2 oldalas témaszponzorációs megjelenés. Észak-Alföldi Termál Klaszterrel együttműködve ismeretterjesztő online kampány: banner megjelentetése a és a weboldalakon és ismeretterjesztő anyagok megjelentetése a régió egészségturisztikai adottságairól, fürdőiről.

22 Szakmai kapcsolataink erősítése
A Magyar Fürdőszövetségen keresztül részvétel a 2011-es Egészségturizmus Éve előkészítésében Orvosi dokumentációk megosztása a turisztikai szakmával Kutatásokban és a KSH statisztikai felmérésében való részvétel Szakmai konferenciákon való részvétel 22

23 Köszönöm a figyelmet! spa@itthon.hu


Letölteni ppt "Az egészségturizmus a Magyar Turizmus Zrt. tevékenységében"

Hasonló előadás


Google Hirdetések