Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Önképzőkör C. Monet: Japán híd. 1890. „Célul tűztem ki, hogy igazat és ne eszményit alkossak” Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) E. Manet: Emile Zola. 1868.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Önképzőkör C. Monet: Japán híd. 1890. „Célul tűztem ki, hogy igazat és ne eszményit alkossak” Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) E. Manet: Emile Zola. 1868."— Előadás másolata:

1 Önképzőkör C. Monet: Japán híd „Célul tűztem ki, hogy igazat és ne eszményit alkossak” Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) E. Manet: Emile Zola Van Gogh. (Japán fametszet nyomán) A japonizmus

2 Debussy: La Mer. 1905

3 „Japonizmus”, a japán művészet hatása 1860-as évektől: japán fametszetek jelennek meg Európában – École des Beaux-Arts színes japán nyomatokat bemutató kiállítása Egyéni gyűjtemények (impresszionista, posztimpresszionista festők; szecesszió) Ukijo-e festészeti iskola: 17–19. sz. közepe (Edo-korszak) Ukijo: ‘kellemes dolgok keresése’ ‘a lebegő világ képe’ ’a mulandó világ képei’ - e: ‘festészet’ Városi, a szórakozó negyedek világában született műfaj Tematika: Kabuki-színház; örömnegyedek, falusi lakosság, japán táj A nyugati művészetre három alkotó hatott elsősorban: Utamaro, Hokuszai, Hiroshige

4 Kitagava Utamaro (1753 – 1806)

5 Kacusika Hokuszai (1760 – 1849) A Fudzsi 36 látképe

6 Hokuszai: „A Fudzsi 36 látképe”

7 Andó Hiroshige (1797–1858)

8 „Tókaidó ötvenhárom állomása”

9


Letölteni ppt "Önképzőkör C. Monet: Japán híd. 1890. „Célul tűztem ki, hogy igazat és ne eszményit alkossak” Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) E. Manet: Emile Zola. 1868."

Hasonló előadás


Google Hirdetések