Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Értékesítéspolitika  Kereskedelem: Tevékenység ○ melynek során a termékek eljutnak előállítójuktól a felhasználóhoz Szervezet ○ azok a vállalatok alkotják,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Értékesítéspolitika  Kereskedelem: Tevékenység ○ melynek során a termékek eljutnak előállítójuktól a felhasználóhoz Szervezet ○ azok a vállalatok alkotják,"— Előadás másolata:

1 Értékesítéspolitika  Kereskedelem: Tevékenység ○ melynek során a termékek eljutnak előállítójuktól a felhasználóhoz Szervezet ○ azok a vállalatok alkotják, amelyek fő tevékenysége az áruforgalom lebonyolítása

2 Kereskedelem  1. Belkereskedelem Feladata a belföldön megtermelt, illetve külföldről beszerzett áruk eljuttatása fogyasztóhoz.  2. Külkereskedelem Feladata a különböző országok közötti üzletkötések lebonyolítása.

3 Kereskedelem  A kereskedelem feladatai: termelés és fogyasztás eltérő helyének áthidalása termelés és fogyasztás időbeli eltérésének áthidalása eltérő termelői és fogyasztói választék összehangolása javító karbantartó szolgáltatások a forgalmazott áruk minőségének védelme fogyasztó befolyásolása

4 Értékesítési csatorna  Azon döntések összessége, amelyek lehetővé teszik, hogy a termékek a termelőtől a fogyasztóig eljussanak, valamint biztosítják és meghatározzák ennek útjait és módszereit.

5 Az értékesítési csatorna  Szereplői Termelők Viszonteladók Áruközvetítők Végső fogyasztók Reklámügynökségek Bankok és egyéb pénzintézetek

6 Az értékesítési csatorna FFunkciói 1. Logisztikai funkció ○T○Termék összeszerelése ○C○Csomagolás ○R○Raktározás ○K○Készletezés ○V○Választék kialakítása ○S○Szállítás

7 Az értékesítési csatorna  Funkciói 2. Tranzakciós funkció ○ Adásvétel ○ Eladók személyes közreműködése Kockázati tényezők: tulajdonjog átruházása

8 Az értékesítési csatorna FFunkciói 3. Értékesítést elősegítő funkció Pénzügyi folyamatok (fizetési mód, fizetési határidő) Információáramlás Eladás utáni szolgáltatások (javítás, karbantartás)

9 TTervezésének lépései Az értékesítési út hosszának meghatározása. Az értékesítési út szélességének meghatározása. A kereskedők típusának meghatározása. A vállalatok közötti kooperáció mértékének, formájának meghatározása. A marketingstratégia meghatározása.

10  Hosszának meghatározása Értékesítési út hossza Az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig. Az értékesítési út szereplői ○ Termelők ○ Nagykereskedők ○ Kiskereskedők ○ Fogyasztók

11 Értékesítési utak  Klasszikus út Termelő Kiskereskedő Nagykereskedő Fogyasztó Termék útja Információ útja

12 Értékesítési utak  Tranzit út Termelő Kiskereskedő Nagykereskedő Fogyasztó

13 Értékesítési utak  Művi út Termelő Kiskereskedő Fogyasztó

14 Értékesítési utak  Demigrosz út Termelő Kiskereskedő Nagykereskedő Fogyasztó

15 Értékesítési utak  Közvetlen út Termelő Fogyasztó

16 Az értékesítési csatorna szélessége AAzt jelenti, hogy egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolnak be az értékesítési folyamatba. Intenzív ○é○élelmiszerek Szelektív ○T○Tartós fogyasztási cikkek Exkluzív ○r○régiség

17 Értékesítési módok  A kiválasztás szempontjai Termék jellege Várható költségek Elérhető vevőkör Szokások, divat Emberi, technikai lehetőségek Forgalmi jellemzők

18 Értékesítési módok  Hagyományos értékesítés Előnye ○ A kereskedő a vevő igényeit jól ismeri. ○ Jó értelembe vett befolyásolásra ad lehetőséget. ○ Lehetőség új cikkek ajánlására. ○ Az eladó piackutatást végezhet a bolt számára. Hátránya ○ Lassú ○ Személyes kapcsolatok konfliktusokhoz vezethetnek. ○ A berendezés sok helyet foglal el. ○ A vevő csak az áruk egy részét látja.

19 Értékesítési módok Önkiválasztó értékesítés Az eladótér és a vevőtér közös Előnye - A vevő zavartalanul mérlegelhet. - Szükség esetén segítséget kaphat. Hátránya - A kirakott áru egy része tönkre mehet. - Munka- és időigényes a tanácsadást igénylő termékeknél.

20 Értékesítési mód  Minta utáni értékesítés Előnye ○ Kis alapterületű boltok. ○ Raktár kevésbé forgalmas. Hátránya Az áru minőségének állandónak kell lennie.

21 Értékesítési mód  Önkiszolgáló értékesítés Előnye ○ Megnövekszik a válogatási, választási lehetőség. ○ Csökken a vásárlásra fordított idő. ○ Csökken az eladók leterheltsége. ○ Nő a bolt áteresztő képessége. Hátránya ○ A vevő magára van utalva. ○ Személytelenebb ○ Lopások száma nagyobb.

22 Értékesítési mód  Csomagküldő értékesítés  Előnye Nincs területi határ Költségtakarékos Kényelmes  Hátránya Nem lehet az árakat könnyen megváltoztatni Folyamatos árukészlet kell

23 Értékesítési mód  Automata értékesítés Előnye ○ A nap bármely szakában lehet vásárolni. ○ Nem igényel eladószemélyzetet. ○ Gyors, kényelmes vásárlás. ○ Személyesen nem szívesen vásárolt áruk is. Hátránya ○ Meghibásodás ○ Utántöltés ○ Rongálás

24 Értékesítési mód  Mozgó árusítási mód  Előnye ○ Rugalmas ○ Kényelmes vásárlás ○ Alacsony költség ○ Személyes eladás  Hátránya ○ Kiszámíthatatlan ○ Ellenőrizhetetlen áruk is

25 Nagykereskedelem  Feladatai ○ Vásárlás és választék alakítása. ○ Elosztás és reklámozás ○ Termelői választék kiskereskedői választékká alakítása. ○ Raktározás ○ Szállítási határidő betartása. ○ Finanszírozás ○ Kockázatvállalás ○ Piaci információk gyűjtése. ○ Menedzsmentszolgáltatások

26 Nagykereskedelem  Típusai ○ Polcfeltöltő rack jobber ○ Fizesd és viddC+C ○ Tranzitáló drop shipper ○ Ügynökök ○ Brókerek ○ Bizományos kereskedők ○ Export- és importügynökségek ○ Merchandiser

27 Kiskereskedelem  Típusai ○ Kis élelmiszer boltok ○ SzaküzletekHorgászok boltja ○ DiszkontokProfi ○ Szupermarketek 1000 m Tesco ○ Hipermarketek m felett Cora ○ Üzletláncok CBA ○ Áruházak Praktiker ○ Bemutatótermekautószalon ○ BevásárlóközpontokDuna Pláza ○ Outlet centerekPremierOutlet Center ○ Stripmallokhipermarketek köré

28 Kiskereskedelem  Bolt nélküli kiskereskedők Közvetlen értékesítés ○ MLM ○ Mobil kereskedők Direkt marketing ○ Csomagküldő ○ Elektronikus kereskedeleme-commerce, on-line marketing ○ DM ○ Telemarketing ○ TV shopok Automata értékesítés

29 Vertikális marketingrendszer ÖÖsszehangolt marketingtevékenység érvényesülése az értékesítési csatorna teljes hosszában. KKorporatív VMR ○T○Termelés és értékesítés egy tulajdonos kezében. SSzerződéses VMR ○T○Termelő és kereskedő önálló – szerződés- franchise IIrányított VMR ○E○Együttműködés a piaci pozíció alapján.

30 Marketingstratégiák  Pull húzó  Push toló  Gravity

31 Franchise  A rendszergazda franchise-díj ellenében a piacon már bevezetett komplex rendszerét márkanévhasználattal meghatározott időre átadja.

32 Franchise szolgáltatások és kötelezettségek  Átadó ○ Termék, cég, márkajel átadása ○ Rendszerismeret átadása ○ Rendszerimage használati jogának átadása ○ Segítség az üzlet kialakításában ○ Hírdetés, akciók, választék ○ Folyamatos tanácsadás ○ Átvevő folyamatos képzése ○ Tapasztalatátadás ○ Áruk szállítása ○ A rendszer versenyképességének folyamatos fenntartása ○ Területi védettség biztosítása

33 Franchise szolgáltatások és kötelezettségek  Átvevő ○ A vállalkozás előirt szempontok szerinti vezetése ○ Az átadó márkáinak és jeleinek alkalmazása ○ A rendszer alkalmazása ○ Az üzleti titok megőrzése ○ Rendszeres adat- és eredményközlés ○ Kizárólagos beszerzés az átadótól ○ Átadó utasítási jogának elismerése ○ Rendszerszabvány betartása ○ Átadó szolgáltatásainak igénybevétele ○ Franchise-díjak fizetése


Letölteni ppt "Értékesítéspolitika  Kereskedelem: Tevékenység ○ melynek során a termékek eljutnak előállítójuktól a felhasználóhoz Szervezet ○ azok a vállalatok alkotják,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések