Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés Public Relations Direkt marketing PROMOTION.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés Public Relations Direkt marketing PROMOTION."— Előadás másolata:

1 Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés Public Relations Direkt marketing PROMOTION

2 ATL : klasszikus reklám BTL : nem hagyományos marketingkommunikációs eszközök (Procter and Gamble 15 % ügynökségi jutalék a vonal felett) ATL, BTL Above The Line, Below The Line (vonal felett, vonal alatt)

3 ATL Nyomtatott sajtó Szabadtéri eszközök Rádió Tv Mozi Internet Through the line (vonalon át)

4 BTL Direkt marketing SP Vásárláshelyi reklám POP-POS (point of purchase- point of sales) Eseménymarketing, rendezvények Vásárok, kiállítások Személyes eladás PR Nyomtatványok jelentőségük növekvő

5 Direkt marketing Interaktivitás Mérhetőség Eszközei: Telefonmarketing Tv-, rádióműsorok Teletext Katalógusok DM (direct mail személyre, címre)

6 A vásárlásösztönzés Azonnali vásárlások elősegítése Időbeni behatároltság Átlagostól eltérő ajánlat A fogyasztói vásárlásösztönzés: Ár jellegű Árcsökkentés Csereakció Kupon Visszatérítés hitel

7 A fogyasztói vásárlásösztönzés: Kiegészítő előnyt biztosító promóció ajándékcsomagolás Nyerésre alapozott promóció nyereményjátékok Hűségakciók törzsvásárlói kedvezmény Kereskedelmi módszerek üzembe helyezés

8 A vásárlásösztönzés A kereskedőt ösztönző eszközök: Árengedmény Ingyenes áruk Információk Versenyek

9 A szponzorálás Imázstranszfer 1 : 1 szabály Elkerülhető a reklámtelítettségből fakadó ellenszenv Reklámkorlátozások áthidalása Imázsépítés

10 Rendezvényszervezés és eseménymarketing Közvetlen információnyújtás Üzenet eljuttatása élményszerű körülmények között

11 Vásárláshelyi reklámozás POS (reklámozás az eladás helyén) Vásárlók áramlása Legintenzívebb pontok POP (reklámozás a vásárlási döntés helyszínén) Display (árukihelyezésre alkalmas állvány) Wobler ( polcra erősíthető kisnyomtatvány) Polccsík Makettek Zászlók Padlómatricák Bevásárlókosár-reklámok

12 A BTL Jó irányíthatóság Költséghatékonyság Egyediség Eladó és vevő közvetlen kapcsolata Interaktívitás

13 Kommunikáció folyamata Kommunikációs modell kibocsátó üzenet csatorna befogadó kódolás dekódolás Zaj visszacsatolás Kommunikációs környezet

14 A reklám Nem személyes, fizetett, befolyásoló célzatú kommunikáció termékről, szolgáltatásról,és eszmékről, amely azonosítható a közzétevővel, és amelyet különböző médiumokban tesznek közzé.

15 Reklámok csoportosítása Tárgya szerint Politikai Társadalmi gazdaság A célcsoport szerint Fogyasztói B2C Üzleti B2B A folyamat szerint bevezető fenntartó-emlékeztető átterelő újrapozicionáló

16 Reklámhordózók = médiumok (kommunikációs csatornák), auditív vizuális audiovizuális Reklámeszköz : az üzenet kódolt, tárgyiasult, az adott médiumban való továbbítására alkalmassá tett megfogalmazása Reklámhordózók TV Reklámeszköz reklámfim

17 Médiamix = a reklámtevékenység során felhasznált kommunikációs csatornák együttese A médiamix összeállítását befolyásoló tényezők: a termék jellege célcsoport mérete elhelyezkedése médiahasználati szokásai konkurencia költségkeret a médiumok jellemzői egyéb (határidő)

18 Médiumok tulajdonságai médium presztizse befogadói szituáció technikai adottságok közönség összetétele célozhatóság költségek rugalmasság élettartam Jogi szabályozottság

19 Imázs szerepe a marketingkommunikációban Imázs: azon elképzeléseknek és benyomásoknak az összessége, amely egy emberben vagy csoportban egy adott személyről, termékről, márkáról, vagy vállalatról kialakul

20 Tárgya szerint: termékimázs vállalati imázs márkaimázs Kialakulás módja: spontán kialakult tudatosan kialakított Az imázs típusai

21 Idődimenzió szerint: Jelenlegi Jövőbeni Irányultsága szerint Önimázs Külső imázs Az imázs típusai

22 A vállalati arculat Egy cég kifelé és befelé irányuló önábrázolását és magatartását, megnyilvánulásainak megtervezett, tudatosan és folyamatosan használt összetevőit vállalati arculatnak Corporate Identity CI nevezzük

23 A vállalati arculat jelentősége Azonosít, megkülönböztet Minősít Állandóságot sugall Gazdaságos

24 A vállalati arculat összetevői Vállalat filozófiája Szervezeti kultúra Vizuális jegyek Kommunikáció Magatartás Arculati kézikönyv jelentősége Felhasznált irodalom :Veres-Szilágyi A marketing alapjai


Letölteni ppt "Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés Public Relations Direkt marketing PROMOTION."

Hasonló előadás


Google Hirdetések