Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketing alapjai. A marketing fogalma1 2 A marketing fejlődési szakaszai3 Vállalati piaci orientációk 4 A marketing alkalmazási területei 5 A marketing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketing alapjai. A marketing fogalma1 2 A marketing fejlődési szakaszai3 Vállalati piaci orientációk 4 A marketing alkalmazási területei 5 A marketing."— Előadás másolata:

1 A marketing alapjai

2 A marketing fogalma1 2 A marketing fejlődési szakaszai3 Vállalati piaci orientációk 4 A marketing alkalmazási területei 5 A marketing mix

3 A marketing fogalma KiterjesztettTágabbSzűkebb Minden értékkel bíró jószág cseréje. Vevőközpontú vállalati üzletfilozófia. A fogyasztói Igények kielégítése érdekében végzett vállalati tevékenység piackutatás,termékpolitika reklám, árpolitika elosztáspolitika,eladásösztönzés

4 A marketing alkalmazási területei Háztartásokpárkeresésinternet Vállalatokértékesítésreklám Államrendőrségbűnmegelőzési program Politikai szervezetek választási kampányfizetett hirdetés Egyházak, alapítványok jótékonysági akciók kampány adományok gyűjtésére Eü-i intézményekkórházkiadványok betegségek megelőzéséről Oktatási intézmények iskoláknyílt nap

5 FOGYASZTÓKÖZPONTÚ Alapvető cél: A kiválasztott célcsoportok szükségleteinek kielégítése „ŐFELSÉGE A VEVŐ” TERMELÉSKÖZPONTÚ A kereslet meghaladja a kínálatot Alapvető cél: A termelés növelése A marketing fejlődési szakaszai ÉRTÉKESITÉS-KÖZPONT Ú A kínálat meghaladja a keresletet Alapvető cél: A fogyasztók befolyásolása Agresszív értékesítési módok TÁRSADALOMKÖZPONTÚ 1991 – Egyénre szabott kínálat Alapvető érdek: Profit-fogyasztói igények- társadalmi érdek összehangolása

6 . Termelési koncepció 1 Nagy forgalom, kis haszon. Magas termelékenység Alacsony önköltség. Széles körű elosztás. 2 Kiváló minőségű, korszerű, egyedi termékek Marketing rövidlátás Elszakadás a piaci igényektől. Termék- koncepció 3 Hatékony értékesítési és reklámtevékeny - ség. Azt akarják eladni, amit előállítanak azt állítják elő, amit el lehet adni. Értékesítési koncepció 4 A célpiacok szükségleteinek meghatározása,kie légítése. 1.Piacközpontús ág 2. Vevőorientáció 3. Koordinált marketing 4. Profit Marketing koncepció Vállalati piaci orientációk Eltérő szemléletű vállalatok Egy célcsoport b efolyásolása társadalmi érdek érvényre juttatása. egészségügy biztonság környezetvédelem közösségi aktivitás Társadalom- központú koncepció 5

7 Marketing mix TermékÁr Hely Ösztönzés ProductPricePlacePromotion Ráfordítás Hasznosság Kommunikáció Kényelem 4P 4C Costumer value Cost ConvenienceCommunication


Letölteni ppt "A marketing alapjai. A marketing fogalma1 2 A marketing fejlődési szakaszai3 Vállalati piaci orientációk 4 A marketing alkalmazási területei 5 A marketing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések