Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI"— Előadás másolata:

1 A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI

2 A marketingkommunikációs mix fő elemei
Reklámozás (fő funkciója a termék megismertetése) Értékesítésösztönzés (a termék kipróbálását akarja elérni) Propaganda (a leghitelesebb és a legsemlegesebb hatású kommunikációs eszköz) Személyes eladás (irányulhat a viszonteladókra és a végső felhasználókra) Direkt marketing (előnye a közvetlen kommunikáció és az alacsonyabb ár)

3 A kommunikációs csatornák kiválasztása
Személyes kommunikációs csatornák Képviselői kommunikációs csatorna: Szakértői kommunikációs csatorna: Társadalmi kommunikációs csatorna:

4 A kommunikációs csatornák kiválasztása
Nem személyes kommunikációs csatornák Reklámeszközök: Hangulati elemek: Események:

5 Szempontok a kommunikációs mix meghatározásához
A termékpiac típusa: A kommunikációs eszközök hatékonysága változó, más a fogyasztási és más az ipari termékek (termelőeszközök) piacán.

6 Szempontok a kommunikációs mix meghatározásához
A toló és húzó stratégia: A kommunikációs mix összeállítását nagymértékben befolyásolja az, hogy a vállalat a toló vagy a húzó stratégiát részesíti-e előnyben.

7

8 Szempontok a kommunikációs mix meghatározásához
A termékéletgörbe szakaszai: A kommunikációs eszközök hatékonyságát a termékéletciklus egyes szakaszai is befolyásolják.

9 A promóció eredményeinek mérése
A kommunikációs kampány után a kommunikátornak mérnie kell a terv hatását a célközönségre. Meg kell tudnia, hogy a kommunikáció hatására hány ember ismerte meg a terméket, azt mennyien vásárolták és a kipróbálók közül hányan voltak megelégedve a termékkel.


Letölteni ppt "A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI"

Hasonló előadás


Google Hirdetések