Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Korok játéka vagy játékok kora? A magyarországi MMORPG játékosok pszichológiai szemszögből Nagygyörgy Katalin (ELTE-PPK PhD) Mihalik Árpád (ELTE-PPK PhD)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Korok játéka vagy játékok kora? A magyarországi MMORPG játékosok pszichológiai szemszögből Nagygyörgy Katalin (ELTE-PPK PhD) Mihalik Árpád (ELTE-PPK PhD)"— Előadás másolata:

1 Korok játéka vagy játékok kora? A magyarországi MMORPG játékosok pszichológiai szemszögből Nagygyörgy Katalin (ELTE-PPK PhD) Mihalik Árpád (ELTE-PPK PhD) Űrhódítók: A videojáték (r)evolúciója Videojáték konferencia

2 A népszerű online világok Felhasználók száma 217 millió online játékos (ComScore, 2007) World of Warcraft : 12 millió regisztrált játékos (Blizzard, 2010) Mo.-n online játékosok: 58,7% -a MMORPG- t preferálja  ebből 31,9 % WoW Virtuális játéktér Könnyen elérhető (0-24 h) Folyamatos fejlődés, nincs visszaesés Anonim társas környezet Folyamatosan új célok Belemerülés/ flow Nagygyörgy Katalin, Mihalik ÁrpádVideojáték konferencia

3 Korosztályok év Identitás keresés Eltávolodás a szülőktől Védett környezet Csoporttagság Összehasonlítás Alacsony nyitottság Motiváció eszképizmus versengés év Átmeneti időszak Változó élethelyzetben állandóság a játék Játékidő megugrása Generációs különbség az szg. használatban év Társaság és kapcsolatok kiépítése könnyen elérhető környezetben Társas identitás Idői függvény Magasabb kooperálás közösségi célok érdekében Nagygyörgy Katalin, Mihalik ÁrpádVideojáték konferencia

4 Csak egy játék vagy több annál? Túlhasználat Nagygyörgy Katalin, Mihalik ÁrpádVideojáték konferencia Teljesítmény Eszképiz mus Érzelmi kontrol Nehezebben küzdenek meg: stresszel, a szorongással, hangulatingadozásokkal -> Elkerülés a cél Nehezebben küzdenek meg: stresszel, a szorongással, hangulatingadozásokkal -> Elkerülés a cél Valóság eltávolítása: Igények kielégítése az online környezetben Versengésre való motiváltság - Státusz szerzés - Hírnév szerzése - Értékes tárgyak birtoklása Egyre nagyobb idői befektetés Pozitív megerősítés Versengésre való motiváltság - Státusz szerzés - Hírnév szerzése - Értékes tárgyak birtoklása Egyre nagyobb idői befektetés Pozitív megerősítés

5 A jövő Nagygyörgy Katalin, Mihalik ÁrpádVideojáték konferencia Célok - alapkép a játékosokról Fókusz - Játékos populáció növekedése Pontosabb kép - A játékok haszna és tanulás

6 Köszönjük a figyelmet! "Teljesen új társadalmak épülnek manapság. Nem láthatod őket, csak a számítógéped képernyőjén. Nem látogathatsz el közéjük, csupán a billentyűzeteden keresztül.” (Buda Béla) Nagygyörgy Katalin, Mihalik ÁrpádVideojáték konferencia


Letölteni ppt "Korok játéka vagy játékok kora? A magyarországi MMORPG játékosok pszichológiai szemszögből Nagygyörgy Katalin (ELTE-PPK PhD) Mihalik Árpád (ELTE-PPK PhD)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések