Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Soft skills.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Soft skills."— Előadás másolata:

1 Soft skills

2 Soft skills kompetencia kutatás - a kilencvenes évek emberi erőforrás menedzsment vívmánya szociális kompetenciák (soft skillek) munkahelyi viselkedésben betöltött szerepet, amelyek előrejelzik és meghatározzák a dolgozó kapcsolatainak minőséget, sőt egyenesen a munkateljesítményt

3 Kompetencia kialakulásában szerepet játszik
öröklött tulajdonságok a családi neveltetés, a számunkra fontos, referencia személyek visszajelzései Belső kontrollos attitűd kialakulása ÁLTALÁNOS MENEDZSMENT

4 A kompetencia a munkahelyi szocializáció során alakul ki
Részben öröklött – részben a környezet alakítja

5 A jó teljesítmény ezek kombinációjából ered.
Soft skills Hard skills Feladatorientált kompetenciák Objektív, könnyebben mérhető, Specifikusak, nehéz transzformálni egyik helyzetről a másikra Érzelmi alapú kompetenciák Szubjektívebbek, nehéz megragadni, mérni, definiálni Az emberi érintkezésben, kommunikációban, interakciókban figyelhető meg A jó teljesítmény ezek kombinációjából ered.

6 Munkakör elemzés Megközelítések
Munka-orientált – a feladatkör a kiindulópont Dolgozó-orientált – a dolgozó a kiindulópont

7 A kompetencia fogalmának megközelítései
Racionális megközelítés – Top-down megközelítés Magyarázó (interpretatív) megközelítés – bottom-up megközelítés – tacit tudás értékelése

8 Soft skills csoportosítása
Goleman – Érzelmi intelligencia – az EQ fejleszthető Személyes kompetenciák – önismeret, önkontroll, motiváció Szociális kompetenciák – empátia, társas készségek – befolyásolás, kommunikáció, konfliktuskezelés, vezetés, együttműködés, csapatszellem

9 „A soft skillelek úgy működnek a viselkedéseinkben mint más készségek, azaz nem birtokoljuk egyszerre magas szinten mindet, illetve nem érezhetjük hiányát.” Juhász Márta: A soft skillek szerepe a munkahelyi viselkedésben URL:

10 Soft skills csoportosítása
Tudatosítás szerepe – őszinte értékelés Mester fok Majdnem mesterfok Még nem mester fok A munkatársak visszajelzései

11 Viselkedés alapú interjú
Folyamatos tanulás Önmenedzselés Csapatmunka Interperszonális készségek Célorientáltság Empátia

12 Kompetencia Hogyan követed nyomon a szakmádban történő folyamatos változásokat? Milyen szakmai folyóiratot vagy könyvet olvastál az utóbbi időben? Mit csinálsz, ha nem tudsz jól megoldani egy problémát?

13 Önmenedzselés Általában össze tudod egyeztetni a családi életet és a munkát?

14 Csapatmunka Szerinted,mitől függ a hatékony csoportmunka?
Írd le a helyzetet, amikor nagyon sok problémád volt a csoport tagokkal? Meséld el melyik csoportteljesítménybe adtál bele a legtöbbet.

15 Interperszonális készségek
Kivel volt a legnehezebb munkakapcsolatot kialakítani és miért? Mit teszel azért, hogy kapcsolataidat javítsd? Jellemezd azokat az embereket, akikkel szívesen vagy, miért?

16 Célorientáltság Milyen szakmai célokat tűztél ki, amelyeket el is értél? Hogyan érted el? Közben milyen akadályokba ütköztél? Milyen további szakmai céljaid vannak?

17 Empátia Meséld el, mikor azonosultál valakinek a nehézségeivel, problémájával a munkahelyeden? Mit tudtál tenni érte? Mikor érezted úgy, hogy a szervezet politikája sértette az embereket? Próbáltad enyhíteni az emberekben felmerült negatív érzéseket? Előfordult már, hogy letértél az általadd kijelölt útról azért , hogy másokon segíts? Mikor? Mi lett a vége?

18 Ajánlott olvasmányok JUHÁSZ MÁRTA: A „SOFT SKILLEK” SZEREPE A MUNKAHELYI VISELKEDÉSBEN. In: Munkaügyi Szemle sz p. Stephens, Michael: Essential Soft Skills Soft skills for librarians


Letölteni ppt "Soft skills."

Hasonló előadás


Google Hirdetések