Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SBANTA 2143 H.Ekler Judit. Izomhatások » szinergista izmok (együttműködők) » antagonista izmok (ellentétes mozgást kivitelezők) nyújtó – aktív (az antagonisták.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SBANTA 2143 H.Ekler Judit. Izomhatások » szinergista izmok (együttműködők) » antagonista izmok (ellentétes mozgást kivitelezők) nyújtó – aktív (az antagonisták."— Előadás másolata:

1 SBANTA 2143 H.Ekler Judit

2 Izomhatások » szinergista izmok (együttműködők) » antagonista izmok (ellentétes mozgást kivitelezők) nyújtó – aktív (az antagonisták erejével) – passzív (más izmok; külső erő) erősítő ernyesztő, lazító erőkifejtésizomműködésjellemzői 1, statikus izometriás Izomfeszülés van hosszváltozás nincs 2, dinamikus Izomfeszülés van hosszváltozás van emelő izotóniás rövidülés fékező pliometriás nyúlás 3, s + d intermediális

3 A gimnasztikai gyakorlatok felosztása izomhatás és testrészek szerint: nyújtó erősítő ernyesztő, lazító fej, nyak kar törzs – has – hát – oldal láb

4 A fej és a nyak gyakorlatai Nyújtó: – fejfordítások – fejkörzések – nyakhajlítás Erősítő: – ugyanezek a gyakorlat- típusok, akadállyal, ellenállással

5 Kargyakorlatok (kar, alkar, kézfej, ujjak) Nyújtó: – körzések – húzások – lendítések Erősítő: – emelés, leengedés – karfordítás – karhajlítás, nyújtás – tölcsérkörzés – lebegtetés

6 Törzsgyakorlatok hasizom Nyújtó: – hajlítás hátra – törzsfordítás – hasonfekvésben passzív hajlítás hátra Erősítő: – ülésben, fekvésben, függésben végzett lábgyakorlatok – ülésből ereszkedés hanyattfekvésbe és vissza – mellső fekvőtámasz

7 Törzsgyakorlatok hátizom Nyújtó: – törzshajlítás előre – fordításban hajlítás előre Erősítő: – döntések – hasonfekvésben törzsemelések, lábemelések – tartásjavító törzsfeszítő gyakorlatok – hátsó fekvőtámasz

8 Törzsgyakorlatok oldalizom Nyújtó: – hajlítások oldalra – fordítások oldalra Erősítő: – oldalfekvésben törzsemelés – oldalfekvőtámaszban csípőejtés, emelés – oldalfekvőtámasz

9 Lábgyakorlatok (láb, alszár, lábfej, lábujj) Nyújtó: – láblendítések – térd és lábhúzások – lábkörzés – bokakörzés Erősítő: – lábujjra emelkedések – szökdelések – ugrások – térdhajlítások – rugózások

10 A gyakorlatok variálási lehetőségei 1.szerkezeti összetevők 1.térbeli kiinduló helyzet / befejező helyzet mozgásirány mozgásterjedelem 2.időbeli ütem, tempó, ritmus 2.terhelési összetevők ismétlésszám, pihenőidő 3.kartartások, szerek

11 Az általános bemelegítés a szervezet sokoldalú átmozgatása a szervezet előkészítése a terhelésre – keringési-légzési rendszer 72 → – izomrendszer, ízületek – idegrendszer fokozatosság minden izomcsoport és ízület

12 Az általános bemelegítés szerkezeti felépítése 1. Mérsékelt nyújtó hatású blokk passzív és aktív statikus, nyújtózkodás szerű lassú, kíméletes, átmozgató, alulról felfelé ? 1-2 perc 2. Keringésfokozó blokk pulzusemelés ütés/percre, járások, futások, szökdelések karmunkával Tilos: guggolás, tartós egy lábon szökdelés, hirtelen irányváltoztatás 3-5 perc 3. Nyújtó hatású blokk Csak nyújtó hatású gyakorlatok, eleje: stretching típusú (1-2) vége: utánmozgásos (2x) A gerinc védelme miatt NEM: törzs-, nyakhajlítás hátra 5-8 perc 4. Keringésfokozó blokk pulzusemelés ütés/percre mint a 2. blokk, de intenzívebb, összetettebb nincsenek tiltott gyakorlatok 2-3 perc 5. Erősítő hatású blokk dinamikus erősítő hatású gyakorlatok kis ismétlésszámmal 1-2 perc 6. Keringésfokozó blokk Sportágspecifikus bemelegítés pulzus tartása kb.130 ütés/perc Intenzív, a bemelegítést követő mozgásprogram és feladat függvényében 2-3 perc

13 1.A gyakorlatlánc 64 (8 x 8) mozgásütemből álljon. 2.A gyakorlat kiindulóhelyzete alapállás és a gyakorlat végén vissza kell térni a kh.-be. 3.Az első és utolsó 8 ütem, egymástól eltérő szökdelő gyakorlat legyen, különböző kartartásokkal. 4.A szökdelések, körzések és utánmozgások száma egy alapformán belül legfeljebb kettő lehet. 5.Egy előzőleg már használt alapforma változtatás nélkül (kartartás, összetétel) újra nem használható. 6.A lassú tempójú mozgások maximális terjedelme 4 ütem. 7. A kh.-től minden irányban két lépést, vagy két métert lehet felhasználni. 8.A gyakorlatlánc nehézségi foka feleljen meg a hallgató képességeinek és a koreográfia legyen kreatív. 9.A gyakorlatlánc az általános bemelegítés elvei szerint készüljön. 10.A gyakorlatlánc tervezetét rajzírással (ceruzával) kell elkészíteni. 11.A gyakorlatláncot saját (szabadon választható) zenére kell bemutatni. A szabadonválasztott szabadgyakorlatlánc összeállításának és bemutatásának követelményei

14 PÉLDAPÉLDA

15 Egyéni általános bemelegítés 64 ü szabadgyakorlatlánc Piszkozat /terv : március 26. Végleges leadása: április 16. Bemutatás (egyéni, zenére): május 7.

16 Zh: március 19. 1, Mit jelent a fogalom: antagonista izmok 2, Mi a különbség az aktív és a passzív nyújtó gyakorlatok között? 3, Sorolja fel a bemelegítés blokkjait! (sorban) 4, Írjon le mindent (feladata, jelentősége, tartalmak, tilalmak) a 2. blokkról! 5, Melyik blokkba tartoznak az alábbi gyakorlatok?


Letölteni ppt "SBANTA 2143 H.Ekler Judit. Izomhatások » szinergista izmok (együttműködők) » antagonista izmok (ellentétes mozgást kivitelezők) nyújtó – aktív (az antagonisták."

Hasonló előadás


Google Hirdetések