Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének eredményei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének eredményei."— Előadás másolata:

1 1 „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének eredményei

2 2 EP1kutatás EP2 megvalósíthatóság elemzése EP3jogi szabályozás Az elektronikus aláírás projekt feladatai résztvevőnként

3 3 Célkitűzések digitális aláírás potenciális alkalmazóinak meghatározása az alkalmazások körének meghatározása TTP szolgáltatás mennyiségi és minőségi követelményeinek előzetes meghatározása Programspecifikáció

4 4 Elvégzettfeladatok Elvégzett feladatok Intézménytípusok meghatározása (16 db) Intézmények bemutatása Intézménylisták összeállítása (több mint 4500 intézmény) Régiónként egy-egy intézmény kiválasztása, mélyinterjúk Jellemző mutatók kiválasztása Dokumentumok osztályozása Dokumentumszám, aláíró szám becslése EP1/1: Adatgyűjtés a regionális egészségügyi intézményrendszerről

5 5 EP1/2: Adatgyűjtés a regionális egészségügyi intézményrendszerről Intézménytípusok – intézmények száma IntézménySzolgáltatók száma a 3 régióban Mutatószám Kórház59 Aktív és krónikus esetek száma; Önálló járóbeteg szakrendelők 41 német pontszám Önálló labor39Labor pontszám Háziorvos (felnőtt/gyerek/vegyes) 1978 / 1389 / 853kártyák száma ….…..…

6 6 EP1/3: Interjúk a három régió egészségügyi szolgáltatóival   61 db interjú készítése a három régióban; o o Dokumentumok leírása (tartalom, funkció, aláírók stb.); o o Aláírók (személy vs. szervezet), pecsét, dátum o o Éves darabszám a dokumentumokból a szolgáltatónál; o o Dokumentum-minták begyűjtése 198 dokumentum-típus azonosítása; A dokumentumok digitalizálása

7 7 Tapasztalataink: utógondozás A vártnál komolyabb „utógondozás” szükséges orvos mellett dolgozó A dokumentumok kitöltésénél, kezelésénél meghatározó az orvos mellett dolgozó személyzet szerepe Szélsőséges különbségek Szélsőséges különbségek az informatikai eszközökkel való ellátottság és az informatikai tudás terén Dokumentum típusok száma és mennyisége változó Nem ismerik az informatikai rendszerek lehetőségeit Dokumentumok kinyomtatása (papíron való tárolása) EP1/4: Interjúk a három régió egészségügyi szolgáltatóival

8 8 EP1/5: Interjúk a három régió egészségügyi szolgáltatóival Dokumentumok kategorizálása Beteggel kapcsolatos – intézményi – hatósági Helyben maradó – diagnosztika – terápia - integrált Anyagi – emberi – pénzügyi erőforrás – igazgatási és jogi ügyek - integrált Kérés – közlés Minősített- fokozott aláírás Cél: döntéstámogatás az elektronikus aláírás szükségének, illetve fokozatának megállapítása

9 9 EP1/6: Intézmény-dokumentumtípus mátrix Intézmény-intézmény mátrix

10 10 EP1/7: Dokumentum becslés módszertana Rendszeres dokumentumok meghatározása (intézmény szám X éves darabszám) Eseti dokumentumok pontbecslései (bizonyos mutatók alapján: pl. születésszám, esetszám, kezelés szám stb.) Eseti dokumentumok intervallumbecslései (minta alapján regressziós egyenes segítségével) A dokumentumok osztályozása a becslés módszertana szerint becslés módszertana szerint

11 11 EP1/7: Dokumentum becslés eredménye 76-121 millió dokumentum évente Többnyire eseti dokumentumok Kórházak, rendelőintézetek és laborok a fő kibocsátók HEFOP4.4-ben kiemelt dokumentumok száma 19-45 millió évente HEFOP4.4-ben kiemelt dokumentumok száma 8-11 millió évente a konzorciumokban várhatóan részt vevő intézmények körében A dokumentumforgalom számokban (3 régió együtt)

12 12 EP1/8: Aláírók számának becslése 11 aláírói szerepkör (vezető, oszt. vezető, csop. vezető, szakorvos, adatszolgáltató, ellenőr, védőnő stb.) Kb. 39 ezer aláíró a három régióban HEFOP4.4-ben kiemelt dokumentumokban érdekelt intézmények digitális aláírással rendelkező (vezetők, orvosok) aláíróinak száma kb. 10 ezer. A konzorciumokban várhatóan részt vevő intézmények aláíróinak száma kb. 3200. Aláírók számokban (3 régió együtt)

13 13 Együttműködés az EP2 és EP3 projektekkel Az EP2 informatikai kérdőívének eljuttatása az interjúalanyoknak Közös interjúk Input 1: Intézmény- és dokumentumtípus mátrix Input 2: A várható felhasználószám és a különböző szinten minősített dokumentumtípusok becsült mennyisége a 3 régióban Input 3: Dokumentum szám, aláíró szám a 3 régióban EP1/9: Inputok az EP2 és EP3 projekt számára

14 14 Köszönöm Köszönöm figyelmüket! GKIeNET Kft. 1054 Budapest, Tüköry u. 3. www.gkienet.hu Szabó László ügyvezető igazgató 373-0779, 373-0780 szabol@gki.hu


Letölteni ppt "1 „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének eredményei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések