Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2.ea Médiakapcsolatok A média vizsgálata 1. társadalmi színtér 2. kommunikációs rendszer 3. környezeti dimenzió 4. célcsoport (véleményvezér) 5. csatorna.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2.ea Médiakapcsolatok A média vizsgálata 1. társadalmi színtér 2. kommunikációs rendszer 3. környezeti dimenzió 4. célcsoport (véleményvezér) 5. csatorna."— Előadás másolata:

1 2.ea Médiakapcsolatok A média vizsgálata 1. társadalmi színtér 2. kommunikációs rendszer 3. környezeti dimenzió 4. célcsoport (véleményvezér) 5. csatorna és eszköz 6. piaci szereplő

2 1. Társadalmi színtér (1.) a nyilvánosság dimenziói és szerveződése a nyilvánosság dimenziói és szerveződése a média társadalmi szerepe (MacBride jelentés) a média társadalmi szerepe (MacBride jelentés) a közvélemény szerkezete és dinamikája a közvélemény szerkezete és dinamikája a pluralizmus ignoranciája a pluralizmus ignoranciája

3 1. Társadalmi színtér (2.) A csoportképzés kritériumai A csoportképzés kritériumai pszichológiai (attit ű dök, viselkedés) pszichológiai (attit ű dök, viselkedés) szociológiai (társadalmi helyzet) szociológiai (társadalmi helyzet) kulturális antropológiai (értékek, hiedelmek, kontextusok) kulturális antropológiai (értékek, hiedelmek, kontextusok) kommunikációelméleti (információcsere) kommunikációelméleti (információcsere)

4 2. A kommunikációs rendszer vizsgálata (2.) A rendszer elemei: A rendszer elemei: forrás/küld ő kommunikátor/médiacsatornaüzenetbefogadó

5 2. A kommunikációs rendszer vizsgálata (4.) Az üzenet megkötései Az üzenet megkötései framek, fragmentálás framek, fragmentálás dekontextualizálás dekontextualizálás formátum formátum műfaj, nyelv, stílus műfaj, nyelv, stílus

6 2. A kommunikációs rendszer vizsgálata (5.) A csatorna megkötései A csatorna megkötései média-swot elemzés médiafogyasztás (OTS, F, GRP stb.) lefedettség (hatókör) közszolgálati-kereskedelmi a média-törvény és az ORTT digitalizáció

7 2. A kommunikációs rendszer vizsgálata (6.) A befogadói oldal vizsgálata A befogadói oldal vizsgálata dekódolás pluralizmusa befogadói attitűdök (érzelmek, hiedelmek) az információ beépülési folyamata a motiváció és a cselekvés kapcsolata médiafogyasztási szokások

8 3. Környezeti dimenziók (1.) Hazleton modell

9 4. Célcsoportok (1.) Grunig célcsoport tipológiája all-issue publics all-issue publics az apatikus közvélemény az apatikus közvélemény az single-issue / pressure groups az single-issue / pressure groups involving-issue-only publics / hot-issue-publics involving-issue-only publics / hot-issue-publics

10 4. Célcsoportok (2.) Signitzer célcsoport tipológiája "Nem"célcsoport "Nem"célcsoport Látens célcsoport Látens célcsoport Tudatos célcsoport Tudatos célcsoport Aktív célcsoport Aktív célcsoport

11 5. A média mint csatorna és eszköz (1.) Információismeretközvetítés Információismeretközvetítés Ismeretek-véleményformálás Ismeretek-véleményformálás Véleményekmeggyőződés Véleményekmeggyőződés Meggyőződésbizalomépítés Meggyőződésbizalomépítés Bizalomegyetértés Bizalomegyetértés Egyetértésegyüttműködés Egyetértésegyüttműködés

12 6. A média mint piaci szerepl ő A média mint kettős piac termékfogyasztó/vásárlótermelő/szolgáltatókonkurencia mint profit és non profit vállalkozás


Letölteni ppt "2.ea Médiakapcsolatok A média vizsgálata 1. társadalmi színtér 2. kommunikációs rendszer 3. környezeti dimenzió 4. célcsoport (véleményvezér) 5. csatorna."

Hasonló előadás


Google Hirdetések