Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér)"— Előadás másolata:

1 kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér)
2.ea Médiakapcsolatok A média vizsgálata társadalmi színtér kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér) csatorna és eszköz piaci szereplő

2 1. Társadalmi színtér(1.) a nyilvánosság dimenziói és szerveződése
a média társadalmi szerepe (MacBride jelentés) a közvélemény szerkezete és dinamikája a pluralizmus ignoranciája

3 1. Társadalmi színtér (2.) A csoportképzés kritériumai
pszichológiai (attitűdök, viselkedés) szociológiai (társadalmi helyzet) kulturális antropológiai (értékek, hiedelmek, kontextusok) kommunikációelméleti (információcsere)

4 2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(2.)
A rendszer elemei: forrás/küldő kommunikátor/média csatorna üzenet befogadó

5 2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(4.)
Az üzenet megkötései framek, fragmentálás dekontextualizálás formátum műfaj, nyelv, stílus

6 2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(5.)
A csatorna megkötései média-swot elemzés médiafogyasztás (OTS, F, GRP stb.) lefedettség (hatókör) közszolgálati-kereskedelmi a média-törvény és az ORTT digitalizáció

7 2. A kommunikációs rendszer vizsgálata (6.)
A befogadói oldal vizsgálata dekódolás pluralizmusa befogadói attitűdök (érzelmek, hiedelmek) az információ beépülési folyamata a motiváció és a cselekvés kapcsolata médiafogyasztási szokások

8 3. Környezeti dimenziók (1.)
Hazleton modell

9 4. Célcsoportok (1.) Grunig célcsoport tipológiája all-issue publics
az apatikus közvélemény az single-issue / pressure groups involving-issue-only publics / hot-issue-publics

10 4. Célcsoportok (2.) Signitzer célcsoport tipológiája "Nem"célcsoport
Látens célcsoport Tudatos célcsoport Aktív célcsoport

11 5. A média mint csatorna és eszköz (1.)
Információ ismeretközvetítés Ismeretek- véleményformálás Vélemények meggyőződés Meggyőződés bizalomépítés Bizalom egyetértés Egyetértés együttműködés

12 6. A média mint piaci szereplő
A média mint kettős piac termék fogyasztó/vásárló termelő/szolgáltató konkurencia mint profit és non profit vállalkozás


Letölteni ppt "kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések