Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing alapismeret Kárász Zsófia Veronika 1.Előadás Bevezetés a Marketing rejtelmeibe.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing alapismeret Kárász Zsófia Veronika 1.Előadás Bevezetés a Marketing rejtelmeibe."— Előadás másolata:

1 Marketing alapismeret Kárász Zsófia Veronika 1.Előadás Bevezetés a Marketing rejtelmeibe

2 Felhasznált Irodalom Könyvek Kotler, Philip: Marketing Menedzsment, Akadémia Kiadó- Kötelező Irodalom Jobber, David: -Európai Marketing, Akadémia Kiadó Veres, János: Globális Marketing, 1999, Akadémia kiadó Malhotra, Naresh: Marketingkutatás, Akadémia kiadó Újságok Világgazdaság Marketing és Menedzsment Figyelő Hasznos Internet Oldalak www. Internet-marketing.hu

3 Értékelés 50 % Gyakorlati jegy 60 % Egyéni házi feladatok 40 % Szeminárium aktivitás 10 %Előadás feladatok, ÓRALÁTOGATÁS 40 % Záróvizsga

4 Gazdasági bevezetés Globalizáció Jövedelemrés Társadalmi felelősség Technikai haladás A hatalmas vevő Demográfiai változások

5 Marketing TevékenységFilozófia

6 Filozófia A vállalkozás egészét átható, piacra irányuló szemlélet, melynek középpontjában a vásárlóval való azonosulás áll /Weinhold/

7 Tevékenység „ Olyan társadalmi és vezetési eljárás amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak és cserélnek ki egymás között miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.” (Kotler)

8 És egy utolsó megfogalmazás „A marketing feladata a társadalmi szükségletek jövedelmező lehetőségekké való formálása.” (Ismeretlen…-bölcs- szerző)

9 Alapfogalmak Szükségletek Igények Termékek (áruk, szolgáltatások, elképzelések) Érték Költség Elégedettség

10 Marketing Alapkoncepció Szükségletek, Igény, Kereslet Termékek Érték,Elégedettség Piacok Kapcsolatok és hálózatok Csere és ügyletek

11 Szükséglet, igény, kereslet Marketing alapja: emberi szükségletek Szükséglet Igény Kereslet Marketing nem teremt szükségleteket! Marketing az igényeket befolyásolja. (egyéb tényezők mellett)

12 Termékek Szükséglet, Igény teremti meg a keresetet! Létrehozza a terméket Termék= Javak+Szolgáltatások+Elképzelések

13 HIBA Rövidlátás a Marketingben Termék fizikai tulajdonságaira való koncentrálás Helyett Vevő igényére való koncentrálás

14 Érték, költség és elégedettség Érték: Adott termék szükséglet kielégítő képessége Választás Számomra melyik lehetőség nyújtja a legnagyobb ár-érték arányt?

15 Csere és ügyletek Szükségletek kielégítésének típusai:  Saját termelés  Kényszerítés  Kéregetés  Csere Marketing megjelenése

16 Kapcsolatok Ügyletmarketing Tevékenységhez kötődik Kapcsolatmarketing Ügyféllel való tartós kapcsolat kialakítása Eszközök: Folyamatos kiemelkedő minőség Megfelelő Ár Ígéret Teljesítés Ezen eszközök együttes használata szükségeltetik!

17 Piacok „Azokból a vevőkből áll, akiknek bizonyos szükségletei és igényei megegyeznek, akik képesek és készek csereügyletekbe bonyolódni, hogy szükségleteik és igényeiket kielégítsék.” (Kotler)

18 Piacok Csere folyamata a következő feladatokkal jár:  Vevő keresése  Szükségleteinek felismerése  Jó termékek fejlesztése  Kommunikálás  Termékek tárolása és kiszállítása  Ármeghatározás

19 Piacok „Azokból a vevőkből áll, akiknek bizonyos szükségletei és igényei megegyeznek, akik képesek és készek csereügyletbe bonyolódni, hogy szükségleteiket és igényeiket kielégítsék.” IparPiac szolgáltatás, termék pénz információ kommunikáció

20 Piacok típusai Erőforrások piaca Kormány piaca Termelők piaca Közvetítői piacok Fogyasztók piaca

21 Marketing Managment „Elemzésre, tervezésre, megvalósításra, és ellenőrzésre kiterjedő folyamat, csere folyamán alapszik, cél a résztvevők elégedettsége.” Feladata: kereslet mértékének, időbeliségének összetételének befolyásolása mellett a szervezeti célok elérése érdekében

22 A marketing filozófia fejlődési szakaszai Termelésorientált kereslet > kínálat Értékesítés-orientált kereslet < kínálat Marketingorientált „őfelsége a Vevő” Társadalomorientált társadalmi és vállalati érdek

23 Értékesítési vagy marketing koncepció Gyár Termékek Értékesítés ösztönzésProfit az értékesített volumenből Célpiac Vevő-szükségletekIntegrált marketingProfit a vevőelégedettségen keresztül Kiinduló pont FókuszEszközCél Értékesítési koncepció Marketing koncepció

24 Négy Alap pillére Célpiac Vevő-szükséglet Integrált marketing Nyereségesség

25 Marketing koncepció Vevő központúság Sony, Lexus Coca Cola: Viaszos ebihal esete „Az embereket tesszük az első helyre” (BA) „Ön a főnök ”(United) Panaszkezelés

26 Társadalom központú marketing „Ben and Jerry” „The Body Shop” Az ügyet támogató marketing!


Letölteni ppt "Marketing alapismeret Kárász Zsófia Veronika 1.Előadás Bevezetés a Marketing rejtelmeibe."

Hasonló előadás


Google Hirdetések