Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing alapismeret

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing alapismeret"— Előadás másolata:

1 Marketing alapismeret
Kárász Zsófia Veronika Előadás Bevezetés a Marketing rejtelmeibe

2 Felhasznált Irodalom Könyvek Újságok Hasznos Internet Oldalak
Kotler, Philip: Marketing Menedzsment, Akadémia Kiadó-Kötelező Irodalom Jobber, David: -Európai Marketing, Akadémia Kiadó Veres, János: Globális Marketing, 1999, Akadémia kiadó Malhotra, Naresh: Marketingkutatás, Akadémia kiadó Újságok Világgazdaság Marketing és Menedzsment Figyelő Hasznos Internet Oldalak www. Internet-marketing.hu

3 Értékelés 50 % Gyakorlati jegy 60 % Egyéni házi feladatok
40 % Szeminárium aktivitás 10 % Előadás feladatok, ÓRALÁTOGATÁS 40 % Záróvizsga

4 Gazdasági bevezetés Globalizáció Jövedelemrés Társadalmi felelősség
Technikai haladás A hatalmas vevő Demográfiai változások

5 Marketing Tevékenység Filozófia

6 Filozófia A vállalkozás egészét átható, piacra irányuló szemlélet,
melynek középpontjában a vásárlóval való azonosulás áll /Weinhold/

7 Tevékenység „ Olyan társadalmi és vezetési eljárás amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak és cserélnek ki egymás között miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.” (Kotler)

8 És egy utolsó megfogalmazás
„A marketing feladata a társadalmi szükségletek jövedelmező lehetőségekké való formálása.” (Ismeretlen…-bölcs- szerző)

9 Alapfogalmak Szükségletek Igények
Termékek (áruk, szolgáltatások, elképzelések) Érték Költség Elégedettség

10 Marketing Alapkoncepció
Érték, Elégedettség Szükségletek, Igény, Kereslet Termékek Piacok Kapcsolatok és hálózatok Csere és ügyletek

11 Szükséglet, igény, kereslet
Marketing alapja: emberi szükségletek Szükséglet Igény Kereslet Marketing nem teremt szükségleteket! Marketing az igényeket befolyásolja. (egyéb tényezők mellett)

12 Termékek Szükséglet, Igény teremti meg a keresetet!
Létrehozza a terméket Termék= Javak+Szolgáltatások+Elképzelések

13 Rövidlátás a Marketingben
HIBA Rövidlátás a Marketingben Termék fizikai tulajdonságaira való koncentrálás Helyett Vevő igényére való koncentrálás

14 Érték, költség és elégedettség
Adott termék szükséglet kielégítő képessége Választás Számomra melyik lehetőség nyújtja a legnagyobb ár-érték arányt?

15 Szükségletek kielégítésének típusai:
Csere és ügyletek Szükségletek kielégítésének típusai: Saját termelés Kényszerítés Kéregetés Csere Marketing megjelenése

16 Folyamatos kiemelkedő minőség
Kapcsolatok Ügyletmarketing Tevékenységhez kötődik Kapcsolatmarketing Ügyféllel való tartós kapcsolat kialakítása Eszközök: Folyamatos kiemelkedő minőség Megfelelő Ár Ígéret Teljesítés Ezen eszközök együttes használata szükségeltetik!

17 Piacok „Azokból a vevőkből áll, akiknek bizonyos szükségletei és igényei megegyeznek, akik képesek és készek csereügyletekbe bonyolódni, hogy szükségleteik és igényeiket kielégítsék.” (Kotler)

18 Piacok Csere folyamata a következő feladatokkal jár: Vevő keresése
Szükségleteinek felismerése Jó termékek fejlesztése Kommunikálás Termékek tárolása és kiszállítása Ármeghatározás

19 Piacok „Azokból a vevőkből áll, akiknek bizonyos szükségletei és igényei megegyeznek, akik képesek és készek csereügyletbe bonyolódni, hogy szükségleteiket és igényeiket kielégítsék.” kommunikáció pénz Ipar Piac szolgáltatás, termék információ

20 Piacok típusai Erőforrások piaca Kormány piaca Termelők piaca
Közvetítői piacok Fogyasztók piaca

21 Marketing Managment „Elemzésre, tervezésre, megvalósításra, és ellenőrzésre kiterjedő folyamat, csere folyamán alapszik, cél a résztvevők elégedettsége.” Feladata: kereslet mértékének, időbeliségének összetételének befolyásolása mellett a szervezeti célok elérése érdekében

22 A marketing filozófia fejlődési szakaszai
Termelésorientált kereslet > kínálat Értékesítés-orientált kereslet < kínálat Marketingorientált „őfelsége a Vevő” Társadalomorientált társadalmi és vállalati érdek

23 Értékesítési vagy marketing koncepció
Kiinduló pont Fókusz Eszköz Cél Gyár Termékek Értékesítés ösztönzés Profit az értékesített volumenből Értékesítési koncepció Célpiac Vevő-szükségletek Integrált marketing Profit a vevőelégedettségen keresztül Marketing koncepció

24 Marketing koncepció Négy Alap pillére Célpiac Vevő-szükséglet
Integrált marketing Nyereségesség

25 Marketing koncepció Vevő központúság Sony, Lexus
Coca Cola: Viaszos ebihal esete „Az embereket tesszük az első helyre” (BA) „Ön a főnök ”(United) Panaszkezelés

26 Társadalom központú marketing
„Ben and Jerry” „The Body Shop” Az ügyet támogató marketing!


Letölteni ppt "Marketing alapismeret"

Hasonló előadás


Google Hirdetések