Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Termék stratégia Termék stratégia 7. Előadás Termék stratégia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Termék stratégia Termék stratégia 7. Előadás Termék stratégia."— Előadás másolata:

1 Termék stratégia Termék stratégia 7. Előadás Termék stratégia

2 Ismétlés a tudás anyja Mit jelent a termékéletciklus? Milyen versenytársakat különböztetünk meg? Melyek a piacvezető versenytársak stratégiái?

3 Tartalom A termék Termékvonal és termékválaszték karbantartás Márkadöntések Csomagolás és címkézés marketingeszközként

4 Termékstratégia A marketingmix első és legfontosabb eleme Összehangolt döntéseket kell hozni a termékmix-vel, a termékvonallal, a márkákkal, a csomagolással, és a címkézéssel kapcsolatban

5 A termék öt szintje Potenciális Kiterjesztett Elvárt “ Termék- mag” Generikus

6 A marketing termékfelfogása Fizikai és szimbolikus fogyasztás 1.Érthető, funkcionális fogyasztás  Problémamegoldás (kényelem, olcsóság, „low-involvement” termék fogyasztás funkcionális problémamegoldás haszonképződés

7 2. Érthetetlen, szimbolikus fogyasztás (érzelemfogyasztás) Önmegnyugtató fogyasztás Jutalmazás, kényeztetés, védelem, megnyugtatás, örömszerzés, személyes involvement termék fogyasztás A fogyasztóban kiváltott érzelmek haszonképződés

8 Termékhierarchia 1.Szükségleti csoport 2.Termékcsoport 3.Termékosztály 4.Termékvonal 5.Terméktípus 6.Márka 7.Termékegység

9 Termék osztályzás 1.Tartósság és tárgyiasultság 2.Fogyasztási javak Napi cikkek (Alapszükségleti cikk, impulzuscikk, szükségleti cikk ) Tartós fogyasztási cikkek (homogének vagy heterogének) Luxuscikkek

10 Termelési javak osztályzása Anyagok és Alkatrészek (nyersanyagok) Alkotórészek (felszerelés, eszközök) Segédanyagok és üzleti szolgáltatások (gyártási segédanyagok, üzleti szolgáltatások)

11 Termék mix Adott vállalat több terméket ad el Termékmix: szélesség, hosszúság, konzisztencia, mélység Termékvonalak stratégiája Termékvonal értékesítés, nyereségesség, profil

12 Marketing mix megváltoztatása Termékvonal bővítéssel Lefelé, fölfelé, mindkét irányba Termékvonal kiegészítésével Termék korszerűsítésével Egyes termékek megfelelő szerepeltetésével Termék csökkentésével

13 Márkateremtés A márka egy védjegy (TRADEMARK) kézzelfogható és elvonatkoztatott, szimbolikus jellemzőinek keveréke, mely, ha helyesen menedzselt, értéket és befolyást hoz létre. Fogyasztói szempontból egy tapasztalati jelenség, élmény ígérete és előadásmódja. Üzleti szempontból a jövő üzleti hasznának biztonsága

14 Márkateremtés Márka költséges Márkának eszmei értéke van Márkateremtés? Termelői vagy forgalmazói márka Milyen márkanév Márka, multimárka, új márka, társmárka Legjobb márkanév (felismerhető, megkülönböztethető, kimondható, no negative image)

15 A márka magja Kultúra Személyiség Énkép Anyagi tulajdonságok Kapcsolat Vissza- tükröződés Márkaidentitás és márkapiramis Doyle A márka DNS-e A márka háttere és értékei A márka jelleme Ahogy a vevő látja magát, ha a márkát használja A márka fizikai megjelenése A célcsoport imázsa, ahogy a kommunikációban vissza-tükröződik Ahogy a vevőhöz viszonyul a márka stílusa márkatéma

16 Miért buknak meg a márkák?  Elavul a termék (új szokások, divat)  Elavul a márkatéma (frissítés, új üzenet)  Eltűnik a piac (radikális újrapozícionálás) A márka felszámolása  Fokozatos felszámolás  Gyors elpusztítás  Márkatársítás (co-branding)

17 Csomagolás és címkézés Kényelmi érték a fogyasztó felé Promóciós érték termelő felé „5 perces” reklám hatással ér fel Kitűzött célok teljesítése, összeegyeztethetőség a közfelfogással, társadalmi felelőséggel Tárgyiasult termékek címkézése azonosítás céljából, termékösztönzés, osztályba sorolás Törvény a fogyasztó védelemre


Letölteni ppt "Termék stratégia Termék stratégia 7. Előadás Termék stratégia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések