Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vállalati folyamatok újraszervezése BPR Kele Katalin Kovács Emese Nagy Katalin Németh Gergely Péter Ágnes és Goda Szilárd.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vállalati folyamatok újraszervezése BPR Kele Katalin Kovács Emese Nagy Katalin Németh Gergely Péter Ágnes és Goda Szilárd."— Előadás másolata:

1 A vállalati folyamatok újraszervezése BPR Kele Katalin Kovács Emese Nagy Katalin Németh Gergely Péter Ágnes és Goda Szilárd

2 Előszó Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség Gyorsuló piaci változások Globális nagyvállalatok folyamatai erősen formalizáltak; klasszikus sémára épülnek Tévhit az alkalmazottak tanulási képességeiről

3 Előszó Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség

4 A BPR fogalma Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség „Az újratervezés a folyamatok alapvető újragondolása, radikális áttervezése annak érdekében, hogy a legfontosabb teljesítménymutatók tekintetében – mint a költség, minőség, kiszolgálás és sebesség – drámai változást érhessünk el.” Legfontosabb megegyező tényezők: Nagyszámú feladat összevonása egy munkakörbe Felelősség és feladatok összeigazítása Folyamatok hozzáigazítása az ügyletekhez Munka elvégzése ott, ahol a legcélszerűbb

5 A BPR folyamata Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség

6 A BPR folyamata Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség BPR team Alap és kiegészítő folyamatok feltérképezése Hatékonyságmérések 1.Alapvető folyamatok változás előtti hatékonysága 2.Innovatív megújulásokkal elérhető „elméleti” hatékonyság 3.„Valós hatékonyság” Csúcsvezetés döntési feladatköre Eredménymérés

7 Az implementálás nehézségei Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség Változásmenedzsment Kemény oldala Puha aspektusai Kemény tényezők tulajdonságai A vállalatok közvetve vagy közvetlenül mérhetik őket Fontosságuk a szervezeten belül és kívül egyaránt mérhető Gyorsan befolyásolhatóak

8 Az implementálás nehézségei Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség Kemény tényezők (DICE–tényezők): Duration – időtartam Integrity – projekt végrehajtásának integritása Commitment – elkötelezettség Effort – többlet-erőfeszítés

9 A sikertelenség okai Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség A kezdetek: USA Problémák okai Stalk és Hout: „Competing Against Time” amerikai vs. japán cég BPR-ból származó előnyök Külső szaktanácsadók bevonása Leggyakoribb hibák Nemzeti és vállalati kultúra vizsgálata

10 Szükséges-e mindig a BPR? Tartalom: Előszó BPR fogalma Folyamat Implementálás Sikertelenség Szükségesség Kiegyensúlyozott mutatószámrendszer (Balanced Scorecard) Kormányzati, állami intézményeknél kifejtett pozitív hatás Orvosi rendelők – vevőorientáltság növelése Minisztériumok – folyamatszemlélet  feltétele: valódi piaci verseny, értékrend-változás

11 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "A vállalati folyamatok újraszervezése BPR Kele Katalin Kovács Emese Nagy Katalin Németh Gergely Péter Ágnes és Goda Szilárd."

Hasonló előadás


Google Hirdetések