Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes."— Előadás másolata:

1 A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes

2 A válság fogalma  Válság = egy esemény vagy események sorozata révén kialakult helyzet negatív hatás a cég piaci lehetőségeire profitvárakozásaira további tevékenységeire  1/3 : hirtelen alakul ki  2/3 : szép lassan a menedzsment szeme láttára

3 A válság észlelése  Megfelelő információs rendszer kialakítása - az alkalmazottak felelősségérzete - problémafelvetés biztosítása – vezetői támogatás - ne legyen túl sok vezetési szint - szintek között szabad infóáramlás

4 Válságkommunikáció  Az a folyamat, amikor a kapcsolatrendszert hatékonyan működtetve a vállalat a válság elhárítására, az következmények pozitív befolyásolására törekszik.  Első lépés: válságra való felkészítés  Válságkezelési terv készítés

5 A válságkezelési terv  Rugalmas nem konkrét akciók, hanem a válságkezelés lépései  Részletes felelősségi körök értesítési út elérhetőségi lista infrastrukturális eszköztárak meghatározása

6 A kontrolling csoport feladata  Azon területek kijelölése, ahol a válság bekövetkezésének valószínűsége a legmagasabb  Jelek: pénzügyi egyensúly megbomlása ellátási zavarok ( belső, külső ) tartozásállomány folyamatos növekedése csődközeli helyzet

7 Példa a valóságból A könyv vizsgálói iparág Hatása a vállalatra A válság kialakulása Összegzé s Arthur - Andersen

8 A válság kialakulásának okai:  Enron energiaipari óriás csődje  Andersenmérleghamisítás  Botrány iratmegsemmisítés  Sikertelen válságkezelés - Súlyosság helytelen megítélése - Rossz beidegződések alapján kezdtek hozzá a válságkezeléshez

9 A könyvvizsgálói iparág  Speciális iparág, kialakulás: 1929, gazd-i válság  cél: - a részvényesek informálása a vállalaton belüli értékteremtő folyamatokról - befektetési kockázatok csökkentése  Paradoxon: feladat: részvényesek kiszolgálása DE!! a menedzsmenttel való szoros együttműködés  Auditálás + Tanácsadás  Botrányok: Ernst & Young, Andersen

10 Hatása a vállalatra  Andersen szempontja: iratmegsemmisítés nincs közvetlen bizonyíték, felelősségre vonás csak az iratmegsemmisítésért  DE! nem számoltak a közvéleménnyel a válság visszafordíthatatlanná vált  Politikai érdekeltségek George W. Bush kampány  Ügyfelek elvesztése: Merck, Texaco, Ford, DA

11 Összegzés  Tilos a folyamatok elbagatelizálása  Három alapelv: - nyugalom - időnyerés - stratégia  „ Jövő héten nem lehet válság. Már tele van a határidőnaplóm „ ( Kissinger, 1969 )

12 Köszönjünk a figyelmet! Budapest, 2005.05.17.


Letölteni ppt "A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések